Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Most kitaláltam egy olyat, hogy van egy esztergatokmányom és szemből hogy tudok vele vele fúrni hova tegyem a szegnyerget , úgy, hogy a tokmányba fogok egy fúrót és kifúrom szembe ami a szegnyereg furata lesz, majd utána abban megvan a középpont és be van állítva akkor középre elvileg, pl ha egy vastömböt odarakva, majd utána abba berakom a i szembe lesz vele.

000000000

Horváth Miklós készített egyet nemrég.
A fényképeit megtalálod itt: https://plus.google.com/photos/109446433073643701149/albums/5770217482871295361?banner=pwa&gpsrc=pwrd1" TARGET=_fnew>Miki 4700 fűrésze
 
Valamint megtalálod a http://www.simsonosok.hu/main.page" TARGET=_fnew>Simsonosokfórumán, szívesen segít biztosan.

vjanos

Fémvágó, dönthető szalagfűrészt készített esetleg valaki? :)

n2m4zws6

Az előttem szólókat csak annyival egészíteném ki, hogy a gép jó beállítása legalább olyan fontos a szalag élettartamát tekintve mint a kerék átmérője. Én már építettem de valóban érdemes átgondolni, hogy veszel-e egy kisiparit vagy építesz. Nekem pl. van egy géphez a vázon kívül minden alkatrész eladó (kerekek, bandázs, tengelyek csapágyház-csapágy stb.) Ha ezt így feltenném valahova pont az a baj, hogy annyit kérnék érte mint egy primitívebb kisipari gép ára. Te döntessz

000000000

Ha elfogadsz egy tanácsot ha építesz szalagfűrészt fontos hogy ne kelljen  szerszámot használni pl.burkolatok nyitásához,vezetők állításához mert nincs bosszantóbb mint szárnyasanyát keresni a fűrészporban.Amilyen egyszerű gép azért sok munkával jár mire teljesen készen van.Készítettűnk kettőt amiben aluküllős kismotorkerék van,az egyik 470 mm az enyém rendesen motorgumival van komplett az 530 mm.A kerekek kiegyensúlyozása fontos főleg a felsőé mert rázza magát és idő előt szakad a lap meg a csapágynak annyi.

n2m4zws6

Kisipari gépeknél a leggyakoribb hiba a felső kerék mint írtad és a szalag nem egyenes végtelenítése. (hullámos járás)

kua93zk4w

Hát igen, ilyet már megéri építeni.:)

000000000

Egy ilyen gép 100 évre szól.Még egy hasznos és bevált ötlet:főleg ha a gép nagyrészt tüzifára van használva akkor a kerék parafázása felejtős.Egy szakadó vagy leugró lap azonnal összerágja megszabdalja illetve ha más szélességű lap van rátéve mint ami előtte volt akkor nem akar rendesen a helyén futni a lap vagy igen kimászik ha meg ráállítunk akkor meg beljebb fut és a foghegyek csapát rágnak a parafába.Nekünk hengerbálázó gumiszalagjából vágott  csík van ráragasztva.Kétrétegű vásznas és a fútófelületen a gumi bütykös,ezt nem eszi meg a szalag ha a közepén fut illetve csökken a lap felrakódása fűrészporral.

000000000

Szalagsebesség 22-25 m másodpercenként, a  fordulatot ennek megfelelően állítani.400-as kb 1200ford. 500-as kb 960ford,600-as kb 800ford, 700-as kb 680 a 800-as kb 600/ perc.Az egyéni változtatás az építő joga.

000000000

"A felső kerék állíthatósága a lényeg."
 
Ez volt az eredeti kérdés.
Ha semmi nem jön közbe, holnap teszek fel pár képet egy gyári Metabo szalagfűrész ezen részéről. Ha addig nem lesz jobb ötlete valakinek.
Nagyon primitív szerkezet, de akár otthon is meg lehet valósítani és kiválóan működik.
Ez gyári ugyan, de barkács kategória. Ezen is van lehetőség fém fűrészelésére. Igaz, én még nem próbáltam.
Két hosszbordás tárcsa van a villanymotoron és a fűrész hajtott részén is. Gondolom, azért lehet módosítani az áttételt, hogy fémet is lehessen vágni vele.  
Úgy tudom majd megoldani, hogy felteszem egy tömörített fájlban és valaki felteszi egy tárhelyre, ha jónak találja.

000000000

Mi is abból készítettük, akad még pár méter.
Szerintem is jobb mint a parafa.

gsbwxanch

Köszönöm mindenkinek a sok hozzászólást!

gsbwxanch