Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Ahogy írtam, az anya meghúzása beszirítja a szeget, közben rájöttem, hogy beütni sem lehet hely hiányában, ezért a menetet a behózáshoz használták.  
Egyébként pont van egy hosszú 6-anyám és már rá is próbáltam, de elég keményen beene van,gondoltam egy kérdést megér, mielőtt elbarbarizálnám a tengelyt a kisajtolási kísárlettel. Tehát nincs senkinek ellenvetése, hogy hosszuanya tácsavar, ruddal kitámaszt a ház oldalához és anya lesavarásábal kinyomni a szeget?

000000000

Köszönöm, az elhelyezést ugya a kapcsolási rajzon érted, mert hogy a gombot hova fújam fel azt már kitaláltam :)

4um5b65d

Talán annyit érdemes lenne megtenni, hogy gyártasz oda egy olyan anyát ami épp csak 1mm-re áll meg az öntvény alkatrészedtől, hogy minél kisebb legyen az a menetes rész ami zömülni, hajolni tud.  
Csak a megindításhoz kell az anya, ne hagyj el többet a menetből csak amennyi okvetlenül kell.

KoLa

Erről van szó[#eljen]

000000000

Semmikor sem hiányzik jobban egy eszterga, mint egy egy eszterga szétszerelése közben:)
Szerencsére a hosszúanya, elég hosszú, hogy tövig-1 menet rátekerhető a menetre.
íme a kis készség, amivel ma próbáltam megindítani, sikertelenül. Nagynak éreztem az erőt, nem eröltettem tovább.
 
 
 
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/0/9/3/BIG_0008108093.jpg" border=0>
 
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/0/9/6/BIG_0008108096.jpg" border=0>
 
Viszont a nortonszekrény gombjait ma leküzdöttem eme célszerszámmal
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/1/2/3/BIG_0008108123.jpg" border=0>

4um5b65d

Támaszd be egy vassal a nagy fogaskerék oldalának aztán told ki a helyéről és kész.
Nem fog az a nagy kerék eltörni, azt ki kell bírnia.
De ha biztosra akarsz menni akkor a kerék túloldalát ékeld ki.

KoLa

Szia! miért akarod ennyire szétszedni? hibás a váltó?

KoLa

A kúpos szeg a főorsóház alljában lesz ! ezt az M6.nak látszó csavart pedig valami műszaki 'tálentum' verte bele , miután beleejtette az olajba az eredetit!
Úgyhogy barátom! az ellenkező irányba is próbáld meg alátét + anya - levesz , még egy alátét - kevés - levesz - még egy alátét "a fenébe beleesett" !!!stb stb stb

000000000

 
Esetleg, ha nem okozna kárt, meg lehetne melegíteni a szeget körülvevő részt, gázlámpával vagy mással.

000000000

A kerék alatt és felett támasztottam ki ahogy a fotón is látszik, így nem nyomja a kereket és a főorsót, élég stabil volt a kitámasztás, ez nem volt akadálya a dolognak. A hosszú M6-os anyát tövig rátekertem, majd 1-2 menetet vissza, berekatam az M16-os csavart rajta az anyával, majd azt kezdtem szétcsavarni. Itt éreztem azt, hogy ekkora erő hatására sem indul meg, akkor ezzel nem próbálkozom, hanem csinálok egy ilyesmit:http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/7/7/1/BIG_0008108771.png" border=0>

000000000

Azért akarom leszedni, mert a váltó karok alatti gyűrű alakú "kijelsző táblát" szeretném letisztítani és lemaszkolni a festés idejére.  Enélkül is meg lehet valahogy csinálni a festést, de gondoltam egy szeg kivételével kényelmesebben hozzáférek. A váltónak semmi baja, épek a fogaskereket is és minden remekül működik benne.

000000000

Ez konkrétan tudod, vagy csak gondolod ( hogy ott nem egy menetes, hanem egy sima kúpos szeg van eredetileg)?
Elmondom, hogy szerintem miért nem valószínű a te verziód. A csapnak a menetes vége ép, kalapálásnak semmi nyoma, tehát nem valószínű, hogy beleverték, egyébként ehhez hely sincs, nem lehet megütni rendesen, dorni is csak ferdén rakható rá azzal csak elgörbíteni lehetne. A túlsó nem látszó véve a csapnak szintén ép és nagyobb ármézőjű, mint a menetes oldal, kb 8-as átmérőjű, ezt egy tükörrel tudtam megnézni, mert a karokat és velül a csapot a vízszintes helyzettől kb 15 fokra lehet elfordítani tehát csak oldalról lehet kiütni vagy behuzatni. Szerintem ezért ez egy gyári megoldás.  A menetes vége felé húzatni is megpróbáltam, de arra sem megy, szerintem pont beszorul, mert  menetes vége láthatóan kisebb átmérőjű mint a menet nélküli. Ez olyansmi mint a bicikli pedál ékje csak lapolás helyett kúp van.

000000000

A melegítés biztos segítene, de ez az a pont ameddig most nem szeretnék lemenni, az olaj és a festék elégetése a váltóházban már aránytalan lenne a célhoz képest. Ha szépszóval nem jön ki, akkor  marad ahol van.

000000000

A történet ma végetért. Sajnos nem happyenddel. A kapcsolókart le tudtam venni a tengelyről..... 3 darabban.
Bármilyen hihetetlen az a valami tényleg egy kúpos szeg volt, aminek a kilógó végén menet volt. Nyilvánvalóan gyári megoldás, de de senki sem tudta, hogy a kúp milyen irányú, és logikus következtetéssel is pont az leelnekző irányra gondoltam. Mentségemre csak azt tudom felhozni, hogy mindkét irányba megpróbáltam érzéssel, de olyan erővel, amire számítani lehet egy ilyen szeg kivételénel egyik iránban sem indult meg. Ezért el kellett döntenem, hogy nagyobb erővel melyik irányba kezdem kiszedni, tudva azt, hogy ha rossz irányt választok véglegesen beszorítom úgy, hogy biztos nem jön ki soha.
Több érv szólt amellett, hogy a menetes részt befelé kell sajtolni, ezért ehhez készítettem egy célszerszámot. Amit rajzoltam azzoz hasonló elven működőt, de annál stabilabbat.
 
 
Egy toldóanyát tettem a menetes részre és ezt nyomattam. Emberi erőre semmi sem történt, majd az erőt növeltem, és úgy éreztem, hogy megindult. Leszedve a toldóanyát láttam, hogy letolta a menetet a kiálló részről. Itt már nem volt mit tenni folytani kellett amit elkezdtem. Ezt követően anya nélkül nyomtam tovább borzasztó erővel amit a két 8-asanya bírt, végül 3 óra szenvedés után a kiálló menetes rész eltűnt a lyukban, a másik oldalon meg kijütt fél centit a csap.
Gondoltam nyert ügy csak tovább kell folytatni. Sajnos ezután hiába növeltem az erőt nem ment tovább. Itt felmerült, hogy lehet, hogy a másik irányba kellene nyomni. Megpróbáltam visszanyomni a kiálló fél centis részt, gondltam, ha az a jó irány érezni fogom, hogy kisebb erővel fog menni. Sajnos visszafelé ugyanakkora erővel meg sem mpozdult, ezért folytattam az eredeti irányba. Több főrószárból köszörült csapot felhasználva kb fél centi mélyen bele nyomtam a menetes részt a házba, de egyre nagyobb volt az ellenállás, végül már két 8-as hosszúanyát tettem a menetes szárra, mert a sima anya megszakadt volna. Végül szétrepedt az óriási belső feszültségtől az öntvény kar feje.
Kiderült, hogy a csapot ellenkező irányban lehetett volna kivenni, de szerintem a hatos menet nem húzta volna ki, mert amikor megpróbáltam meg sem mozdult, igaz nem tekertem megszakadásig a hosszú hatos anyát.
 
Most az a következő kérdésem, hogy az öntvénykart hegesztéssel, ragasztással, vagy keményforrsztással lehet/érdemes megjavítani.
Erról a karrol van szó, ami az 1:8 1:1 8:1 közötti választást csinálja.http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/6/7/5/BIG_0008111675.jpg" border=0>
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/7/4/0/BIG_0008111740.jpg" border=0>

KoLa

Ezt eddig nem írtad, hogy így körbenézted már!
Csak azt mondd még meg, miért kell szétszedned ezt a villát ami a fogaskereket tereli váltáskor?
Nem vált? akad? szorul?vagy a külső részével van baj?
Bevallom én is szétszedtem már egy pár E400-at de ezt a stiftet nem ismerem!  
A főorsót is ki lehet venni úgy hogy ez a szeg a helyén marad!
Az ilyen elemek nem szoktak elromlani!
A gyártól az ócskavastelepig kibírja ez a része a gépnek!