Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Sziasztok  
 
Ha valaki sokalja az utánvét árát akkor megoldhato hogy elküldöm pukkancsba sima levélként , de küldjetek elöre pénzt mert nemigazán szeretnék rákölteni a sjátombol .
A többit magánban .
[#email][#integet2]

sanka74

Szia!Köszönjük a segítséget..

000000000

Ez így van. Én már fúrtam tömörkeményfém fúróval HSS esztergakést!

ppxgww95

"teljesen tömör keményfém fúró és maró". Először be is dőltem neki, mivel az elmúlt pár évtizedben akár ki is fejleszthették a megvalósítását, csak ÉN nem tudtam róla !  De ez nem így van ! Szögezzük le egyszer s minden korra, ilyen ma még nincs !"
 
Van, és már a 80-as évek végén is biztos volt. Ha átolvastad a feltöltött dokumentumodat, akkor tudod, hogy a gyorsacélnál és a keményfémnél is a wolfram a kulcs. Az összetétel, a technológia ami eltér, és nem is kicsit. Rendszeresen éleztetünk újra keményfém fúrókat, és az éltartamuk 60-70%-a az új, bevonatosnak (azonos technológia mellett), tehát nem a bevonat teszi az alapanyagot 5-10-szeres vágósebességet produkálóvá (gyorsacélhoz viszonyítva). A bevonatok még a finomszemcsés keményfémek éltartásán is sokat tudnak dobni. Használtam olyan 12-es símító marót, amelyhez 6000 1/min fordulatot ajánlottak 1300 N/mm2 szakítójú acélhoz. (25 mm fogásmélység, 1 mm oldalfogás). Itt már a legextrább gyorsacél is elfolyik. Az ára 18000 ft körül van.
Találós kérdés: Tudod, hogyan "fúrják" a likat a belső hűtésű keményfém fúrókba? :)
 

svejk

Jó a találós kérdés :)
Talán nem is fúrják...
A szikra kézenfekvő lenne, de nem több száz mm hosszon.

Rabb Ferenc

Szerintem úgy készül, mint a makaróni. Kihúzzák belőle a spagettit [#nyes]

ANTAL GÁBOR

Kíváncsian várom a megoldást.Van egy ötletem (de aztán nem lehurrogni!!) mi van akkor ha egy magot tesznek a présszerszámba egy olyan drótból ami kibírja a szinterezési hőfokot és aztán pl savval kimaratják. Én rendszeresen bontok Hilti koronafúró vidiát (heg pisztollyal,) és utána salétromsavval szabadúlok meg a forraszanyagtól. A keményfémet nem bántja

ANTAL GÁBOR

Na még egy ötlet . Hasonlít a szikraforgácsoláshoz. De nem megy tönkre a szerszám. Wuppertal mellett egy  gyárban láttam egy elektokémiai erózióval  működő megmunkálóközpontot.Az anódnak kapcsolt keményfémről a fémrészecskék az áram hatására a katódra akrnak vándorolni de ezt nem engedik meg mert az elektrolitot közben elszivattyúzzák és kicsapatják belőle az oldatba ment részeket. Tulajdonképpen egy vékony csővön nyomják az elektrolitot és az a katód is.A cső a "fúró" Nagyon érdekes technológia, a repülőgépek turbinalapátjait is így csinálják

000000000

 Mi rendszeresen fúrunk hűtőfuratot keményfém szerszámokba. Startlyukfúróval, vagyis szikraforgácsolással. Egy 200 mm hosszú vörösréz csőelektróda pár óra alatt átvisz egy 150 mmm-es fúrót.
 De van amelyikben helikális furat van. Mivel porkohászatilag készül a szerszám gondolom egyszerűen egy kiolvasztható magot tesznek bele.

000000000

Ja, azt el is felejtettem megemlíteni hogy csőelektródából van 0.3 mm átmérőjű is. Aminek a közepében szintén van hűtőfurat. :D

ppxgww95

A pontos technológiát én sem ismerem. Sok cégnek a Ceratizit gyárt nyers szárakat (hengeres keményfém adott emelkedésű belső hűtőfuratokkal). A cég egyik területi képviselője mesélte el az egyik üzemlátogatási tapasztalatait. A lényeget nekik sem mondták el, de a "spagetti" módszer nagyon közel áll a valósághoz. Az üregképzéshez hozaganyagot használnak a kívánt emelkedés szerint csavarva, amit préselés után valami olcsó technológiával távolítanak el. Sokáig nem gyártottak 5D (dolgozó rész=5*átmérő) feletti belső hűtésű fúrókat, mivel nem tudták garantálni a furatok emelkedési pontosságát, és így fennállt a veszély, hogy köszörüléskor a furat a fúró dolgozó részének töve felé már kilép a testből.
A lényeg, hogy sokan jól tippeltetek. :)

Szalai György

Az L-el kezdődő és idl-vel végződő nevű, nem mondom meg melyik boltban, találtam egy elektronikus keréknyomás és recemélység mérőt. Felkeltette az érdeklődésemet, hogy mit lehet kihozni a témában, kevesebb mint ezer forintból úgy, hogy még forgalmazni is megérje.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Kerekmero/Kerekmero1.jpg" TARGET=_fnew>Így néz ki.
http://www.kompernass.com/pages/_pdfs/df0614ad9c916acbb867471bab19821f.pdf" TARGET=_fnew>Amit a gyártó érdemesnek tart közölni róla, az itt található.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/Kerekmero/Kerekmero2.jpg" TARGET=_fnew>Belenéztem.
Tápellátása egy CR2032 3Voltos Lítium elem.
 
A légnyomást érzékeli a négy darab nyúlásmérő hídkapcsolása alapján működő analóg
Szenzor. U0+ és U0- pontokon (fekete és kék) kap tápfeszültséget, U1+ és U1- pontokon (piros és sárga) szolgáltatja a nyomással arányos analóg DC jelet.
 
A recemélység mérő útadója egy tolópotméter, szokásos módon a két végén tápfeszültségre kötve, középen a csúszkáról levéve a pozícióarányos DC analóg jel. Teljes ellenállását 120kOhm-nak mértem.
 
A panelt nem vettem ki a helyéről, mert ha a kijelző gumizebra érintkezője leválik, nem tudom úgy helyretenni, hogy ne legyen utána szegmenshibás a kijelzés.
A panel alsó oldalán lévő A/D átalakító mintavételezési gyakorisága ehhez a feladathoz kellően rövid, kb. 4 mintát vesz másodpercenként.
 
Keréknyomás mérésre biztosan nem használnám, mert ahol fújok, ott mindég van beépített műszer. Egyéb felhasználásának viszont csak a fantáziátlanság szab határt. Valószínűleg a központi fűtésem legközelebbi feltöltésénél fog segédkezni, mint vízoszlop magasságmérő. Ha jól viselkedik, ott akár nem csak próbaidős állása is lehet.
 
A recemélység mérőre másik potmétert kötve, valami utakat, vagy szögelfordulásokat is lehetne detektálni vele, de a max.16,9 felbontása eléggé korlátozott. Talán oszlop fúrógépre mélységmérőnek azért jó lehet.
 
Van rajta egy kétség kívül remekül és sokoldalúan felhasználható, nagyon tartós alkatrész: A kulcs karika.

may47wb

Lemerült a napelemes számológépünk.
Gondoltam biztos kevés a fény a lakásba, ki kell cseréltetni az ablakokat nagyobbra.
De mivel Kínai, akár mi is lehet, és megnéztem.
http://cnctar.hobbycnc.hu/Nemes%20J%e1nos/Boncol%e1s/Sz%e1mol%f3g%e9p/100_6638_resize.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Nemes%20J%e1nos/Boncol%e1s/Sz%e1mol%f3g%e9p/100_6641_resize.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Nemes%20J%e1nos/Boncol%e1s/Sz%e1mol%f3g%e9p/100_6643_resize.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Nemes%20J%e1nos/Boncol%e1s/Sz%e1mol%f3g%e9p/100_6644_resize.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Nemes%20J%e1nos/Boncol%e1s/Sz%e1mol%f3g%e9p/100_6646_resize.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Nemes%20J%e1nos/Boncol%e1s/Sz%e1mol%f3g%e9p/100_6649.jpg" border=0>
 
Először arra gondoltam, ez megint egy bizonyíték, hogy olcsó Kínai cuccokat ne vegyen az ember.
De aztán rájöttem! 2010-et írunk, mért ne találhatták volna fel a Kínaiak a napelemes vezeték nélküli energiahordozót, vagy mit.
Úgyhogy cseréltetjük az ablakokat nagyobbra!  
[#vigyor3]

neduddgi

Ez nagyon jó!
Így működnek a kínai napelemes autók is?
[#circling][#circling]

sanyi84

Nem abba 4 CR2032 es elem van, de igent kell mondanom rettenetesek, a totalcar tesztelt egyet: http://totalcar.hu/tesztek/totalelectri/" TARGET=_fnew>Bővebben: Link.
 Elég durva. [#nyes]