Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

,ha már...  
 
Ha már beleugattam?
Bocsi!
Nekem így is nagyon jó!
Én még nem találkoztam olyan csavarral, amelyiket két órán át, egyfolytában kellet volna hajtani.
Úgy láttam, hogy a levegőmozgásnak van kivágás a motor házán.
Ettől persze, tévedhetek is.
A régi fűtőmotorok is zártak voltak a kocsikban. Szóval, semmi nem kizárt.

000000000

Azért a légmozgás valamennyire csak biztosított. No meg a szakaszos üzem.
Ha beválik, nekem is van egy neve nincs motorom.
Legfeljebb, majd használom. [#nevetes1]

PSoft

Dobj egy mail-t az itteni elérhetőségemre!
 
Legyen benne a postacímed!:))

PSoft

Igen,jól látod,van kivágás a motor házán.
 
Mert,van ezekből a motorokból olyan kivitel is,amelyik extrém igénybevételre tervezett.
Azokban van egy a forgórész tengelyére ékelt belső ventillátorlapát,az intenzívebb hűtéshez.
 
Viszont,a motor gyártója nem csinál két fajta házkialakítást.
 
Ebben a motorban nincs gyárilag ventillátor,feltételezem azért,mert a gyártó arra az alkalmazásra nem tartotta szükségesnek.
 
Habár,...valamilyen mégis csak van,ekkora fordulaton,maga a forgórész müködik ventillátorként.:)

000000000

Én is arra tippeltem, hogy a forgórész kevergeti a levegőt. De csak akkor van értelme, ha kapcsolatban áll a szabad levegővel is.
No de majd a gyakorlat kihozza az esetleges hiányosságokat. Ha vannak.

Szalai György

Talán a hátsó fedélbe bár mikor bele csavarozható egy kicsi hűtő fúvóka. Ami a kompresszorból a vízleválasztón keresztül érkező levegőt kis lyuk után engedi kitágulni. A levegő így tágulás közben elvonja a hőt a motorból. Az öblítő levegő elöl távozva, elfújhatná a pici forgácsot a maró közeléből.
 
ˆ csiki-től tavaly tanultam valamit.  
Egy egyszerű fecskefarok, (trapéz) csúszó vezetéken, csavarral megszoríthatóan, le-fel, állítható a marómotor pozíciója, a Z platformon. Ennek a szükségét előbb utóbb hozza az univerzális hobby felhasználás.

PSoft

A tesztelések januárra tolódnak.
 
Pillanatnyilag "fontosabb" dolgaim is vannak.
Sok a meló,nem jut már idő mindenre az idén.:((
 
Ha szükséges lesz,még mindíg nyitható légcsatorna az aluházon.:)

PSoft

Jó az ötlet a hűtő fuvókára!
 
De,...nem igazán akarok még +levegőhozzávezetéssel,kompresszorral "vacakolni",macerás.:(
 
Persze,majd a tesztek megmondják,hogy kell-e a +hűtés a motornak.
Ha igen,majd akkor is ráérek "pekulálni" rajta.:)
 
A hátsó fedél alá tervezem még betenni a motorszabályzást #10960,annyi hely van,hogy pont befér.
Meg,ott is lenne a legjobb helye,minél közelebb a motorhoz.
 
Inkább,valamilyen belső/saját kényszerhűtés fele mennék,ha kell.
A motortengely hajtás oldalán van/lenne hely egy belső ventillátorlapátnak,persze akkor nyitni kell egy szívónyílást a motor felett a testen,meg egyet a ventillátor alatt a kilépő levegőnek.
Ennek a szabadlevegős átszellőztetésnek a hátulütője,viszont a belső tér indokolatlan elszennyeződése lenne,ami hosszú távon megint csak nem tenne jót a motornak.
 
Én bízok benne,hogy a mostani formájában se kell neki+hűtés.:)
 
A "Z" plattform,...
 
Csináltam már én is ezt a megoldást,+két sínen,4 kocsin van a marómotor,egy M16-os "orsó",végén kézitekerő kerékkel.
Meg a másik verziót is,ahol a marómotor fixen fúrt menetekkel lejjebb/följebb csavarozható a Z-n.
 
Ennél a most készülő "mini"-nél,a "Z " platform marómotorral együtt,két csúszkán egyben állítható lesz az oszlopon,az éppen kívánt helyen csavarral megszorítva/rögzítve.

000000000

 
Én ezen speciel összefirkáltam a barna macival a gatyámat belülről.
 http://www.youtube.com/watch?v=NaN-Emvizq8" TARGET=_fnew>Lamello kicsit másképp :D
 

Szalai György

Az is lehet, hogy a folyamatos használat közben, későn fogod megtudni, hogy kellett volna szellőztetni.

keri

Komoly, mágnessel csavarja össze...azért kíváncsi lennék mit csinál ha megszorul. Akkor örökre vasalva? :)

000000000

Szalai kolléga ötleten nagyon járható útnak néz ki.
 
Én csak azt mondtam, hogy talán gond lesz a forgórész hűtésével.
Persze, majd a gyakorlat mutatja meg.

PSoft

Nos,...
 
Visszatérve a #10955-ben mutatott kis főorsóra.
 
A #10977-ben mutatott,golyóscsapágyasra átalakított motor került be a főorsóba.
 
A szintercsapágyas eredeti motor,melegedett ugyan,de nem lett volna kezelhetetlen a melegedése,ha azt hagyom a főorsóban akkor sem.
 
A golyóscsapágyasra átalakított motor tengelyére illesztettem egy ventillátorlapátot,és ragasztással rögzítettem.
A főorsóházat több helyen "kinyitottam",a levegőáramlás biztosítása végett.
 
Szívónyílásokat,két helyre is tettem a házra.
Az egyik a motortesten az eredeti kivágás magasságában,a másik pedig a motor feletti térben,ahova a ford.szab.elektronikát tervezem beépíteni.
A kifúvónyílások,a ventillátor magasságában vannak.
 
A beépített kis ventillátor intenzív átszellőzést biztosít a motornak,és a beépítendő elektronikának is.
Így,a melegedés teljesen megszűnt.
 
Pár kép,az átalakításról:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6402.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6403.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6404.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6405.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6408.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6410.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6412.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6414.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/IMG_6415.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Home%20made_fortuna/H%fbt%e9s/" TARGET=_fnew>TÖBB KÉP

vjanos

Klassz, nyomhatnád őket szériában :)
 
Jól gondolom, hogy a ventitől többszörösen hangosabb lett? Nem fog ez jelentősen levenni a kis moci teljesítményéből?

Sz.József

Nagyon frankón néz ki, nekem tetszik. [#eljen]
Azt hogyan lehetne megsaccolni, hogy kb. hány relief után kell a szénkefét pótolni...?
Mennyi üzemóra körül kophatnak el csutkára?
Létezhet erre valamilyen "saccoló" irodalom?