Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

svejk

Tudod Tibor45, néha ellentmondást érzek a kijelentéseid közt.
"Akkor minek is kell Neked mikronos kegyere?  
...Örülj majd annak is,  
ha a végleges gyártmányod pár századon belül lesz."
szervo motoros vezérlés #1657: "minden csepp javulás fontos"
?????

bmejdz9nu

Közbe - közbe beleakadok ebbe az újságba... azt hittem elméletiesebb...
De ez a cikk teljesen gyakorlatias... Azt hiszem előfizetek rá...
Köszönettel az infóért.
 
http://www.elektro-net.hu/images/fejx2_04.gif" border=0>

svejk

Az ilyen cikk ritka benne mint a fehér holló!
Valóban csak elméleti és reklámhordozó anyag van benne, de azért hasznos olvasmány.

000000000

Szia Svejk!
Kár, hogy így érzed, pedig nincsen.
Talán a műszaki korrektségre való törekvésemet
fordítod le tévesen ellentmondásnak.
Ez is mutatja, hogy másképpen és más elvek
mentén gondolkozunk, és még mindig nem érted
(vagy nem akarod megérteni) azokat a nagyon
fontos elméleti dolgokat, amik teszem azt
egy szervo hajtás alapját képezik, és aki ilyet
tervez, annak ezzel tisztában kell lenni.
Aki engem közelebbről ismer, tudja rólam, nagyon is
gyakorlatias ember vagyok, és csak annyira
érdemes elmélettel foglalkozni, amennyit
közvetlenül hasznosíthatunk a gyakorlatban is.
Maradjunk annyiban, hogy a tali után szerintem
másképpen fogod látni egy kicsit a világot
szervohajtás témakörben is. Nem szeretnék már
Veled vitázni semmiben addig (utána sem).
Ettől függetlenül ha van időd és kedved, azért
addig is a volt matematika könyvedet,
jegyzeteidet fellapozhatnád az integrálás-
differenciál számítás fejezeteknél,
hidd el hasznos olvasmányok szervo témakörben.

svejk


Egyújabbgépépítő

Sziasztok!
 
Ha valaki megépíti az ELEKTROnet -es kapcsolást, figyeljen Szerintem azért gerjedékeny mert a 311 open kollektoros kimenetű. Nem ártana egy ellenállást kötni az R10 D2 vel párhuzamosan,

bmejdz9nu

Ha az Árpinak lennék... Az ülésrendet azaz az asztalokat másként rendezném...
Ne "bológatós" legyen a dolog... Hogy persze, igen, én is, ... hanem... [#vigyor3]

bmejdz9nu

Mikronvilág? Nanotechnika?

bmejdz9nu

Referencia kapcsoló...
A munka asztalnak jobb vagy a bal oldala? Mi a szokás? Megszokás? ha van ilyen? :)

000000000


000000000

Én szétszedtem egy gyári  asztalt. A meghajtás (kuplung) irányából nézve  baloldalon voltak a kapcsolók. Hogy miért? Ich hab' keine Ahnung.

bmejdz9nu

A német gépemen (meghajtási íránytól függetlenül - különböző) jobb oldalt volt...
Persze az a bajom, hogy bal oldalt... talán jobb lenne... ezért kérdezem...
 
+ X, + Y, + Z ... WinPC-ben állítható...

000000000

Gyari gep alapjan mondtam. Nekem amugy tok mindegy. (:

msas

Üdv  
Péter, szerintem tök mindegy, hogy melyik oldalra teszed, az a lényeg, hogy a vége felé legyen( mint a neve is mondja).
Egyébként az utóbbi napokban, az előző jónéhány hozzászólás szerintem megint csak szócséplés és személyes vitatkozás. ( egyesek megpróbálják a pramist hegyesebbre nyalni, pedig jó az úgy ahogy van, már vagy 2000 éve).
Mert miről is van szó? a végálláskapcsoló azért kell, hogyha valami fatális hiba miatt a hajtás motorod nem állna meg a gép vége előtt akkor lekapcsolja az előtolást, vagy akár a marómotort is ( vezérlő függvénye) + például a Magi véle régebbi vezérlésnél a motortuningnál használható. Az újakat nem ismerem.Szerintem teljesen felesleges azon agyalmi, hogy százados, vagy ezredes legyen a V.K. reagálása.
Olyan helyet kell neki keresni, hogy a gép tömegét figyelembe véve még időben megállítsa a megfelelő tengely mozgatását, erre a feladatra pedig egy snaszz mechanikus mikrokapcsoló is megfelel. Az esetünkben a V.K- nak csak ez a szerepe. A marópályához és a léptetéshez semmi köze, A gyakorlatomban találkoztam  a Philips-nél beültetőgépekkel amelyeken a végálláskapcsolók sima alu tokozású REED relék voltak kb 20x3x5 mm, a működtető mágnes pedig az alu vázba voltak befúrva.
Nem merem megígérni, de ha  megtalálom viszek a talira pár darabot.
Bocs, hogy zavartam.  
Üdv Sanyi

000000000

A pontossagnak ott van szerepe, ha referencia kapcsolonak es vegallas kapcsolonak hasznalod egyben. Hiszen igy tudod pontosan onnan folytatni a munkat, ahol abbahagytad a vezerlo kikapcsolasa elott.