Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

7vpav5d32

Sziasztok!
 
 Tudja valaki, hogy milyen nehéz egy 1000-es vörös proli? Szerintem közel 3t, de jó lenne valami pontosabb. Köszi!

skwby94ub

Úgy 2,5tonna, de majd megnézem a gépkönyvet.
Éppen van egy ilyen gépem felújítva, eladó.

000000000

Vörösproli névvel több típust is illetnek.
A 16K20-as 1000-es méretben  3005Kg a gyári adat szerint.

000000000

Az 1k62 1000-esben 2786Kg gyári adat szerint.

000000000

Pontosítok az előző adat az 1k62D -re vonatkozik.

HJózsi

Szia János!
A hétvégén lesz kész egy EMCO 8-as eszterga frekiváltósítása ( Attila bácsié akivel nálad voltam, a Tali mantschaftom :) ). Mielőtt a tied átalakításához kezdenél gyere el nézd meg működés közben! Az eredeti motorja lett áttekertetve 3f-re, kb 500W-os ( 12eft volt az áttekerés, 1hét ). Kapott egy Yaskawa 0,75kW frekiváltót, gyönyörűen pörög 150Hz-n is, följebb nem próbáltuk. 50Hz-en 1440-et pörög ( eredetileg is annyi volt a fordulata ). A frekiváltó felfutási, lefutási ideje programozható, szinte szervó szerű lehet a megállás amit a frekiváltó DC injektálással ill. fékező ellenállással ( ahogy Autotec írja ) ér el. Ezzel már biztosan be lehet majd úgy állítani a gépedet, hogy nálad a rövid menetkifutásoknál meg tudja csinálni az irányváltást ( kell majd egy olyan kapcsoló, mint Deák Józsi gépén van ...). Nekem a Dávid esztergámon a frekiváltó (Altivar 18, 26) egy fordulaton belül megfogta a tokmányt ...
Csak hogy mindenki tudja miről is beszélünk, ez a gép amit választottál :  
http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=&productid=646" TARGET=_fnew>HBM 450 Compleet Metaaldraaibank  
Elvileg nálad a menetóra segíthetne, csak azt levetted, mert nagygépes módszerhez vagy szokva... :) [#wave]

svejk

Hogy kell ezt a mentórát használni, még sosem láttam élőben :(

bvadkrcds

Sziasztok!
 
Tudja valaki, mivel szokták az ilyen síktárcsára rögzíteni a munkadarabot?
 
http://www.optiweb.hu/components/com_virtuemart/shop_image/product/3441352.jpg" border=0>
 
Csak simán leszorítóval?

000000000

Ennél bonyultabban nem is lehetne megoldani az irányváltást!
Nekem egy kormányoszlopból kiszedett indexkapcsló az irányváltó.  

HJózsi

Amennyire én tudom, egy táblázatban szerepel, hogy adott menetemelkedésnél ( beállított fogaskerék konstellációnál ) mely értékeknél lehet zárni a lakatanyát. A menetórát a vezérorsó hajtja.
Na most, ha ezt használja valaki, a főorsóval nem kell irányt váltani, még csak meg sem kell állítani menetvágáskor, hanem oldani a lakatanyát a menetkifutásnál, kést menetből ki, a kézikerékkel a menet elejére állni, fogást venni és a mágikus szám mutatóhoz érésekor zárni a lakatanyát... Magunk között szólva a tokmány előre hátra gyorsítása elég sok energiát zabál fölöslegesen. Szóval a kis gépeken ez szokott lenni a támogatás menetvágáshoz, amelyikről nem spórolják le...

000000000

LEhet bonyolult,csak ötletadonak szantam mivel a tag eleg jol leirja es rajzolja a dolgokat.
Az biztos hogy en magam egyszerübben csinalnam meg.
A masik lehetöseg a fogaskerekes iranyvaltas beepitese ahol az orso iranyat valtod,erre is van par pelda a neten.
Es az is amit HJozsi irt tökeletesen jo megoldas.
Ugyhogy nem kell azon elkeseredni hogy elsöre nem sikerül menetet vagni a kisgepeken.

000000000

Szia!
A vörös proli 1k62-es 1000-es, pontosan 2170kg, nekem is ilyen van, most néztem a papírját.

skwby94ub

Svejk!
Elkészült az automata behúzós főorsó behúzó-üreg modellje! Holnap a behúzófej készül, ha megvan, elküldöm postán vizsgálatra!

f35ezvjs

Tisztelt Uraim!  
Kóla fórumtársunk munkályával ma több mázsa fát hasítottam szét. Szenzációs kúp. Ajánlom mindenkinek a kola által készített rönkhasító kúpot.
Bárkinek szívesen tartok bemutatót ha érdekli.

svejk

Szuper, de szerintem hagyjuk a felesleges postázást, a szakértelmedben teljességgel megbízok.