Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

2dbfy8y

le is töltöttem! feltelepítettem, jó is lett! belemásoltam a kedvenc hátteremet, amit Te csináltál, és újra eltűnt minden![#kuss]

KoLa

14210-et olvastad?

2dbfy8y


2dbfy8y


4um5b65d

Üdv a fedélzeten.
Magam is TOS tulajdonos vagyok egy két fórumtárssal egyetemben.
 
TOS SV18RA gépkönyv http://cnctar.hobbycnc.hu/!%20!%20G%e9pk%f6nyvek/Eszterga_TOS_SV_18_RA_g%e9pk%f6nyv.pdf" TARGET=_fnew>ITT.
Sok eltérés nincs köztük mechanikailag. Fogod tudni használni az RA-s típus könyvét hozzá.
 
Amúgy tedd össze a kezed, hogy TOS-t választottál. Nagy tudású gép. Ha nincs szétherélve akkor meg leszel vele elégedve.

4um5b65d

Ha nem annyira sürgős akkor lehet róla szó.
Ha csak faipari gép akkor ne bonyolítsd el túlzottan. Úgy fél éve csináltam egy szinte ugyanilyet egy asztalosnak. Összesen 2db sima radiális csapágy lett belerakva aztán tökéletesen működik.

KoLa

Vaú!!!!Te aztán korán keltél Bodi!vagy lefekvés előtt...[#eljen]

000000000

No végre valaki!!
Éppen kiboszankodtam magam a másik topikban...
Miből gondolod hogy túl bonyolítottam?
Egyszerü tengely cső csapágyházzal--csak tapasztalatból gondoltam hogy felülre 2 csapággyal tartósabb lenne.mivel a nagyobbik 28*300mm tárcsa igen igénybe veszi..
 
Mit értessz a nem sürgős  alatt?Mikorra tudnád elkészíteni??

000000000

Kivetett az ágy.

Dakota25

Szervusz Laslie!
Köszönöm a válaszodat és a linket! A próféta szóljon Belőled!
Aggodalmam oka a gép hajtása. Minden "normális" paddal ellentétben ennek valami tachogenerátoros egyenáramú hajtása-vezérlése van, talán fokozatmentes fordulatszabályozással. Méretéhez képest (1250mm) kissé soknak tűnik a 10 kVA-es motor, ráadásul egy böhöm, (külön ketrecben álló) háromoszlopos trafón futott keresztül a 380, mielőtt a gépbe csatlakozott volna. Ezt sem értem....
A típustáblán 380V-os tápigény van feltüntetve. Minek a trafó??? (Nem volt alkalmam kimérni, mit csinál, és sajna nem adták hozzá)Ismertek valami szabványos tápfesz értéket a 380 fölött??

Szalai György

Valami szabványos tápfesz értéket a 380 fölött, villanymotorok esetében, a 415, 460, 690V. De bányagépeknél még a 6.000 és 10.000V is.
A trafónak lehet érintésvédelmi leválasztó szerepe, vagy alacsonyabb tápfeszültség előállítása a motor és a szabályzó számára. A relatív nagy motorteljesítményre egy mechanikus áttétel nélküli felhasználásban lehet szükség.

Dakota25

Köszönöm a választ Szalai György!
A vicces az, hogy a gép típustábláján 380V-os tápigény szerepel, mégis ott az a trafó - amennyire átlátható - autotrafó kivitelben.
Próbálok bejutni a telephelyre és rámérek.
A nagy teljesítményigény okát értem, csak nem boldogít feltétlenül. :-) (bár nyilván előnyökkel is jár)

Szalai György

Ősi, nagy gyártelepen (Amilyen a Csepel.) előfordul, hogy a trafóállomástól az egyes műhelyekbe külön kábelezésen vezették az erőátvitelt és külön a világitás-konnektor áramköröket. Az erőátviteli kábel egyszerűen három vastag erű, nulla vezető nélküli, mert a gépcsoport amit táplált, nem igényelte a nullát. A gyár feloszlása és a műhely tulajdonosváltása után kikerült a régi elavult gépcsoport és a helyére több kisebb gép került, aminek van nullavezető igénye is. Csakhogy a gyár beépítettsége miatt, a régi erőátviteli kábel cseréje négy eresre nagyon sokba kerülne, a világítás kábel meg nem viseli el a szükséges terhelést.
Ezért alkalmaznak csillagpont képző transzformátorokat.

Dakota25

Leborulok!!!
Szinte biztosan ez lesz a megoldás. Köszönöm!
A gép a volt ózdi gyárban üzemelt. Minden stimmel.

4um5b65d

Levélben ment a válasz.