Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

VViktor

Szia. így van ,ha ez megtörtént akkor a nyakban lévő kanócnál gőzzé alakul a felszívódott benzin.

Oszi53

Van ilyen benzinlámpám. Nem kanóc van benne, hanem fúvóka. Ha feltöltötted benzinnel, akkor fel kell pumpálni (lezárt szeleppel), hogy nyomás legyen benne (nézd meg, hogy a tömítések rendben vannak-e). Ahogy mások már írták a tetejére benzint (én inkább denaturált szeszt használok) kell önteni, és a csőrét felmelegíteni úgy, hogy a szelep kinyitásakor a fúvókán kijövő benzin azonnal gőzzé alakuljon. Így végül is egy gázégő lesz. Használat közben még időnként utána kell pumpálni, hogy belül mindig túlnyomás legyen. Jó kis kütyü.

VViktor

Szia. mint írtam ezt a típust nem ismerem,de a többi benzinlámpa így működik. És köszönöm a korrekciót ;)

000000000

Próbálgattam, de inkább kevesebb mint több sikerrel. Igen, fúvóka van benne, a tartályban meg van egy csomó kenderkötél féle. Lehet a pumpa a rossz akkor, mert nem igazán tudok vele nyomást létrehozni, bezsíroztam a bőrt, de ami gond hogy a pumpa szív is mikor visszahúzom. Mikor átmelegedett az egész, valamennyi nyomás ugyan keletkezett, de nem volt meggyőző, párszor beindult, de tartósan nem működött. Bár szeretem a régi stílusú dolgokat, de most jópár óra rosszakodás után  megyek és venni fogok egy gázosat. :(

ANTAL GÁBOR

 Én igaz csak terepen de esküszöm a benzinlámpára   ( egyébként az amerikai tengerészetnél egy időben benzinnel !!! nem tévedés működő oxigén vágókat használtak )  Szóval a terepen vagy lefagy a Pb vagy elfogy és akkor cipelni kell a tartalékot . ( KG PVC csöveket melegítek vele )  
Cseh gyártmányú lámpáim vannak  és benzin mindíg van nálam ..  Természetesen mint az előttem szólók a lámpát föl kell pumpálni ( hideg lámpánál ki is lehet próbálni mert ki kell spriccelni a benzinnek  .  Ha jól átgondoljuk a dolgot akkor a pumpa az egy dugattyús szivattyú aminek korrektül működő szívó és nyomó szelepének kell lenni ( persze az egy egy golyó is lehet )  Én a melegítéshez szigorúan den. szeszt használok

000000000

Ilyen benzines forrasztólámpám nekem is volt.Még 86-ban vettem NDK-ban.1 dl benzin kellett bele amivel 40-45 percig működött.A láng  kb 8 centi hosszú volt.Ha volt a közelbe gáztüzhely akkor a csövét szoktam melegíteni és 1 perc alatt elindult.Sajnos már nincs meg,a sógorom tönkrevágta.Van egy félliteres amiben lámpabél van felszívónak de pumpa nics rajta.

PSoft

 
Valamiért, sose tartottam "biztonságosnak" a benzinlámpát, mindig fenntartásokkal használtam.
Talán legutóbb, a ྂ-es évek vége felé.
Még, az ős(juta) kábeles munkáknál.
Kábeltoldásnál/javításnál azzal szoktam melegíteni a téglákkal alá bakolt kábelmasszás dobozt/vödröt.
No meg öntés előtt, az öntvény "malacot" is azzal melegítettem elő.(ha hideg volt az idő)
 

ANTAL GÁBOR

 Alkalmam volt kipróbálni az amerikai benzines oxigénvágót . Sajnos nem volt annyi pénzem annó hogy meg is vegyem . Statisztikai adatokkal azt támasztották alá hogy sokszorta kevesebb a baleset a benzinessel .. Szerintem ha elegendő a nyomás akkor abs biztonságos.   Én teljesen visszatértem . Terepes alkalmazásnál vagy benzinlámpa vagy "műszaki tábortűz "    
( fából )

guliver83

Pedig milyen jó disznópörzsölőt lehet belőle csinálni! :)

Szalai György

http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=hobbycnc&id=1418545805#1045" TARGET=_fnew>Épül a gépem ::: Kelepeisz Lajos © PSoft #1045-re.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/PSoft1.jpg" TARGET=_fnew>Ez meg mi, vagy, hogy működik???


hostya

Valami ilyesmi..
http://www.t-es-t.hu/minden/repul/magseb/ms06.gif" border=0>
Csak a ventinél áramlási sebesség/mennyiség mérésre használják...

PSoft

 
Az kizárt, meeer...nem tudom!:)
 
De, én úgy gondolnám, hogy valami légáramlást figyelő bizbasz-nak a része.
Amúgy, ha a képeken nem látszana...
A légcsatornán kívül, két kb. 6-os tömlőcsatlakozó, ami egyben a "valamit" rögzíti is a ventilátorházhoz.
 
Most csak..."pekulálok".:)
 
Ha normál üzem van, a két kis csonkon a ventilátor levegőárama vákuumot hoz létre.
Ha meg dugulás/eltömődés lenne a ventilátor utáni csőszakaszban, akkor megfordul a helyzet, nyomás keletkezik a csőcsonkokon.
 
Lehet, hogy ez a "pekulálás" teljesen hibás...:(
De, van egy másik is.:)
(ami megint csak sántít, hisz nagyon közel egymáshoz, egy blokkban van a két csonk a belső csődarabon)  
 
Régebben voltak azok az "U" alakúra hajtott, mindkét végükön nyitott üvegcsövek, a csőben higannyal.
(nah, ezt most jól körbeírtam):)
A rendszerbe épített szűrő előtt, és után csatlakozó, a csatlakozók összekötve a higanyos "U" két szárával.
Szűrő dugulás/eltömődés esetén, a nyomáskülönbség tologatja/eltolja a higanyoszlopot, jelezve a dugulást.
(ezekből, kontaktos kivitel is volt 'anno)
  [#nemtudom][#nemtudom][#nemtudom]
 

PSoft

 
Mindjárt megnézem, de úgy rémlik, mintha azonos átmérő lenne a beépített csőszakasz a teljes hosszában.
 
 

Szalai György

Lehet, hogy a vastagabb műanyag csőben, az egyik hatos rézcső az áramlási iránnyal szemben, a másik pedig arra derékszögben végződik?