Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

CNC eszterga építő iskola

Indította gaben, 2024 április 09, 07:32

Előző téma - Következő téma

frob

sziasztok

Automata levegős tokmány mechanizmusa érdekelne.
Nagyon nem találok egy robbantott ábrát róla.
Hogy működnek ezek, hogy oldják meg a levegő bejuttatását úgy hogy közben forog a tokmány, és még is a megfogókat tartja a levegő, vagy olaj ha hidraulikus...

Olyan nagy O gyűrűk vannak benne, és az mentén tömít ahogy elforog vagy mint a kuplung ún kinyomó csapágy van?

Előre is kösz!

R.

jani300

Nem sok tapasztalatom van ebben , sem .
De szerintem a tokmányban könyökemelők vannak csak , és a főorsó másik végén van ami húz , a kinyomócsapágy az releváns lehet .

jani300



Háát itt egy ékes ...
A mozgató segédenergia szerintem nem a legfontosabb része .

svejk


svejk

Egyébként ő is mondta ez egy szinte új tokmány.
Ha tényleg nem csalt akkor kb. fél nap alatt vissza fog a szorítóerő esni az eredeti 30 kN-ra és ott beáll.
Majd jó sok hónap zsírzás nélküli üzem után kezdeni arról az értékről csökenni.

jani300

Jól van ,de nem értem ám ...
Nyugodtan részletezd , nem fogok haragudni akkor sem ha kiderül nagyon béna voltam :)
A tanulás fontosabb :)

sarktibsi

Raktam fel képeket 2023-12-09 18:03:58  Épül a gépem:::Vetesi75 gépe topikjába.  

Ha érdekel ott megnézheted , a főorsó végén van egy 200-as átmérőjű munkahenger , van rajta 2db szorító bilincs ez a kiegyensúlyozást szolgálja (úgy mint az autó kerekeknél) a legvégén található a szabadonfútó ebben 4db nyomásálló szimering van , így valósul meg forgás közben a levegő áramlása.

Nekem van keletnémet hengerem is , ugyanezen az elven működik.

sarktibsi

Megtaláltam a katalógust is.

  

pryudwrhu


pryudwrhu

Itt van egy videó a működéséről:

TROMF22

Sajnos a választ nem tudom, de hátha segít:
LD4 0610

Ennél a videónál száznál több hozzászólás van, talán közelebb visz a megoldáshoz.

pryudwrhu

Sajnos nem írnak róla, néztem már. Kerestem már sok helyen, de eddig semmi. Hátha valaki szemfülesebb. Köszönöm szépen!

TBS-TEAM

Van hozzá egy kontroll box ami minden forgatási irányt és pozicionálást elvégez.
Csak 4 rellé kimenetet kell biztosítani a Mach3 vagy bármilyen vezérlőből.
1-es relé impulzus 1 pozició, 2-es relé impulzus 2 pozició stb...
József

frob

Köszi, bár azon a két képen nem sok minden látszik
de legalább van már támpont

frob