Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Jancso

Tisztelt "ET" Amennyiben jól értelmezem Nekem küldte a #27812 számú bejegyzését. Köszönöm a megtisztelő levelét. A berendezés melybe csupán csak egy szintező automata elektronikát szeretnék beépíteni, gyári berendezések a francia Fixator cég termékei. A berendezés EU-s műbizonylattal rendelkezik és a helyszínen emelőgép mérnök által lett üzembe helyezve. Én csak automatizálni szeretném a szintezést. Mert jelenleg ez a "gépkezelőre", és a dőlésszög figyelő higany kapcsolókra van bízva. Üdv Jancsó

000000000

Egy csavart nem tervezhetsz át, hogy ne engedélyeztesd újra.
De ne nekem higgy, hanem hívj fel egy emelőgép szakértőt, én nem akarlak elkedvetleníteni.
Ez ráadásul egy lényeges műszaki-biztonsági elem, ennek cseréjére nem vagy jogosult jóváhagyás nélkül.
Igen értem, a higanykapcsoló egyszerű, mint a faék, ez meg fullos girorendszer lenne elképzelésedben.
Ettől még nem engedélyezett, biztosítani kell a garantált, hibamentes működőképességét, és ezt előzetesen és hivatalosan is dokumentálni kell.
Módosítani kell a kezelési útmutatót, oktatást kell tartani erről a kezelőknek (naplózni is kell a megtartott eseményt), valamint meg kell határozni az új időszakos vizsgálati pontokat.
  http://www.ifm.com/products/hu/ds/JN2101.htm" TARGET=_fnew>Egyébként itt egy kéttengelyes ipari dőlés jeladó, CANopen interfésszel, öndiagnosztikai funkcióval, állapotjelzéssel, vészjelzésekkel.
A linken megtalálod a minősítéseket, kezelési és telepítési utasítást.
De jelzem: egy 20 kg-os súlyt nem akaszthatsz karvastagságú acél láncra sem, ha az nincs minősítve.
Embereket emelni meg pláne felejtős ilyen módon.

000000000

Melléklet a 47/1999. (VIII. 4.) GM rendelethez
Emelőgép Biztonsági Szabályzat
 
2.3. Gyártó
Emelőgép gyártó (szavatos) az, aki - olyan jellegű átalakítást végez, amely az emelőgép tartószerkezetének, önálló részegységének, villamos, hidraulikus, illetőleg pneumatikus berendezésének biztonságát érintő módosításával jár együtt.
10.2.1. A hidraulikus és pneumatikus rendszer gyári paramétereit - átfolyási mennyiség, hőmérséklet, nyomás - befolyásoló bármilyen beállítás, módosítás csak a gyártó utasítása szerint megengedett.
10.2.2. Alkatrészek - részegységek, szelepek - cseréje során elsősorban gyári eredetieket kell alkalmazni. Más gyártmányú alkatrészek cseréje csak akkor megengedett, ha ehhez a gyártó hozzájárult, illetve a biztonság szempontjából fontos paramétereik (pl. nyomásrendszer, átfolyási méretek) és beállítási adataik az eredetivel megegyeznek, vagy annál nyilvánvalóan kedvezőbbek.
11.7. A karbantartó javításkor, cserekor köteles gyári eredeti vagy azzal egyenértékű alkatrészt cserélni, ennek hiányában csak tervező vagy emelőgép szakértő által előírt és elfogadott cseredarabot használhat fel.

b4nm7gjvr

Ezt szépen összeszedted neki....
 
[#worship][#worship][#worship]

k0iuitfzy

Sziasztok!
 
Még kezdő vagyok, ezért is szeretnék egy kis közvéleménykutatást végezni. Szeretnék vásárolni egy marómotort, kb 400w-os meg is felelne nekem. Az ebay-on ezeket találtam értelmesnek:
http://www.ebay.com/itm/NEW-CNC-0-4KW-Spindle-Motor-ER11-Mach3-PWM-Speed-controller-Mount-3-175mm-/401008559845?hash=item5d5df906e5:g:63sAAOSw5ZBWGL~T" TARGET=_fnew>Első
http://www.ebay.com/itm/DC110V-Air-cooled-Engraver-Spindle-Motor-Engraving-Milling-500W-ER11-3-175mm-/401008566388?hash=item5d5df92074:g:fvgAAOSwT5tWGMYI" TARGET=_fnew>Második

k0iuitfzy

http://www.ebay.com/itm/400W-High-speed-Air-Cooled-Spindle-Motor-Engraving-Milling-DC-12V-48V-12000rpm-/310901990583?hash=item486333e4b7:g:wJ4AAOxyhXRTKQ4v" TARGET=_fnew>Harmadik.
 
Ismeri valaki valamelyiket?
Ha tud valaki olcsóbbat használtan, az is érdekelhet (árától függ).
 
Előre is köszönöm!
 
Lóri

000000000

Alig egy bő hónapja készíttettünk a cégünknél egy automata megfogó berendezést.
Én csak beszerzési oldalról vettem részt, nem szeretném szakértőnek feltüntetni magam.
A cégünknél több tucat darukezelő, nehézgépkezelő, CAD géptervező is van, de mégsem mi terveztük meg, csak elvi működési vázlatot adtunk.
Darus cég tervezte meg a mi preferenciáink alapján (teher dimenziója min-max. súlya min-max, és az elvárt érintkező felület minősége, daru horog geometriája, emberi beavatkozás nélküli mechanikus nyitó-záró mechanizmus, stb.).
Nos kész is lett, műbizonylattal, helyszíni oktatással, és próbával.
Ettől függetlenül az első próba nem volt teljesen meggyőző, ezért átadtunk egy selejt munkadarabot a gyártónak teszt emelésekre, és a finombeállítására a kényszerpályáknak.
Utána megérkezett, tökéletesen működott, és a munkaügyi szakértő elrendelte a kötelező feliratok fajtáját, számát, és pozícióját.
Megrendeltem a matricákat is, felhelyezték, és utána vettük csak át.
De itt nem nyúltunk daruhoz, ez csak egy emelőberendezés a daruhoz.
A darukhoz még a távirányítókba is csak gyári akksikat veszünk.  
Jó pár 40-50 tonnás, és pár kisebb darunk is van, ha nem így tennénk, emberhalál lenne belőle.  
Na meg nyilván büntetés is, de azt kibírná a cég, nem is erről van szó.

ra8nsmk6w

Ezek nem marómotorok! Csak egy villanymotorra aplikált patronbefogó. A szerszám hegyének a távolsága az első csapágytól mindhárom esetben jelentős. Igy én látatlanban a sokadik linkedre szavazok.[#smile]

9ffuubzw6

Én marómotornak egy Makita 3709-est használok ami kb. 17000Ft volt, és 3év garancia járt hozzá.

000000000

Ja, és tudom trollkodás [#banplz]:
 
-de a beszállító kiválasztása zárt, meghívásos tender volt, nálunk és a konkurenciáinknál eddigi referenciáik alapján.
-100 millát (HUF) meghaladó, érvényes felelősségbiztosításának kellett lennie (van neki), mivel egy-egy teher 3000€-nál drágább, és több tízmilliós gépek (€-ban) felett emeli át, az embereket nem is számolva.
-garancia idejére 10% visszatartva vagy bankgaranciával kiváltva
-szóval mielőtt a telefont felemeltem volna, ezeknek teljesülnie kellett.
 
Tehát ezért nem Jóska Pista aranykezű bronzkoszorús hegesztőmesterrel heftoltatuk össze a hátsó gyárudvaron.  
Pedig ez csak egy nagy halom vas, áram akkor kerülne bele, ha zárlatos lenne a daru.
[#eplus2][#eplus2][#eplus2]
Viszont a biztonságtechnikai matricákat úgy rendeltem egy grafikai cégtől, amelyikből 12 egy tucat, akármelyik Tescoban is vannak ilyenek.
Szóval a feliratokat ők készítették el, de nem hallottam még a csókát, hogy nehézipari minősített beszállítónak tartaná magát.
Ahogy azok sem azok, akik az öltözőszekrényeket, repi borcímkéket, képkeretek feliratait, vagy raktári polcokat, az ottlévő szerszámokat feliratozzák nálunk.
Ettől függetlenül megbecsült partnereink.
Csak nem keverjük a szezont a fazonnal.

s7manbs8

Ha minden szabályszerűen menne, már összeomlott volna a világ is. :)

Jancso

Kedves Fórumtársak!
Köszönöm a megtisztelő és bőséges információt! Szerintem a felvetett automata szintező berendezés elindított egy lavinát. Akkor most tisztázzuk is miről is volna szó!
Az eredeti gyári Fixator-os emelő berendezés semmiféle átalakításon nem esne át, tehát marad minden a gyári állapotban. Csupán az elektromos vezérlésébe lenne beiktatva ez a szintező automatika. Köszönöm a figyelem felhívásokat is. Egy jó pár éve ezzel foglalkozom. Több emelőgép gyártót képviselek eme kis országunkban.Én csak egy vezérlő elektronikát keresek! Ennyi! Semmi többet!Üdv Jancsó :-)

000000000

Semmi gond, cseréld le a kis Polskidban féket, és tegyél be egy ABS-t, egyedi alkatrészekből.
Találkozunk a sikeres műszaki vizsga után.
[#csodalk][#csodalk][#csodalk]

k0iuitfzy

Bírja a több órás munkát?

000000000

Nem értem, hogy miért nem tudod elfogadni saját jelentéktelenségedet.
Az autóipar nevű mutyisztánban levő állapotokat ismerjük.
Ez eddig még "csak" házi szabvány.
Az egyedileg összeépített autókra azért még viszonylag épeszű szabályok vannak.
Képesítéssel rendelkező mérnök megtervezi, dokumentálja és az elfogadtatás nem probléma.
Te egy meglehetősen belterjes "kultúrát" ismersz.
Az élet azért még nem teljesen tart itt.
Olyan cég, mint a VW komplett kormányokat vesz meg kilóra, ezért az autóipar alól már kiszaladt a talaj.
Vissza fogunk zökkenni a normális kerékvágásba.