Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Sastas gépe

Indította gaben, 2025 február 26, 08:06

Előző téma - Következő téma

ezsolt74

Az XY hajtás megvalósítása nehezebb mint egy  Corexy.
Ha teheted áttételezd le az Y tengelyt, 1:2 vagy 1:2,5 arányban.
 
http://imgserv.com/images/2015/12/26/itoGg.jpg" border=0>

ezsolt74

Amúgy szépen alakul a nyomtatód.
:-)

vvvsmkgjx

Sztem ha már Ennyit ráköltöttél ne azon a kb 10ezren spórolj amibe mondjuk 4 db Nema 17 kerülne. Ha már ilyen szépen összehoztad a hozzávalókat ne ezen spórolj.

sastas

Már egyszer véleményezted őket, #9672-ben(nekem 21. oldal),  de ide is beteszem, hogy meglegyen.
http://www.akcesoria-cnc.pl/?menu=produkt&id=1141" TARGET=_fnew>Mocik

sastas

Ez is nema 17-es, és ebből 7 darab volt 0 forint. Egyébként a 4 darab 10 ezer az hogy jött ki? Én mikor néztem őket, neten, kb darabja volt 10 rugó...

rf63unrk7

Szerintem meg az OKI léptetőmotorok sokkal jobbak, mint a kínai léptecsek.  
Az áramérték majdnem optimális, a hossza kicsit rövidebb az ajánlottnál, de jó lesz az. Kb. ferrari vs trabant a viszony, az oki javára.
Ha a bontásnál, és főleg a flexelésnél nem sérült (a motorba nem került bele a flexelésnél keletkező forgács, akkor minden rendben lesz).

sastas

3 darabon fogaskerék volt, azt satuban megnyomtam, majd csapágylehúzóval lehúztam róla félig, a tengely végéről pedig már egy kombináltfogóval leugrott. Egyen viszont szíjtárcsa volt(mint a képen), ez a tengely végéi levánszorgott, de még túl nagy rész fogta, úgyhogy csiszolókoronggal megkínáltuk, a tengelyen egy kb 2x1mm széles pár tized mély hornyot sikerült elkövetni, de más sérülés nincs rajta. Forgács nemhiszem, hogy ment bele, egyrészt a szikrát elfele dobta(merőlegesen a tengelyre), másrészt a tengelyen mindkét oldalt van egy fémgyűrű, ami elég jól zár.

vvvsmkgjx

Ebay-es árát mondtam, ott lehet kifogni darabját 2500 körül. A minősége más tészta de ezt bármire mondhatnám. A fórumon olvastam de igaz is ami nem kínai az hamisítvány. De végül kiderül h az is az. :)

sastas


vjanos

"Az XY hajtás megvalósítása nehezebb mint egy Corexy. "
Ebben igazat adok :)
Már harmadik féleképpen vezetem a szíjakat az új masinán, de mindig útban van valami :)

sastas

A szíjvezetés az ami megijesztett benne. Igaz, még megcsinálhatnám, de már összeállt a kép a fejemben, hogyan is kéne megoldani, hogy elférjenek a dolgok. Holnap neki is állok, hátha van valami megfelelő lemezdarab szüleimnél az udvaron elfekvőben.

0bn8uxmw

Motorok:
Az X-et gond nélkül elviszi szerintem. Viszont az Y-t le kellene áttételezned mert ahhoz jó eséllyel  kevés lesz ez a motor, hogy üzembiztosan működjön.
 

ezsolt74

Nálam is volt néhány újratervezés, hol ez hol az nem stimmelt.
A szíjaknak nem mindegy hogy hol mennek , könnyen útban tud lenni nekik akár egy csavar is, vagy az X motorja.

sastas

Az áttételezéstől félek. Mármint arra jelenleg semmilyen épkézláb ötletem nincs. Főleg felfogatás terén...

sastas

 
Azon agyalok, hogy szükséges-e a sínt végig alátámasztani? Arra gondoltam, hogy 3-3 csavar a szélén elég merevséget adna. Valahogy így:
 

 
 
Mit gondoltok? Illetve mivel nincs elég nagy mérőeszközöm, az egyik oldalt a kocsi-felfogatókat úgy megcsinálni, hogy legyen egy kis állítási lehetőség, de ez már más kérdés.