Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

morfeus

Köszönöm a magyarázatot!

morfeus

Igen köszönöm szépen neked is a magyarázatot!

ANTAL GÁBOR

 mielőtt csalódás érne : a kollégák nem hangsúlyozták ki hogy a számolási módszer csak elemi fogazatra igaz . Ha kompenzált vagy általános a fogazás akkor más a helyzet . Kompenzált fogazásnál a kis kerék átmérőjét növeljük , a nagyét csökkentjük de a tengelytáv az elemivel megegyező . Az általánosnál növeljük a tengelytávot és mind a kis kerék és mind a nagy kerék átmérőjét növeljük . Egy példa :  a zozó féle fogaskerék de csak 98 a külső átmérője . 98/50= 1.96 Természetesen ez egy 2 modulos kerék de a gyártásnál X= -0.5 ös profileltolást alkalmaztak . A számolt fejkör : az elemi fejkör( 100mm)  -2*x*m   ( 2*0.5*2 = 2 mm és ezt is mértük  ) A negatív profileltolásból megállapítható hogy ez egy kompenzált fogazat ( a hozzá kapcsolódó kis keréknél +0.5 ös profileltolást alkalmaztak . Ha 100 nál nagyobb lenne a külső átmérő akkor valószínűleg általános a fogazat .  A kompenzációt a relatív csúszás kiegyenlítésére használják . Az általános fogazattal sokkal erősebb hajtást lehet megvalósítani ( én rengetegszer tervezek olyat mert ugyan egy kicsit macerás a számítás de 30 35 % al többet teljesít a fogaskerékpár ( mind a kicsi , mind a nagy erősebb lesz de a tengelytáv is változik mint említettem )

Devecz Miklós

Eszterga cserekerékről volt szó, ez általában elemi fogazatú.
Különben meg csak közelitő megoldásról írtam.

ANTAL GÁBOR

  Most hogy visszaolvasom  Devecz és Csuhás kolléga nagyon helyesen használta a : "durva közelítéssel " ill a legközelebbi szabványos  kifejezést .  De talán nem árt egy kicsit mélyebben belelátni a dolgokba

vjanos

Szét kéne szednem egy marógép főorsót.
Az elejéről levettem egy labirintusos homloklapot, majd mögüle egy nagy menetes gyűrűt, ami gondolom a kúp felőli csapágyakat húzza össze.
Hátul egy nagy zéger volt, alatta meg egy kb 10mm vastag hézagoló gyűrű.
Hátul egy 6212-es csapágy van, elöl valamilyen görgős, szintén 110mm külmérettel.  
 
https://lh3.googleusercontent.com/-RsUxt-t50uI/VxPwfKAOpmI/AAAAAAAAH9Y/X-mMoY2fwWkiYzKtzdJiV64BkEVRb6xpwCCo/s800-Ic42/20160417_185751.jpg" border=0>
 
https://lh3.googleusercontent.com/-FgzFongI0Vg/VxPwfNGLMxI/AAAAAAAAH9c/9WiRjxcScrA3qOO2-LVihxaa5ZCH8yrXACCo/s800-Ic42/20160417_185816.jpg" border=0>
 
https://lh3.googleusercontent.com/-kbEK4dO3pEk/VxPwfEdX4tI/AAAAAAAAH9c/QpPut83OUicVlnBzRUU-m6xp3GipRNwRwCCo/s800-Ic42/20160417_185936.jpg" border=0>
 
Na akkor a kérdés: hogy kéne ezt tovább bontani a csapágycseréhez?  
Gondolom a kúp felé kell kijönnie az orsónak.
Prés kéne hozzá? Budapest környékén esetleg tudna valaki segíteni egy ilyen műszerrel?

Csuhás

Gyanús hogy valami még fogja tengelyirányban, nem hiszem hogy csak egy zéger tartaná, az nem elég precíz. Viszont ha más már nem tartja akkor egy menetes szárral és egy kupac hézagoló valamivel ( fadarabokkal, gyűrűkkel ami éppen akad ) prés nélkül is kihúzható a tengely.

nzwr4gyfk

Hogyne tartana, pl. a csapagyak interferenciaval vannak illesztve. Ha jol valasztottak anyagot a tervezoasztalon, az orsohaz elejenek a  melegitesevel szetjon. A biztositogyuru csak biztosit. :)
 
Termeszetesen kb. akarmi lehetseges, de preselessel konnyen eladosorba kerulhetnek a cserecsapagyak.

vjanos

Pont egy ilyen menetes száras ötlet kellett, köszi :)
Melegíteni illik ilyesmit? A csapágyak úgyis kukásak...
 
Ezen a homályos képen a hengergörgőknél belül látszik egy szögletes mélyedés (van egy szemben a másik oldalon is) de nem hiszem, hogy az segít a szétszedésnél...
 
https://lh3.googleusercontent.com/-CGFnnL9hmhQ/VxPwfKYSG7I/AAAAAAAAH9c/KJS5DtU1Bvgq2mms9lZXc10g8pKIWX5MwCCo/s800-Ic42/20160417_190108.jpg" border=0>

vjanos

Aham, szóval nem eretnek gondolat a melegítés :)
 
Mit jelent az interferenciás illesztés? Ezt így még nem hallottam :(

Csuhás

Szvsz előre kihúzható az orsó csak a bordás rész kiverődése miatt szorul a golyós csapágyban. Érdemes egy finom reszelővel lesimítani a bordák sarkait szétszedés előtt.

jani300

Szia ! Hagyományos forgácsológépek ,
 © Lampas   2010. jún. 24. 14:04 | Válasz | #1992 . itt egy hasonló rajza .
A nagy menetes gyűrű tarthatta a helyén az első  vezető csapágy külső gyűrűjét .
A vezető csapágy mögött kell még lennie két támcsapágynak .  A vezető csapágy külső gyűrűjére támaszkodhat egy cső ehhez lehetnek előfeszítve a támcsapágyk . Szerintem is kijöhet egyben , a vezető csapágy külső gyűrűjének szoros illesztése tarthatja .
A támcsapágyak előtt kell lennie még egy anyának , ami a vezetőcsapágy belső gyűrűjét feszíti elő .
A nagy mély hornyú csapágyon kívül a többit próbáld megmenteni , nagyon drágák .
Tos függőleges maró gépkönyv kellene , kb 1000 es gép .

jani300

A bordák kiverődését kizártnak tartom .

jani300

Ha tisztán látszik elölről a külső gyűrű  
, meg lehet próbálni az egészet nekiütni egy keményfa tuskónak . A behúzószár felőli vékonyabb orsóvég ül föl az tuskón . Óvatosan , de ebben nem vagyok biztos !
Még egyszer , a csapágyakra vigyázz , egy nagyságrenddel is lehet több az áruk , mint az egészé volt .

jani300

 © deguss   2010. feb. 12. 23:55 | Válasz | #1939
Ezt még érdemes lesz megnézned !