Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

djfgekywd


Motoros

OFF:
A pelengálás egy jó széles témakör. http://drseres.com/publik/pdf/navigacio.pdf" TARGET=_fnew>ITT van pár dolog erről.
Esetemben a pelengátor adóház is az iránymérést szolgálta, nagyon egyszerű módon.
A földre a reptér tengelyébe -4 km-re a reptér szélétől-telepített HH adó (kb 400...500 Khz) több száz Km-ig terjedően morsejeleket sugárzott.  
Erre a jelre hangolt ferritantennás vevő a repülőgépen bemérte az adó irányát azért hogy hazataláljon a messziségből.
A mérővevő egy egyszerű motoros kütyü ami a ferritantennát forgatva a jelmaximumnál megállt és a ferritantenna tengelyére merőlegesen irány mutatta a repteret.
Sokáig a középhullámú rádiókon a Kossuth adótól nem messze sugározta a morsejeleit a ferihegyi reptér HH adója amit bárki foghatott.
Minden reptérnek természetesen más volt a morse kódja.
 
Ez volt a távolnavigáció amihez jött még a bonyolultabb közelnavigációs rádió rendszer, fényteknika, marker adó  stb..
 
 
 

Motoros

Hogyan találtad meg az eredeti gyártót? Tényleg kíváncsi vagyok, mert a fotókból nem igen utal erre semmi.
A japánok tehát ezt koppintották ezek szerint.

Szalai György

Ezt mind nem tudtam, pedig itt élek a Ferihegy mellett.
Nézem a sok repülőt. Már azt is tudom, hogy találnak ide.
Köszönöm. [#wink]

zozo

Az autó körül a függőleges rudak valójában dipol antennák? Csak mert látom a közepükre meg a csatlakozás, gömb a két végén...
Talán hogy a vevő ferritantennája meg vízszintesen forgatva érzékenyebb legyen az irányra?

Motoros


Szalai György

Régi vicc:
„A diáknak mindent kell tudnia. A tanársegédnek azt kell tudnia, hogy mit hol talál meg. A professzornak azt kell tudnia, hogy hol van a tanársegéd.”
 
Mára ez nagyot változott, már nem könyvtárakban, éveken át kutatva kell megszerezni az ismereteket.
A nagy hálón a Google kutat helyettünk és percek alatt megtalálja, ami megtalálható, azt is, ami már ott sincs.
A világ majd minden élő és holt nyelvén, keres, talál, fordít, nekem meg ez tetszik.
Nem nagyon érdemes már egyénileg tárolnom, sem fejben megjegyezni az információt, mert gyorsan újrakereshető, ahányszor csak szükségem van rá.
Már csak azt kell megtanulni, hogy hogyan keressem, szelektáljam és hogyan értelmezzem.
Na, ezzel azért vannak még bajok.
 
Volt azért azonosításra alkalmas infó a fotókon. Egy szöveg és egy kép mindenkép.
A teljesen tranzisztoros szalagos magnó felirat az oldalán és a kezelő felület formai kialakítása.
A Google-val a felirat szövegére, de képeket keresve, majd a képek honlapjait lefordítva-olvasgatva, az új infómorzsák alapján újabb kereséseket indítva, pár lépésben összejön ami hozzáférhető.

PSoft

 
A Lloyd's (TP-566W) kis videója.
 
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ovFkzw8uHxo" TARGET=_fnew>0:10-nél, pár mosott képkockán mutatja a készülék hátulját.
Azonban, nem egyértelműen kivehető az én hátoldali képemen látható "JAPAN" felirat.
 
Hogy ki koppintott, kiről?...nehezen eldönthető.:)
 
Még egy készülék, amely kísértetiesen hasonlít a Lloyd's-ra.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FjlduqqDMLQ" TARGET=_fnew>Tape Recorder Juliette 1960
Szerintem, ebben is ugyanaz a mechanika ketyegett.:)
 

zozo

Köszi, nem semmi, vagy 15m magas építmény lehetett...

PSoft

 
Hubasszus!
 
http://museum.radioscanner.ru/par_8/par_8.html" TARGET=_fnew>A szentkirályi közelis öreg "csőrös".:))
 
Illetve, egy másik ugyanilyen "csőrös".:)
HH-06-10 volt a hatósági jelzése.
[#wave]
 

g89ketty

A hoszúhullámú volt a PAR-8-as, a függőleges a MARKER. Az ARP-5-ös a lavór méretű képernyővel a matuzsálem. Az ARP-6-os már kissebb, modernebb, de még csöves szerkezet volt.

g89ketty

A vállmagasságú antennaellensúlyok alatt figyelmetlenül mászkálva csípett mint a villanypásztor.

000000000

1968-ban kaptunk kanadai rokonoktól egy japán kazettás rádiómagnót ami sokkal jobb élethűbb hangon szólt min a BRG magnói.Egy baj volt vele hogy 120 voltos volt a bemenete amihez külön trafót kellett használni vagy a 6 voltos DC bemenetet .Baby elemes volt az meg akkor még nemigen volt nálunk igy összeeszkábáltunk rudelemekből egy tápot hozzá.A törlőfej nem állandómágnes volt mert az egyes készülékeken volt csak és az felvételkor fordult rá a szalag ra.Ezt kombinálták késöbb és egyetlen fejbe került a lejátszó és törlőtekercs.

PSoft

 
A HH PAR8-as antennáját, biztos,hogy te is láttad.
(amíg, megvolt)
 
Almádiból, Szentkirály fele menet, bal oldalt, a temető alatt.:)
 
http://museum.radioscanner.ru/par_8/antenas_par_8.gif" TARGET=_fnew>Ott, a "nagy" 3 szálas "T" antenna volt.
20m magasan, a 75m hosszú, háromszálas "T".
(alatta "laktam"...16 hónapig!):))
 

PSoft

 
Úgy van!
 
Nem is csak csípett...égetett!:)