Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Sz.József

Azért azt ne tedd...[#rinya]
#25921
Így jár aki nem olvas vissza legalább 1-2 bejegyzést...[#wave]

zozo

"Személyautónál is van amikor célszerű használni "
 
Hát...én többnyire csak motorféket használok, kapcsolagatok vissza, általában 3-ig, ha lámpa, akkor 2-ikba is.
Egyrészt motorféknél 0 az üzemanyag fogyasztás, másrészt, k.va drága a féktárcsa és betét, kuplungtárcsát meg emiatt nem kell cserélni, ha jól választod meg a váltás idejét.
Idegesít is, amikor előttem minden kanyarban, vagy enyhe lejtőn folyamatosan világít valaki féklámpája. Egy audissal többször jövök egy időben, az pl, a 2km hosszú lejtőn végig nyomja a féket, én mögötte 6-ból 4-bevisszakapcsolva ereszkedek, fékezés nélkül.

zozo

A 0 üzemanyag fogyasztás mondjuk annyiban nem igaz, hogy a visszakapcsoláskor a kicsi gázfröccs  valamennyit elvisz...

u3xrz0cut

A semleges meg üresen kong.....[#vigyor2][#vigyor2][#wink]

b4nm7gjvr

Szerintem ennyire elkanyarodás még bőven belefér a béna vagyokba.... [#vigyor2][#vigyor2]

u3xrz0cut

Fő a nyugalom, öröm most olvasgatni a fórumot!!

jani300

Lehet hogy nem ugyanazt értjük motorfék alatt .
Ha az ember defenzíven vezet akkor nem igen kell fékezgetni . A gázelvétellel történő lassítást . és az utána történő vitorlázást nem gondolom motorféknek .Motorfékezek én is , rakott utánfutóval nagy lejtőn .
Lehet offenzíven is vezetni , akkor fék sem kell , padlógáz és csak váltani , kormányozni :)
De ezen remélem nem veszekszünk .

zozo

Nem-nem, semmiképp nem leszek offenzív veled szemben[#wink]

jani300

Akkor jó ![#integet2]

keri

Ha leveszed a gázról a lábad az már motorfék.
Műszaki szempontból mindenképpen, mivel ilyenkor az injektor motorfék üzemre kapcsol és nem ad a motornak egy csepp benzint sem, a motor forgatása pedig fékezőleg hat, a súrlódáson túl a levegő pumpálása miatt is. Az hogy milyen erős a motorék sok mindentől függ, (fordulatszám, fokozat, motor térfogat, vezérlés jellege) de leejtőn elég ritkán érdemes üresben gurulni, mert a kis mértékű motorfék is segít.
 
Én csak hobby kanyarvadász vagyok, de Zozo a Bakony közepén elég rutinos hegyvidéki sofőr, tehát érdemes hallgatni a tapasztalataira.

keri

Ok, abba hagyom a vezetéstechnikát [#vigyor2]

frkdv6dyr

Elkezdtem a vertikál fej összeszerelését, és kérnék segítséget. Először is két kép:
 
http://imgserv.com/images/2015/05/10/LCeKTWZAz.jpg">Kép1
 
http://imgserv.com/images/2015/05/11/pQd05.jpg">Kép2
 
A tartót szeretném megoldani, de ha azt is feltételként szabom, hogy elforgatható legyen a fej, akkor a négyzet alakú tartó csúcsaiba beleütközne a motor ékszíjtárcsája. Elsőre két IPE 200-as gerenda összehegesztésével kialakított tartót gondoltam, itt ha a kérdéses részen "levágom" az I kilógó részét, még jó is lehet a dolog. Később HEB 200-asra gondoltam, aminek anyag vastagsága jobb, így a súlya a háromszorosa egy I gerendának, tehát másfélszerese az alkalmazásban, de ezt még "burkolni" is kell a masszívabb tartáshoz. Itt is kivágható az útban lévő rész.
 
Ha valakinek lenne jobb ötlete azt megköszönném.  
 
Ami nem látszik a képen:
 
-a vertikál felfogató külső átmérője 200mm
-a tartó szintén 200x200 lehet
-az  alsó rész 200 magas és a bak -65mm-es helyzete az asztalhoz képest pont megfelelő magasságot biztosít
-a "kinyúlás" a felfogató közepétől 400mm hasznos elmozdulás 300mm lesz így.
-a bak teteje 200mm átmérőjű  
 
Persze ha van valakinek egy vasdarabja normális áron (~75Ft/kg max) ami egyben felszerelhető, vagy átalakítható az is megfelel.

frkdv6dyr

Kicsit nagy lett a kép elnézést.
*Jav:Modi

jani300

Én öreg dízellel járok ... A Mecsek lábánál lakom . Nem sokra tartom a modern elektronikát az autókban . Azért a fél liter üzemanyag megtakarításért , igen nagy árat kell fizetni , hibakód kiolvasásban és anyagárban .
Nem vitatom amit írtok , igaz , csak én tartok mást igazán motorféknek .
De tényleg jól kitárgyaltuk a témát , én tudom hogy Te értesz hozzá .

jani300

Látom a gyorsfej után közvetlenül rajzoltál pirossal két peremet .
A két perem közé én tennék egy vastagfalú csövet .
Ha a fejre belülről szereled csavarokkal a csövet , akkor az lehet a max 200-230 as átmérőjű .  
A forgatást a függőleges oszlopnál oldanám meg ,két peremmel. Az egyikben körben belső T horonnyal .