Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

VighLajos

Láttam én légtéri alkoholgőzkoncentrációmérőt, amit a Kalocsai Asztalosipari KTSz készített.

PSoft

 
Ha már "alkoholgőzkoncentrációmérő"....
 
Biztos emlékeztek a ྌ-as évek elektronikus alkoholszondáira.(az a,...mikrofonos)
Az iparban használták nagy előszeretettel.:)
 
Minden,magát valamire(valakinek)tartó művezető irodájában megtalálható volt.
Azok a jó kis reggeli,meló kezdés előtti szondáztatások,....:))
(no,meg napközbeni is,ha a kénye/kedve úgy kívánta)
 
Az a készülék is,ha jól emlékszem,valamelyik KTSz elbaxott kreálmánya volt.
 
Vagy,...a szintén ྌ-as évek Rozmaring TSz-es  EX-es szikragátjai/zenergátjai...
 

PSoft

 
Nos,...
 
http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=hobbycnc&id=1127462307#1181" TARGET=_fnew>Szalai Gyuri enkoder topic-os,#1181-es bejegyzésén "felbuzdulva"...
 
"Vadásztam" pár db. apró neodímium mágnest.:)
Az egyik "donor" egy öreg,LITE-ON LTN-264-es CD-rom volt.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8130.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8131.JPG" border=0>
 
Amiért fotókat is csináltam a CD-romról,...
Ebben a CD-romban látható példa a rugós előfeszítésű kottyanásmentesítésre,az olvasófej hajtásában.
Úgy a fogaskerekes,mint a fogasléces lineáris hajtásnál is.
Pár kép,a kotty.mentes hajtásokról:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8132.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8133.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8134.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8135.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8136.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Boncol%e1s_CD-rom_kotty_mentes/IMG_8137.JPG" border=0>
 

mxjj54gxi

Ezt hívják feszített fogaskerekes kottyanásmentesítésnek.

r2u4n063m

Nemrégiben belebotlottam egy furcsa fúrógépbe, amivel azóta némi takarítás nyomán összeismerkedtem, némi takarítás nyomán.  
A gép egy Evig F-1031 menetfúrógép. Elsőre a furcsa tokmány tűnhet fel -ez keltette  fel az érdeklődésemet is.  
Alap állapotban a tokmány nem forog, azonban nyomva elkezd az óramutató járásával megegyezően forogni a menetfúráshoz, húzva pedig visszafelé forog, így hajtja ki a menetfúrót a furatból.  
Az adattáblája sajnos lekopott, így azokkal az adatokkal nem tudok szolgálni.  
A tokmány elég koszos volt, így azt szétszedtem, kitakarítottam, majd olajozás után összeszereltem.  
az elv igazából pofon egyszerű, amit az alábbi fotók szemléltetnek, illetve további képek az alábbi linken:  
https://plus.google.com/photos/114952775339926227551/albums/5903154070195929665?authkey=CLKvkIGC-aOa4gE" TARGET=_fnew>Evig menetfúró
https://lh3.googleusercontent.com/-Fj7paeJq2mM/Uew3WggS15I/AAAAAAAADxQ/Aptd2_3aSgI/w884-h663-no/P1010014.JPG" border=0>
https://lh5.googleusercontent.com/-pXQtGe2FxwI/Uew3bOSGEQI/AAAAAAAADx0/RNOSHgNf6pU/w884-h663-no/P1010020.JPG" border=0>
https://lh5.googleusercontent.com/-dDncnwJPBP8/Uew3edVhCBI/AAAAAAAADyI/H7A5wH03qtE/w884-h663-no/P1010023.JPG" border=0>
https://lh5.googleusercontent.com/--tslo8VA-Ek/Uew3iA3mxiI/AAAAAAAADyo/H-UGATwzFxg/w884-h663-no/P1010027.JPG" border=0>
https://lh4.googleusercontent.com/-MqXE4TQX4c0/Uew3ivmj50I/AAAAAAAADyw/bOEYaI1spNs/w884-h663-no/P1010028.JPG" border=0>
https://lh3.googleusercontent.com/--9oO-0JUrzU/Uew3ndo_wrI/AAAAAAAADzY/2h7aqjpJVvo/w884-h663-no/P1010032.JPG" border=0>
https://lh4.googleusercontent.com/-Xp9tfH-83uY/Uew3q1LSlUI/AAAAAAAADz0/NRYd6yW2aXU/w884-h663-no/P1010036.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-H0RaV6UAdWQ/Uew3sSAS4oI/AAAAAAAAD0E/BKw0mKRJJ74/w884-h663-no/P1010038.JPG" border=0>

000000000

 
Nekem is volt egy ilyen menetelő masina, de azon még épp volt az adattábla.  
42 voltos, sajnos a teljesítményére már nem emlékszem biztosan. (talán 320 vagy 420 watt)
A feszültség tisztán előttem van, mivel nem keveset keresgéltem mire találtam hozzá megfelelő trafót.
Majd nézd meg hogy kifelé hajtásnál kétszeres sebességgel forog.  [#papakacsint]
 

Szalai György

A Te mágneseid mekkora terhelést bírnak el?
(A lézer tükörrendszere és a detektor IC külön megér egy misét.)

r2u4n063m

Ami lemaradt, az pont a lényeg. A tokmány pofák a kúpban a külső szorító rátekerésével zárnak össze, így fogja meg a menetfúrót. A jelenleg meglévő megfogóval M8-ig lehet menetet fúrni.  
 
Az internetet túrva láttam 220V-os gépet is - miképpen tudnám kideríteni, hogy ez hány voltos, illetve 220-ról milyen gyorsan égne le?

rbbhbyvfs

No de hogyan valt forgasiranyt?

r2u4n063m

Az irányváltás fogaskerekes irányváltóval van megoldva.

Rabb Ferenc

Ha eredeti a csatija, akkor az már elárulja, hogy mezei 230V (vagy ez még 220V-os) Egyébként pedig szerintem simán kicseszi a biztosítékot, ha 42V-os gépet a normál hálózatra kapcsolsz. De ha közvetlen a paksi 4-es blokkra kötöd (ott egy kicsit nagyobb a bizti) akkor kiugrik a kezedből

sunraw

Ha jól emlékszem, a kapcsolóján belül fel van tüntetve, hogy 42V.

Szalai György

Szerencsénkre talán nem is létezik az az állat szerelő, (Hobbyista sem.) aki egy 42V-os gépre 230V-os csatlakozó dugót szerel. Így kevéssé fenyeget az a veszély, hogy a törpefeszültséggel védett gépet a fali konnektorba csatlakoztathassuk.  
 
Ha a régi szabvány szerinti 220V-os hálózati használatra készült, akkor nyugodtan használhatod a mostani 230V-ról. A 10V-al több feszültség miatt soha nem fog tönkremenni.
 
Ha 42V-os biztonsági transzformátorral védett üzemre tervezték, azt ép ésszel nem tudod csatlakoztatni a 230V-os dugaljba. A 42V-os dugónak vastagabbak az érintkezői és közelebb is vannak egymáshoz. Nem passzol a 230V-os konnektorba.
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%E9tkaros_soros_motoros/IMG_4076.JPG
 
A 42V-os fúrógép pár dologról felismerhető adattábla, sőt villásdugó nélkül is.
Hiszen ötöd akkora feszültségről kénytelen ugyan akkora teljesítményt szolgáltatni, mint a 220V-os tesói. Ahhoz pedig ötször akkora áram kell neki. Azt az áramot el kell viselnie a vezetékeinek, a kapcsolójának, a szénkeféinek, a kommutátorának és a tekercseinek is. Tehát azok bazi erősek a hálózati üzemű fúrógép alkatrészeihez képest.
 
(Szerdán megyek felétek, Alsóörsre.)

PSoft

 
Mutass egy képet a forgórész tekercsfej/kommutátor felőli oldaláról.
Ha le van bandázsolva,akkor a másik végéről.
Ki fog derülni,hogy 42V-os,vagy 220(230)V-os a gép.

designr

Jaa..összehasonlítod az otthon lévővel..DEE..meg ne bontsd mielőtt elküldöd nekem,mert oda a garancia..::)))Mail ment fúró ügyben..