Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu


000000000

Nezem, olyan ismeros a vezetek. Itthon hasonlot, edzett, koszorult szelekkel elektromos irogepek szanrendszerebol lehet kitermelni. A tobbi nem okozhat problemat. Nem rossz.

bmejdz9nu

Ugye... egész jó...
 
Már elképzelem ahogy két belőtt "Kress" között áthúzom az anyagot...
Függőleges irányban a merevsége össze sem hasonlítható a köszörült vezetékkel... és még olcsóbb... is talán... és golyós...
Olvastad... a kocsi alu a vezető korr anyag...

Kristály Árpád

Hallihó!
Ilyen volt az én lineáris motorom, amit Józsival elbotoltunk, hihetetlen maszív....
Nagyon érzékeny a koszra, valami kefeféle elkelne rajta, különben jól látod Péter sokkal merevebb és nem hajlik meg legalábbis kézi erő hatására, mert ha a 20-as tengelyt menyomod úgy 800-milis hosszban, hát igencsak melepödsz....
Hallihó!

000000000

Pont hasonlorol gondolkodtam este. Csak nagyobb keresztmetszetekeben. Szivos, edzheto teglalap profil. Elore kifurni a lefogato csavarok helyet. Megedzeni es tukrosre koszorulni. Egyedul a csapagyak excenteres felfogatasa nem tetszik tulzottan. Igaz meg nem probaltam...
 
Hasonlo a cortini gepunk szanszerkezete. Ott a kocsi korulolel egy T koszorult vezetot. A kocsi nem csapagyakon, hanem cserelheto muanyag betetlapokon csuszik. Utanallithato, nagyon precizen beloheto. A lapok vegei ra vannak nyomva kulon csavarokkal a sinekre. Ez letolja a koszt. Belul kis uregek vannak kialakitva. Ezekbe porlaszt idonkent olajat egy - egy injektor. En is nehezen akartam elhinni...

bmejdz9nu

Kár, hogy Misi nem látja...  mert most "elvonókúrán" van...

bmejdz9nu

Egy kis mechanikai ötlet a BF20 topikban...
Ezzel a "feltéttel" (szerintem) bármely kisebb munkaterületű gépet - szükség estén - meg lehet nagyobbítani...  
Egy hasonló CNC géphez is készül... ott az asztalt - hogy pontosan legyen "odébb tolva" maga a maró szár tolja-húzza... majd...
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/BF20%20marogep%20es%20Tarsai/Extender/BF20_Extender_35.jpg" border=0>

Kristály Árpád

Hallihó Péter!
Na ilyen maró kellene nekem, de ha lehet kerek betétkéssel.....abból van 100-db-om!!!
 
Azt szerintem, hogy a marószár tólja....  Szerintem!
Felejsd el!!!!!

bmejdz9nu

Milyenek a betétjeid mérete? A BF20 topikban láthatóak ezek is... ebből 80-as a legnagyobb...

bmejdz9nu

Nem semmi... miket csinálnak egyesek...
 
http://www.ktm-reiseenduro.de/metall/cnc/saege.jpg" border=0>

sasi

Ügyes, habár ennyi munkával szalagfűrészt is készíthetett volna, melyet sokkal jobban ki lehet használni.
 
Apropó, bimetalos szalagot hol lehet vásárolni, méretre végtelenitve?

bmejdz9nu

Árpi tudja... mármit a a szallagot...
 
... De azért ez az "automata vasfűrész" elég jópofa...

000000000


000000000


Kristály Árpád

A NÓniusznál!
 Meg is várhatod...
 
800-milliméter hosszban
 1"-ban 14 fog 1100-Ft