Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

PSoft

 
Nos...megnéztem!
 
Sőt, pár fotó kedvéért, ki is építettem.:)
Nálad a pont![#worship]
 
Pitot cső lesz az, csak kicsit más kialakításban, mint ahogy Te mutatod a #3678-ban.
 
A beépített "bizbasz", egy 38mm hosszú, 14mm átmérőjű, sárgarézből, kúpos belsővel esztergált csőszakasz.
A nyomó oldalon, 16mm hosszon szűkül le a furata 7mm átmérőre.
Utána, egy kb. 6mm hosszú egyenes szakasz, a 7mm-es átmérővel, majd a maradék hosszon, visszabővül az induló 14mm-es átmérőre.
 
A nyomó oldalon beforrasztott csőcsonkon, egy 3,5mm-es furat,a csőcsonk, a "bizbasz"-ba beforrasztott végén, piros szilikonnal lezárva.
A másik csőcsonk, a "bizbasz" közepén, van beültetve, ahol a belső furat 7mm-re szűkül.
 
De...nem dumálok többet, a képek sokkal beszédesebbek.:)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_164630.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_164913.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_164951.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_164957.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_165012.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_165020.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Elad%C3%B3/2016.07.02/Radialventilator/Pitot_cso/20160704_165035.jpg" border=0>
 

Szalai György

Aha. . .
Tehát így ellenőrizték a légáramlást, a MEMS flow érzékelő elterjedése előtti időkben.

RJancsi

Bocsi, hogy belevau, de véletlenül van némi közöm a repüléshez. Kialakításánál fogva valóban létezik "Pitot", "Prandtl" és "Pitot-Prandtl" cső is. Mindegyikkel a sebességet (a torlónyomással)és a magasságot (a statikus nyomással) mérik.  
Psoft kütyüje a változó keresztmetszeteken áthaladó nyomáskülönbséget méri, ezt a műszert https://hu.wikipedia.org/wiki/Venturi-cs%C5%91" TARGET=_fnew>Venturi csőnek hívják.
Csak a közeg sebességének meghatározására alkalmas, barometrikus magasságot nem mér. Ilyen is van a repülésben, de ott külön műszer méri a magasságot.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/B%C3%A9n%C3%A1z%C3%B3k%20k%C3%A9pei/SAM_0108.JPG" border=0>
 

RJancsi

Bocsi, nagy lett a kép. Csak átmásoltam a linkjét, a monitoromon még kicsinek látszott. :([#nemtudom]

PSoft

 
Most meg már...nem is olyan nagy az a kép!:)
[#wave]
 

RJancsi

Köszi! Tényleg nem is olyan nagy. Nem is értem miért tűnt annak fél órája... [#worship]

svejk

No én ezeket mindig kavarom. :(
 
Végül is miért is a Venturi bácsiról nevezték el, ha alapjában a Bernoulli bácsi írta meg a fizikáját?

ANTAL GÁBOR

 Jancsi ! szerintem egy kis hiba csúszott az okfejtésedbe. A Prandtl csővel a dinamikus és a statikus nyomások különbségének ismeretében meghatározható az áramló közeg sebessége ( és természetesen a repülő  gép sebessége is a környezeti levegőhöz ( szembeszél , hátszél ) viszonyítva.  A Pitot cső is így működik .A Prandtl cső ez egy célszerűen koaxiálisan kialakított eszköz ( Az áramlással szembeni furat látja a dinamikus nyomást és az arra merőlegesen elhelyezett furatok a statikust . A kiértékelő eszközre a különbségi nyomás hat . a sebesség  
 v= négyzetgyök ( 2*delta p/ró )  
 Szerintem a Prandtl csővel nem mérnek magasságot ....
 A barometrikus nyomás ismeretéből viszont valóban  kiszámítható a repülő magassága  . A barometrikus nyomást finom barométerekkel  ( altiméterek )  lehet megmérni .  Ezek is elvileg differenciál mérők mert az abszolut légüres tér és a környezet közötti légnyomáskülönbséget mérik  de kivezetve csak egy csonk van ( ami a légnyomást méri ) A pontos magasságmérés előfeltétele az induláskori talajszint légnyomás ismerete  valamint  a légkör meteorologiai stabilitása

ANTAL GÁBOR

Egy dolog szöget ütött  a fejemben.  Lehet hogy a Prandtl cső statikus pontját elágaztatják egy Y csatlakozóval,és annak az egyik szárát vezetik az altiméterre ?

Szalai György

Akkor ezzel Kelepeisz Lajos már repülhet is, ha ahhoz támad kedve. [#vigyor2]

RJancsi

Szerintem ugyanarról beszélünk. A sebességet a torlónyomásból származtatják a Prandtl és a Pitot csőnél is. A statikus nyomás mindkettőnél alkalmas a magasságmérésre.  
A Venturi csőben viszont nincs statikus nyomás, a két szonda a különböző sebesség de azonos tömegáram miatti nyomáskülönbséget méri (Bernoulli törvény). Tehát a Venturival nem lehet magasságot mérni. A repülésben legfeljebb a reptér környéki iskolakörözésnél használják a QFE szerinti (reptér küszöb magassága) magasságmérést. Útvonalnál már az irányítás (INFO) által megadott (QNH) számított légnyomást használja mindenki, mert nem a tényleges magasság a fontos, hanem a gépek (egymás feletti) elkülönítése.

PSoft

 
Hát, ha a hátára drótozza...
Elég jó légáramot csinál az a kis 82w-os motor.(hajtotta ventilátor)
[#vigyor2]
 

Szalai György

És mégis gyantafüstös marad a helyiség, ha nem fújatja ki a szabadba, hanem csak jól megkeringteti.
Vagy, rakhat elé aktívszenes szűrő lapot, mint az ipari forrszívókban.

PSoft

 
Én, (csak)a gyantafüstöt el nem szívatnám, hetvenhét vénasszony kedvéért se!
Kevés olyan jó illat van manapság, mint a fenyőgyanta illata.
(persze, én így...más, úgy):)
De ugye...nem is a gyantaillattal van a baj!:((  
 

Szalai György

Persze, hogy nem a finom, alpesi fenyvesekre emlékeztető, vagy fűrészüzemi látogatás során deszkalevet kortyoló kalandok emlékét idéző illatával van gond.
Hanem a leégett asztalosműhelyt sirató égett gyantafüsttel, ami könnyet csal az ember szemébe, tüsszentésre ingerel és asztmát okoz.