Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

iiidyyiy3

Két éve én is jártam arra. Kezdő hegyi autózóként ki is próbáltam az osztrák oldalon, hogy az Astra fékjei  hogy bírják a versenyhasználatot... Nem annyira jól... Szerencsére kanyar előtt még fogott, a kanyarban már csak jelzésértékű fékhatás mutatkozott... Félreálltunk, fehér füst mind a 4 keréktől, mint a versenyautóknál... Anyáztak, hülyéztek (az utasok, meg jómagam is), aztán az uzsi elfogyasztása után mindenki megnyugodott. Persze egyiknek se jutott előtte eszébe hogy a fék túlmelegedhet. Alföldi gyerek élvezte, hogy milyen jól gurul lefelé a gép... Visszahűlt, fékpróba, minden rendben, mehetünk tovább. Azóta tudom, hogy ha felfele kettes, akkor lefele is kettes...

jani300

Felforr a fékolaj , gázosodik . Mindha levegős lenne . Ha visszahűl nincs hiba . Néha kellene cserélni fékolajat , valamivel tovább bírja .
Volt kuncsaftom aki nagy melegben , hosszabb dombos vidéken való autózás után ugyanígy járt .
Mondtam pedig hogy mire odaérünk jó lesz a fék  
, de alig mert visszaülni az autójába .

VighLajos

[#smile]
"Azóta tudom, hogy ha felfele kettes, akkor lefele is kettes..."
No, igen, ezt valaha megemlítették az autóvezetői tanfolyamon.
Erdélyből hazafelé jövet (8-10 évvel ezelőtt) találkoztunk olyan óriásplakáttal, amin a motorfék használatát javasolták.

VighLajos

Nekem is, mint síkvidéki gyereknek a /-os út Pécs előtti szakasza jelentette a legnagyobb szerpentint. Szívesebben tapostam a féket, mint "szabadjára engedni" az autót.
[#falbav]

VighLajos


Rabb Ferenc

Urak! Szerintetek a motorfék mire való?

Sz.József

Pontosan nem tudom milyen motorra vonatkozik a kérdésed.  
De egy lehetséges feladat, ha mondjuk a "Z" tengelyen egy fékes AC szervó van, akkor:
Bekapcsolt vezérlőnél mivel van tartónyomaték a féket kiiktatod... (feszt kap a fék)
Kikapcsolt vezérlőnél nincsen tartó nyomaték, így a fék tartja helyén a "Z"-t. (ha fék nem kap feszt, akkor fog...)
 
De biztosan másra is jó...(ill. használható)

keri

 
Kár elpazarolni fékezéssel a helyzeti energiát :D
Ez a kettesben fel kettesben le inkább teherautókra vonatkozik.
Normális szakaszos fékezéssel nekem a dobfék is bírta az Osztrák 2000méteres hegyeket. Inkább fölfelé álltam meg mert a léghűtéses motor nem szerette ezt az üzemet.
Nekem egyszer melegedett el a fékem, amikor a Hungaroring célegyenesének végén kb. 10kör után be akartam szúrni havernak rövid féktávval, na azt már nem bírta a Hondám féke sem :)
 
Közúton még nem volt olyan hogy elment volna a fékhatás, pedig volt olyan is amikor a Trabinak leolvadt a műanyag kupak a kerékagyról.
 
MZ tárcsája is rendszeresen el lilul a túlmelegedéstől, főleg versenyeken, de a fékhatással még nem volt gondom, pedig 700forintos kisipari betétet használok.
 
Elmelegedni akkor szokott a fék a hegyekben, ha hagyod felgyorsulni a járművet és nem engeded fel a féket hanem folyamatosan nyomod akár kicsi erővel is (rossz ritmusban mész), mert ilyenkor nem tud visszahűlni. Rövid intenzívebb fékezéssel, főleg kanyar előtt (ott indokolt) kell visszafogni a gép lendületét és akkor nincs gond.
 
Másik hogy én 2 évente tuti szétszedem és kipucolom, kicserélem amit kell a fékemen, hiszen az életem múlik rajta.

Sz.József

Basszus.
Most látom hogy Te is autót vezetsz... [#wave][#nevetes1]

keri

Van egy vezetési stílus gyakorlat.
Én csak séta motorozásnak nevezem. Lényege hogy hegyekben fékezés nélkül megyek végig egy szakaszon. (Szentendre-Visegrád szakasz) Persze szabad fékezni a veszély elkerülésére, de ha úgy vezetsz hogy fék nélkül is biztonságosan menj, akkor sokkal kisebb a tempód, sokkal jobban előre kell tekinteni, és a kanyarokra is jobban oda kell figyelni, hogy ennek megfelelően nyomd a gázt, használd a motorféket. Azon felül hogy ez a motorozási stílus biztonságosabb, még szórakoztatóbb is mint ha időrekordot akarna dönteni az ember.

designr

Urak..adok veszekben hírdetek 3 db motorféket..megveszed és nincs több gond::)))

Rabb Ferenc

Na megkeresem a kardom, kifényesítem és beledőlök [#szomoru1]

jani300

12 tonnás Kraz teherautóra rakottan :)

Rabb Ferenc

A kiindulási alap Szalai Gyuri írottkői fényképe és CeFRex Opel Astra fékje. De Te már a 12 tonnás megrakott KRAZ-nál tartasz. Nem erről beszélünk!
 
Amíg nem volt egy tucat modi, ebből három napos palávert lehetett volna kavarni legalább még két topikban. Régi szép idők...

jani300

Arra próbáltam válaszolni mire való a motorfék .
Személyautónál is van amikor célszerű használni .
Lefele rakott teherautónál pl még váltani sem volt szabad régen , mert nem volt biztos hogy sebességbe is lehet rakni még egyszer .
De ha nem tartozik a témához akkor legyen törölve , nem bánom .