Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

b4nm7gjvr

Na ezt jól benéztem egy másik szabályzó vlt amivel összekevertem és a ladához kötöttem...
Lada tényleg nem dinamós volt...

svejk

Finom kis kétütemű dízel... könnyen indul?

hfne0v6p7

Most csináltam egy generált rajta, be lett építve a régi izzító szivar helyére egy izzító gyertya és így egy pöccre.
De az előbbi hozzászólásodra visszatérve,
még az ünnepek előtt szedtem szét a dinamót és úgy emlékszem ez nem a mágnesesség elvén működik.
Állórész tekercs, forgórész, 2 szénkefe, és ennyi.
De ahogy írtam direktben működik.

svejk

A motorok, generátorok (dinamók) 99,999%a "mágnesesség"-el működik.
 
A dinamódnál az állórésztekercs a gerjesztőtekercs, ez kelti a megfelelő erősségű mágneses mezőt, melyben forog a forgórésztekercs és ezt kommutálja(egyenirányítja) a  kommutátor és a két szénkefe.

gorbi

Hol lehet ilyen feszszabályzót venni?  Nekem is jó lenne egy.
Van egy 1960 -as évjáratú Porsche diesel traktorom, és bedöglött a szabályzója.

hfne0v6p7

Igazad van bocs.
Rosszul fogalmaztam.
Csak a bekötés legyen jó és na vágjam haza,
ez a lényeg.
Köszönöm a segítséget mindenkinek.

svejk

Egyébként egy ilyen dinamóhoz való egyszerű fesszabályozót pikk-pakk lehet készíteni kis elektronikai tudással.
Kell hozzá egy combos dióda viszáramkapcsolónak, egy 723-as IC meg egy combos PNP tranyó.
Az RT. újságaban abban az időben mindig vissza-visszatérő téma volt az akkor még sok trabi, kispolski miatt.
A 80-as években sok "csettegőre" csináltam.
Igaz áramszabályozás nem volt, de ezt általában megtette maga a dinamó a belső ellenállásával.

hfne0v6p7


keri

Főleg a Jawa/Skoda szabályzóknak :)
Fú mennyit szívtam vele a Jawan :)
 
Az MZ-n valahogy sokkal megbízhatóbb volt, de már azon is elektronikusat használok, mert az karbantartás mentes.

hfne0v6p7

Az lehet, hogy pikk-pakk te tudsz készíteni,de én esztergályos vagyok[#circling]

keri

12V-ra van TO220-as tokozással, direkt ilyen alkalmazásra. Típust nem tudok, de valami 500 forint.

hfne0v6p7


gorbi

Hol vetted, és mihez adták?

hfne0v6p7

Vásárosnamény egyszerű autósbolt,
minden dinamós géphez jó, nem típusfüggő.

zozo

Azok fesz szabályzók tényleg rettenetesek voltak.
Egyik oldalon a rezgő kalapács, másik oldalon pedig a töltést kapcsolta rá. Úgy emlékszem ezt ki szoktuk váltani valami dögös diódával, mert folyton beégett a pogácsája, aztán hajtotta az akku a Trabantot :)