Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Szia! Maga a gép megbízható és elég komolynak mondható. Én ipari kölülmények közé a "nagytesóját" vettem meg, és kiválóan működik. Amit nem tudok (nálad), hogy miként fogod megtartani a fúrót szabad kézzel. Mert amíg a koronafúró be nem rágja magát a falba (különösen betonba) addig eléggé táncol. Ha megnézed a hozzá való fúrókoronákat, egyiknek sincs központi megvezető "előfúrója". A másik aggályom (bár van a kábelén Fi-relé), hogy vízszintes fúrásnál visszafolyhat a hűtővíz a fúrószáron ami aztán szana-szét fröcsköl.
A vízhűtést sokféleképpen meg lehet oldani, én egy olcsó akváriumi merülőszivattyút használok. Simán belerakom egy vödör vízbe és hajrá. [#nyes]
A fotókon utólagos beton szilárdságvizsgálatok láthatók, az 50 mm-es minták egy elbontott padló szilárdságbecslése, a 100 mm-es minta pedig az útépítésben előírt fúrt hengeres minta hasítószilárdságához. (Az utakon gyakran látni 3-5 db egymás utáni fúrás nyomát, ott az elkészült útból veszik a mintát, labor körülmények között beton kocka vagy hasáb készül és abból fúrjuk ki.)

      

RJancsi

Az a 2000 valóban rettenetesen sok. Szerintem elírás lehet. Az én gépem sem szabályzós, állítólag fix 800 1/min. De a 150-es koronával vidáman lehet betont fúrni, megfelelő hűtéssel és érzéssel adagolva az előtolást. Minap 100-as koronával kb. fél óra alatt másfél métert fúrtunk vele (15-20 cm-es darabokban) és még csak nem is melegedett a motorja. De fültok az kell hozzá, iszonyat hangja van még üresjáratban is.

Bicska

A többiek majd kijavítanak, ha nagy baromságot mondok. Én használtam koronafúrót is, fúrtam kézből 50 és 125ös lyukat is, természetesen minél nagyobb annál nagyobb erőfeszítés. Volt hogy használtam központozót is (létezik).

Hányat akarsz betonba? Mert ha nem sokat, lehet megpróbálnám a sarokcsiszolóra tehető gyémántfejes lyukfúrót. Fordszámazabályzós gép kell. Néhányat tutti kibír, a téglát biztos viszi mint a vajat

Magfúrógép: igen, mindenképpen lassú fordulat kell, gyakran sebváltó is van rajta, és a gagyi kínainál nekem pl a sebváltó rosszozott.

D.Laci

"Az utakon gyakran látni 3-5 db egymás utáni fúrás nyomát"

A helyét miért nem szokták bejavítani?
Pár év és gödör van a helyükön. :(

remrendes

Hat, betonba nem nagy elmeny, de ha csak nehanyat kell kifurni en nekiesnek egy komolyabb utvefuroval. Nehany zsalukovet mar atfurtam egy ilyen olcso vacakkal. Teglaba pedig boven sok.

RJancsi

És miért csak tőlünk nyugatra sikerül úgy kijavítani a kátyúkat, hogy csak a helye látszik, de nem döccen rajta a kerék? Nálunk vagy púp vagy gödör marad a "javítás" után.
Egyébként azért, mert a furatokba beszórnak annyi "hideg" aszfaltot ami épp akkor egy szintben van a burkolat felső síkjával és dolguk végeztével elmennek. A forgalom alatt a lazán betöltött hidegaszfalt tömörödik.

RJancsi

Én is vettem GEKO nevezetű ilyen gagyiságot. Egy 75-ös lukat karatam zsalukőbe fúrni. Pár perc küzdelem alatt ki is tört a fele vídia betét. Hazahoztam az állványos fúrót, feldűbeleztem az akna falára és 5 perc alatt átfúrtam a falat (15 cm vastag). Mint kiderült sikerült 2 db kb. 12-es betonacélt is átfúrnom, nem csoda, ha a dobozfúró nyüszített...

Rabb Ferenc

Ha már a mesterségesen létrehozott kátyúknál tartunk... Miért kell 3-4 darabot fúrni egymástól húsz-harminc centire? Ekkora távon nem hiszem, hogy döbbenetesen más a minták tulajdonsága.

És miért kell mindez a szándékos rongálást párszáz méterenként megismételni úgy, hogy kilométereken át sem leágazás sem becsatlakozás nincs az úton. Tehát a legelső lyuksoron pont ugyanannyi - és ugyanazok - a gépkocsik mennek át mint az ötvenediken  [#nemtudom]

sanka74

Szia. Azaz igazság, hogy csak 15-20 db 65-70 mm átmérőjű furator akarok furni vele, ebből 6-8 beton. Én láttam olyan videót, ahol vizhűtés nélkül furtak koronafuroval. Kértem ajánlatot furásra, dbonként 8-10 ezer forintot mondtak. Ezért gondoltam hogy veszek egy ilyet, aztán amikor már nem kell, akkor jofogás, vagy elteszem.

sanka74


D.Laci

Gyakori, hogy "hideg" aszfaltotsem raknak... :(

D.Laci

"Miért kell 3-4 darabot fúrni egymástól húsz-harminc centire?"
Ha nagyott nem tévedek, akkor azért mert:
Kel a szakértönek, kel az építönek meg az építettönek meg kitudja kinek, vitás garanciális esetekre.
Mint tudjuk mindig kifogástalan a minösége és nem, hogy 10 évig jólesz, hanem száz évet kibir...


Bicska

Amúgy bérelni is lehet, normális gépet koroával együtt, sztem úgy jársz anyagilag a legjobban. Amúgy én kínaival is a 100.000HUF kategóriával dolgoztam.

RJancsi

Azért kell több mintát fúrni egy helyről, mert "egy mérés nem mérés". Azaz a kivett minták szilrádsági eredményének átlaga fogja a mérési eredményt szolgáltatni. És hogy miért kell pár száz méterenként megismételni? Két okból. Egyfelől nem csak a szilrádság ellenőrzésére szolgálnak a lyukak, hanem a beépített rétegvastagságot is így lehet megállapítani. Egy-két cm-rel kevesebb aszfalt vagy beton nem tűnik soknak, de ha kilométereken keresztül, akár csak 6 m szélességben spórolták el a burkolatot az nagyon sok köbméter minőségi betont vagy aszfaltot jelent, amit a beruházó nem szeretne kifizetni, és az út teherbírásának sem tesz jót. És mivel rengeteg beépített anyagról van szó, az egyenletes minőségről is csak úgy lehet meggyőződni, ha rendszeres távolságonként megismétlik a vizsgálatokat.
Mivel itt inkább gépész mint építőipari szakik vannak egy analóg példával élve az üzemi MEO sem csak egyetlen egyszer méri meg a gyártmányokat, hanem folyamatosan ellenőrzi a méretet, minőséget, hogy észrevegye a szerszámkopást, gépbeállítási hibát stb. Nagyjából így történik az építőipari minőségbiztosításnál is, még akkor is ha nem egy darab térkőről hanem több kilométer útról van szó.