Hírek:

Tudnivalók a migrációval kapcsolatban:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a tag neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott tag a régi fórumon nyilatkozik hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
Ha a régi fórumon létező azonosító regisztrációja itt nem kerül jóváhagyásra, annak lehet oka ha a régi fórumon a nyilatkozat nem került elfogadásra. Ilyenkor nem kell újra regisztrálni, a nyilatkozat elfogadása után a regisztráció jóvá lesz hagyva.

Main Menu

Épül a gépem ::: TROMF22

Indította gaben, 2025 február 26, 08:07

Előző téma - Következő téma

TROMF22

Természetesen idefér.[#integet2]

Ismertem a történetet úgy hallás után.
De így végig olvasva egészen életszerű.

TROMF22

OFF
Kedves Látogató!
Üdvözöllek a megújult CNC Fórum keretében nyitott gép építő oldalamon.
Lehet, hogy a témakörökbe csoportosított tartalom miatt, néhány kattintással többre lesz szükség az eléréshez, mint eddig, de remélem továbbra is rendszeres olvasóm leszel.

Köszönet illeti mindazokat, akik munkájukkal, anyagi áldozatvállalásukkal elősegítették a Fórum fennmaradását.
Örülök neki, hogy rovatom az új formátumban is megmaradt. Köszönöm.
ON


És itt a folytatás:

Az alépítmény elkészült. Gurítható, mozgatható. 
Masszív, jól terhelhető, pont úgy ahogyan vártam.
A letalpalók kérdése kicsit függőben, de egyelőre nem is hiányoznak.

Visszatérés a géphordozó zsámolyhoz.

A fordított ,,U" alakú formát alulról is lezártam. Így egy szabályos doboz alakja lett.
A belső tér (már amíg a fő hordozó lap nincs rajta) sokkal jobban szerelhető, és ezzel a lappal csatlakozik a mozgatható alépítményhez. Az illeszkedő lapok mérete egybevág.
Mintha eredetileg is modul rendszerű akart volna lenni.










De ugye ez történelmileg alakult így.

TROMF22


Beszereltem helyére a kis háromfázisú motort.  Azonnal átkötöttem DELTÁ-ba, úgyis frekvenciaváltóról lesz hajtva. Kapott pár méter tápvezetéket. Ez egyelőre megpihen a doboz belterében.

Előszedtem az 1100W DC motor, szíjfeszítő mozgatásához szükséges alkatrészeket. Szerencsére minden darabot megtaláltam, és ez a motor is a helyére került.

Következik a DC motor vezérlő / kezelő doboza és egy kis kábelezés.














TROMF22

Próbálgattam ezt a kép elrendezést (vízszintesen sorba), de nekem továbbra sem sikerül(t).

Most egy kis mellékszálon újra próbálom.

A fordított "U" alakú pódium lezárása, dobozosítása jó ötlet volt, de lett egy hátulütője: a háromfázisú motor negyedik felfogó csavarja egy olyan szűk, zsák részbe került, ahová két újjal sem tudtam benyúlni.
A mechanikus szerszámok nem segítettek.
Jött egy ácsceruza + szigszalag + az M8 anya. Teljes siker!




 

TBS-TEAM

Pl: A doboz aljára fúrni ~70mm szerelőnyílásokat az igen csak segítene rajtad.
József

TROMF22

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 május 12, 15:42Pl: A doboz aljára fúrni ~70mm szerelőnyílásokat az igen csak segítene rajtad.

Szerencsére, erre a részre a két motoron kívül más nem kerül, és elől-hátul azért nyitott maradt.
Meg aztán a "bútorasztalosságból" ennyi egyelőre elég is volt.  :D
Az egyik előző képen látható, hogy már az egész objektumot bepróbáltam a helyére.
Több fűrészpor már nem hiányzik.

TBS-TEAM

Idézetet írta: TROMF22 Dátum 2025 május 12, 15:50Szerencsére, erre a részre a két motoron kívül más nem kerül, és elől-hátul azért nyitott maradt.
Meg aztán a "bútorasztalosságból" ennyi egyelőre elég is volt.  :D
Az egyik előző képen látható, hogy már az egész objektumot bepróbáltam a helyére.
Több fűrészpor már nem hiányzik.

Pedig nem jár nagy kosszal.  :Q
20mp fúrás 2 óra takarítás.
József

TROMF22

A két motor  a helyén, lehet tovább lépni a hajtástánccal, szem előtt tartva, hogy egy kis esztergaszerűség készül.

Kellenének ékszíjtárcsák, lehetőleg a meglévő gyűjteményből.
Némileg egyszerűsíti a helyzetet, hogy mindkét motor tengely mérete d14 mm.

Az viszont nehezítés, hogy hobbi körülmények között az egyik legmacerásabb feladat a reteszhorony vésés, különösen acélba.
No, de lehet az embernek néha szerencséje is!
Került a kupacban két kis méretű ékszíjtárca, viszonylag hosszú aggyal, d14 mm furattal és reteszhoronnyal.

A DC motor max. fordulata 4000 1/min,. ez gyorsítást nem igényel, maradhat a kis átmérőjű tárcsa. Ha az alkalmas – a kis átmérőre szépen illeszkedő -  ékszíj problémás lenne, a hosszú agy részre könnyen ráapplikálható a meglévő mellé egy kicsit nagyobb átmérőjű tárcsa is.

A 3f motor  50Hz-n 1370 1/min fordulatszámú. A frekvencia váltóval csak kicsit emelnék rajta. Itt már jól jöhet egy mechanikus gyorsítás/lassítás, akár több fokozatban, lépcsős tárcsával is.
Van is rá egy alkalmas donor (egy debreceni tali-ról). Egy kis faragással ez is ráilleszthető a reteszhornyos agyra.

Most már csak egy kis túrát kell szerveznem az Avasi Garázsba (5-6 km), ahol a Ferm 500 és a BF28 lakik.