Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

Szerintem 0,4--0,5 amper az idő meg kb 8 óra. Majd helyesbít valaki hozzáértőbb mert akksija válogatja milyen áramerősséggel lehet.

000000000

Ezeknél az akkuknál is 1/10 árammal kellene tölteni, de itt inkább a feszültség szintre kell vigyázni, hogy a gázképződés ne tudjon megindulni. 13,6V elég szokott lenni, ott nincs még gond.

rgh0guz5

Ugyanezzel a problémával én is találkoztam már, és kipróbáltam több zavarszűrő elektronikát is de elfogadható minőségű képet nem sikerült "előállítanom", ezért végül egy kis 7Ah-s aksiról hajtom a kamerát, a kijelző pedig az autó tápjáról üzemel. Így hibátlan a kép. Kiíváncsian várom, hogy Te mire jutsz... [#nemtudom]

svejk

Régebben az autó-audiotechnikánál az LC-szűrő és a negatív pont eltalálása (testelés) hozott eredményt. Általában közvetlen az akku negatív sarujáról indulva, figyelve ne kerüljön földhurok a rendszerbe.

svejk

A cellafeszültség a lényeg addig a 13,6 V-ig "no limit" a töltőáram, ez a komolyabb akkukra rá is van írva.

lari

A kamera tápfeszhez betettem egy 1000 Mikrós kondit meg egy néhány menetes induktivitást.
A jelenség oly mértékben javult, hogy a kép már nem fut. egy halvány ,áttetsző vízszintes csík még látható, ami lassan halad alulról felfele. Nem annyira tökéletes, mintha külső aksiról táplálnám, de így már használható...

lari

István! Hogy érted azt, hogy a negatív pont eltalálása?
Az Akksi negatív pólusa a kasznihoz csatlakozik.
A készülékek negatív vezetékeit is a kasznihoz testelik általában.
Akkor ez nem jó negatív pont?
Nagy az átmeneti ellenállás, ha nem közvetlenül az aksira van kötve? Vagy hogy kell ezt érteni?
Másik kérdés, hogy földhurok hogyan tud kialakulni egy autónál, és hogyan lehet megtalálni, ill. felismerni?
 
Köszi!

svejk

Az a néhány menet legyen sok menet és valamilyen vasmagon, lehet lemezelt is.

svejk

Autója válogatja hogy megy a negatív vezetékezés...Idősebb autónál már lehetnek átmenetei ellenállások.
Próbáld meg az egész egység negatívját közvetlen az akku negatív pólusáról elvinni.
Földhurok pl. akkor alakulna ki ha csak a kamera negatívját vennéd az akkuról, a monitorét pedig a "kaszniról".

lari

Rendben megpróbálom, köszönöm!

000000000

Földhurok esetén azt tudod tenni hogy a monitor és a kamera tápját is egy pontban kötöd össze.
A másik megoldás a cctv földhurok leválasztó
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQw0ayLbYc872eRQQkt8_5M8-EBbPYP8tQf3v8X2NCuqgnBBP_F" border=0>
 
A gyújtás is csinálhatja a gondot.
Ha megszakítós a rendszer akkor a kondenzátor cseréje is javíthat a képminőségen.  
Egy újabb típusnál vagy diesel-nél ez viszont felejtős mert ilyen nincs is [#idiota]

000000000

Hogy mérsz cellafeszültséget a mai zárt akksiknál?

000000000

Szerintem csak elírta és akku feszültségre gondolt  [#wink]
cella feszültség nem lehet 13,6 volt

sasi

A zavarok terjedhetnek vezetéken, és elektromágneses módon, a levegőben. Mivel nálad független akkutól hibátlanul működik a berendezés, a hiba oka nem rádiófrekvenciás zavar, tehát vezetéken érkezik.
Az is segíthet, ha a pozitív pólust más helyről veszed, mint jelenleg, megfigyelve, hol a legkisebb a zavar, majd ezt szűröd, első körben 1000 uF elkó+100nF kerámia kondi párhuzamosan, a kütyü bemeneténél, természetesen elkerülve a földhurok kialakulását.  
 
 Biztos megoldás, ha az aksi + kapocsról árnyékolt vezetékkel (nem hangfrekis!) közvetlenül a kütyüig vezeted a feszültséget, és ott kötöd a harisnyát a kasznihoz, erről a pontról adod a negatívot. Az akkunál az árnyékoló harisnyát sehová nem kell kötni csak szigetelni! Ez macerás, munkás megoldás, mert biztosítékkal kell indítani az akkutól, és be kell jutni a kaszniba a vezetékkel.

lari