Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Borcz

Sziasztok.
Segítsetek béna vagyok!
Van egy mach3 kártyám és szeretném összekötni Mitsubishi MR-J2S típusú AC servo vezérlőmmel.  

 

 
Van egy ilyenem is: ...hasonló...

 
 
Látom hogy hogy kell tranzisztorral összekötni mégsem értem. A mach3 kártya step/dir kivezetéseire kell kössem de nem derül ki melyiket hova. Vagy nem jó így a bekötés?
Nem értem.  
Remélem valaki meg tudja velem értetni :)
Előre is köszönöm

Borcz

Vagy kipróbálom.  
A két kötési pontból vagy így vagy úgy fog menni.  
Se a rövidítések re nem találtam magyarázatot sem a Mach3 kártya milyen jelet ad ki.

Révész Richárd

Mi az a mach3 kártya?
A mach3 az egy mozgásvezérlő szoftver.

svejk

Adva van egy 2800-as fordulatú 1,5 kW-os motor, melynek a tengelyére közvetlen van szerelve egy kb. 400 mm átmérőjű  300 mm hosszú fém kosár, mintegy hagyományos Hajdú centrifuga.
A motor 4db gumibakon támaszkodik, a működési helyzet függőleges tengelyű.
Egyébként egy http://www.filtermist.com/products/oil-mist-collectors/fx-series/" TARGET=_fnew>ilyen szűrőról van szó.
 
Ez a szerkezetet valamilyen külső behatás érte, üzemi fordulaton rezonál, leálláskor pedig bizonyos fordulaton éktelen táncba jár, el is szakított egy gumibakot.
 
Hogy lehetne ezt a szerkezetet, legalább statikusan kicentrírozni?
Nem is tudom hogy fogjak neki, még sosem volt az ilyen dolgokkal  átütő sikerélményem.
 
Az eredeti súlyozás különböző alátétek popszegecsekkel való felfogatásából áll.
 
Sajnos a motortekercselő ismerős nem tud ekkora szerkezetet befogni, no meg jobb lenne a motorral együtt elvégezni

Devecz Miklós

Kerékcentirozó műhely?
Csak ötlet.

KoLa

Vidd el a gumishoz! ha fel tudja fogni megoldja!

000000000

Ha esetleg nem tudja felfogatni (motorral együtt semmiképpen szerintem), akkor jó és egyforma gumibakokkal összeszerelve pillanatra bekapcsolva csak addig pörgetném, míg a táncát el nem kezdi nagyobb amplitúdóval még kis fordulaton, és jelölőfilcet (törölhető táblafilcet) közelítenék a palást felé finoman, míg el nem éri. Ekkor a középpontosan ellentétes oldalára tennék súlyt és újra próbálnám.
A súly növelésével, vagy később pozíciójának föl-le mozgatásával finomhangolnám. (Lentebb lévő súly kisebb kilengést generál a dobon, mivel ott fogják a bakok).
Nevetni fogsz, de nagyon komoly technikánál, harci helikoptereknél állították így ha nem is a centírozást, de az 5 főrotorlapát egy kúpon futását. Mindnek a vége különböző színű zsírkrétával volt kenve, és földön a gépet hajtóművezve egy papírtekercset nyomtak a forgó lapátkoszorú széleihez. Összecsapatták, mérték a színek közötti távolságot.
A te problémád egy viszonylagos nagy kiegyensúlyozatlanság (leesett egy súly, vagy erősen deformált a kosár) annak 95-98%-át simán ki lehet így venni, a maradék 1-2 %-ot meg "elsimítja" a magas fordulatszám. A centrifuga sem ugrál, csak ha durván asszimetrikus a ruha elhelyezése benne.
Ha nincs így, akkor üzemi fordulaton észre sem veszed a kis kiegyenlítetlenséget.
Szerintem.  

000000000

Először a gumibakokat hasonlítanám össze.
Ha nem egyformák, cserélném mindet, hogy egyforma legyen.
Ha nem akarsz súlyt popszegecselni, akkor a belső felületére ugyanígy az ellentétes oldalra fémlemezt ragaszthatsz kétoldalas ragasztóval. Ez oldható gyorsan, cserélhető, újrapozícionálható.
Amikor már tuti, akkor lecseréled ugyanolyan tömegközépponttal fix súlyra, de már rögzítve.

000000000

http://www.royalproducts.com/content/files/products/filtermist/Replacement_Parts.pdf" TARGET=_fnew>Tartalékalkatrészek
 
Megnézve az alkatrészek árait (dob indul 310$-nál) tényleg érdemes házilag kiegyensúlyozni.
Bár a készüléket nem láttam, de a rajzon a metszetét megnézve először nem ovalitásra gyanakodnék, hanem egyszerűen a dobnak a motor függőleges tengelyétől való elhajlására. Lehet érdemes lenne ott kezdeni, lehet szöget zár be a motortengelyével a dob középtengelye = elferdült a fenéklemez.

Borcz

Leválasztó kártya. Igen jogos.

svejk

Bonyolult befogót kellene gyártani hozzá.

svejk

Az első nekifutás ez volt, akkus furógéppel felpöretve.  
Nulla sikerrel, az ok amit később írsz is, hogy már helyből kóvályog kissé.
 
Valószínű a fenéklemez görbülést kell elsőnek kiigazítani.
 
Valóban aránytalanul drága, de az van.

svejk

Ma megjöttek az eredetivel rugalmasságban egyező bakok, először az autósboltban épp kaphatóval próbálkoztunk, de az keménynek is bizonyult.

svejk

Köszi a linket, az árakat hol találtad?

keri

Hozzáférsz forgás közben?
Gondolom elgörbült a tengely. Szóval fogod a samut és az alkoholos filcet. Felpörgeted, és amikor rezonál odatolod neki a filcet.
Ahol hozzáért odacsapsz a samuval. Ezt addig csinálod míg nem sikerül minimalizálni a rendszer ütését.
Ez után jöhet a csavaros/alátétes súlyozás. Ugyan ez a módszer.
Centrifugáknál nem üzemi fordulaton a legnagyobb a rezonancia, szóval felpörgetéskor érdemes jelölni mert akkor sokkal érzékenyebb.
 
Gumibakot a http://www.tauril.hu/" TARGET=_fnew>Taurusz mintaboltjában lehet kapni.