Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

robroy007

Szia Svejk!
 
olajcsapda készítése klíma rendszerekben
 
3m szintkülönbségenként egy csapda
kb 3xd hajlítási sugárral  
nem feltétlen kell U alak lehet egy egyszerű hurok is , csak alsó ponton kell U
 
hűtő rendszerben gyakorlatilag azért van rá szükség, hogy az olajzsákokban induláskor össze folyó olaj a mögötte felgyülemlő nyomás hatására mint pezsgős dugó lendületet vegyen és a kompresszor felé meginduljon ezzel biztosítva, hogy visszajut a szükséges kenési helyekre
 
nagy hűtőrendszerekben van olajleválasztó tartály, amiből egy egyszerű úszós megoldással mint a WC tartály töltés van, így már nincs szükség mágnes szelepre mert mechanikusan minden gond nélkül megoldható a probléma
 
vagy nyomó oldalon lévő zsákból kapilláris csővel visszavezetni szívó ágba, de ezt én egyszer csúnyán be sz@ptam mert jobbnak gondolta a kapillárist használni mint a tényleges irányt így sose lett elég nyomásom
 
azon is gondolkodni kell mennyi  olajveszteség lehet a kompresszorba egy sima levegős olajleválasztó amit felfog annyit vissza pótolsz és nincs gond de ha előre dobsz bele + 1 decit egy háztartási kompresszorba még nem adja fel a leckét neki ugyanis a köcsög tetejéből szív az alján pedig a főtengelyben lévő furat hordja fel az olajat

gsbwxanch

Hosszában a "laposvas" mi célt szolgál?

svejk

A klímánál is a nyomóágban van az olajcsapda, nem? Akkor a "pezsgősdugó" elv szerint is induláskor továbbra is csak a beltérin keresztül tud visszajutni a kompresszorba, holott ez kerülendő.
 
A fixen beépített visszatérő szerintem sem tökéletes...
 
Ez egy háromfázisú 1 kW-os körüli kompresszor, szabad áramlásban sok olajat hord ki, jó lenne automatizálni, bár az olajos levegő esetemben még hasznos is lehetne, nem kellene plusz olajzó :)
Egyébként Precise főorsó olajködkenésének és szerszámcserélőjének levegőellátása lenne a feladata.
Halk, tudja a folyamatos üzemet(persze erősen visszafogott teljesítménnyel)

svejk

Mégegyszer elolvasva azt hiszem értem a "pezsgődugós" elvet.
A dugók nélkül szép lassan a beltériben rakodna le az olaj, így viszont átnyomja a beltérin egyben az egészet a nyomás.

43pbwjg8s

Sziasztok!  
Csak ugy, hogy pl. Tibor komám se higgye azt, hogy nem dolgozok.  
Sajnos az orsók beállításával lesz még dolgom, mert a csapágyazáshoz közel érezhetően nehezebben mennek a kocsik. Lesz mit pontosítanom. De ez a sora a dolgoknak.  
Egy nagy, pneu munkahengerből származó 65*65-ös profilt kellene valahogy viszonylag pontosan feldarabolnom még, az Y híd lábainak.  
Azért kellene pontos merőleges darabolás, mert sajnos nincs kéznél a profilokhoz való sarokelem, így az építészeti sarokelemet kellett elővennem és átfúrnom ezekhez a pozíciókhoz. De ha minden jól megy, talán lesz igazán ide való elem, hála CNCviktor-nak.  
 
szóval a két tengely már felmotorozva és folyamatos futtatás közben:  
http://kepfeltoltes.hu/100412/XY_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

43pbwjg8s


ORCA17

Nagyon jól néz ki, gratula[#eljen]
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

robroy007

elvben mind a két ágon jól jön a hurok
 
de a szívó oldal az érdekesebb
 
azt is azért nem árt tudni, hogy a kompresszor olaj a hűtőközegben oldódik részben, egészben, semennyire sem fajtától függően és ha beindul a körfolyamat akkor nincs már gond csak a hosszabb ideig tartó leállások alkalmával

svejk

És amikor az olajdugó odakerül a csőből a kompresszorhoz, akkor az nem mondja, hogy "ej-ha de nagy falat!" mivel az olaj nem nyomható össze.

svejk

Ja hülye vagyok hiszen a szívóoldalból belekerül a kompreszor házába először...

000000000

Alakul a projekted![#eljen]

43pbwjg8s

Még ott a Z!
Valahogy fel kell operálnom a Teknomotort (ideiglenesen amig nem lesz a nagyobb gép meg).
Egyelőre még nem látom, de a hétvégén kialakul.
A probléma, hogy ehez pontosan kellene majd fúrni, és ez az én eszközeimmel szinte lehetetlen. :(
Az Y plattformon eddig egy jócsák nagyobb alu lemez volt felerősítve a horonyanyákkal. Ezt is jó lenne egyenesen levágni, de....
Azt hiszem megpróbálok valami olyasmit összerakni az egyenes vágáshoz mint amit ORCA csinált anno egy pár kocsiból/sínből és egy pici flexállványól.
 
Utána a fúrás... hát....
Lehet segítséget kell majd kérnem hozzá, hogy pontos legyen.  
 
Azt már eldöntöttem, hogy most tényleg nem a szépség a lényeg, vagy a teljesen tökéletes, sima gyors működés.
Pontos legyen!
Ha lassan is de pontosan tudom használni, akkor már készíthetem vele a pontosabb alkatrészeket éppen önmagának. Persze azért igyekszem..

000000000

A #7213-ban a laptop mellett az "X" tengely van?
Hátul meg az "Y"?  És az "X"-re megy fel a"Z" tengely?

43pbwjg8s

Mondjuk ugy, hogy a vizszintes asztal a hátsó, a híd felette pedig a laptop melletti. A laptop mellettire kell feloperálnom a Z-t.
Talán még anyagom is  van hozzá, mármint a síklapokhoz.
Az egyik az a síklap lesz, amelyik egyoldalt felmegy a futókocsira, másoldalt a lineáris kocsikat teszem fel rá.
A másik, az a síklap lesz, amelyiken a főorsó motor lesz egyik oldat, a másik oldalt pedig a sínek.
 
De még meg kell érkeznie az orsónak Libustól.
Aztán látom, mennyit helyet kell biztosítanom neki.
Ráadásul az egy olyan orsó (ha minden igaz), hogy csak a megszorítása után lesz kottyanásmenes, így valamilyen csavarszorításos, felmetszett megfogást kell kitalálni.
 
Na majd meglátom....

43pbwjg8s

Az X asztal ma tesztelgetne volt egy picit többet. :)
0.002 pontosság. HURRÁ!!!
Csak a gyorsulást lkell jól belőnöm, mert még mindig (2200/min és 700as gyorsulásnál) van hogy ritkán megakad egy pillanatra és elmegy más tájékra.
Sajnos a telefonomat is kinn hagytam a garázsban, igy a rakta lévő képeket nem tudom megmutatni.
Pedig találtam egy pár dolgot a Z-hez, és sikerült azzal a vacak fúró/maróval lemarnom egy alu alkatrészt is.