Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

000000000

a forgórésztekercs huzakjának átmérője (keresztmetszete) és a hozzátartozó menetszám (a menetszámot persze nem látjuk, de azonos vaskeresztmetszetbe  kis fesznél kevesebb menet fér.  
Egy voltra eső menetszám.
Vagyis ha 220vos lenne, akkor a tekercshuzal átmérő kb 0,15 mm lenne, ez legalább 0,4mm

000000000

...zománc szig. huzal...

designr

Nem kaptam meg a levelet..mail ment..vagy telefon..számot küldtem..0620 ötvenhét 47 hétötvenhárom.

000000000

sziasztok,
 valaki itt valahol kérdezte, miért nem kap meg minden emilt: a levelező programot be lehet állítani, hogy kit tarcson levélszemétnek... pl engem, ha sok feleslegeset írkálok, paraméterek alapján

r2u4n063m

Valóban, 0,4mm körüli a huzal. Ezek szerint nem használhatom -miután trafóm nincs-, jobb, ha ki sem próbálom. Kár érte, bár olyan sok menetet amúgy sem fúrok. Kérdés, hogy akkor miért volt rajta a 220-as kábel, illetve károsodhatott-e a motor, ha használták. A tekercsek szemrevételezéssel egészségesnek tűnnek.  
https://lh4.googleusercontent.com/--_yfHKMDcV4/Ue7Sk27wajI/AAAAAAAAD1Q/KGcRsYNu5Lk/w884-h663-no/P1010092.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-9e1R4oC-BDI/Ue7Sk0UGUmI/AAAAAAAAD1M/RMYc49cusPs/w884-h663-no/P1010093.JPG" border=0>

designr

Egy mezei hegesztőtrafóval próbáld ki..

000000000

nem károsodott, nem látszik égés nyoma, ha mekszagolod biztosan nincs (a zománcégés okozta ) jellegzetes "amper" szaga, ha kiméred, valószinüleg nem szakadt...

000000000

nem inverteressel! egyébként bárhol (elektromos bolt) lehet kapni biztonsági trafót, lehet kb 600 W

000000000

 
Már mondtam hogy ez 42 voltos.
Tudomásom szerint ebből a menetfúró masinából az EVIG nem gyártott 230 voltosat.
 

000000000

Véleményem szerint ha 220-ról megpróbálta valaki volt csuda élménye, még a kezéből is kiugorhatott.Használni biztosan nem tudta már csak a megnövekedett fordulat miatt sem.

000000000

 
Mezei 12 voltos akkuról is elindul , csak kicsit erőtlen lesz  
 

r2u4n063m

Igen tudom, de a "hátha" ott motoszkált - főleg hogy a témában járatlan vagyok :)
Majd ha kerül hozzá trafó, használni is tudom.

r2u4n063m

Akkumulátor kallódik itthon, hegesztőtrafó kevésbé, így ezt majd kipróbálom.  
Köszönöm mindőtöknek a segítséget [#worship]

000000000

 
Esetleg meg lehetne próbálni soros bekötésről párhuzamosra átkötni. (forgó, állórész)  
Így lehet hogy elég lenne neki a 12 voltos akkus táplálás is.
Sajnos a univerzális soros motorokban nincs ekkora tapasztalatom.
Majd valami szaki megmondja a frankót.   [#dumcsi]
 

ANTAL GÁBOR

Ha kivárjátok : pénteken mindent megmondok a menetfúrógépről . Most a Balatonon vagyok(otthon van két EVIG-es főkatalógusom  és emlékszem hogy szerepel bennük a menetfúrógép) )