Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

CNC eszterga építő iskola

Indította gaben, 2024 április 09, 07:32

Előző téma - Következő téma

GG


sarktibsi

A képen egy léghenger tokmánnyal összeépítve látható.
De ha jól gondolom nem cnc esztergára kellene.

  

Vetesi75

A vázlaton egy komplett eszterga főorsó vonóékes tokmánnyal és forgó, kettősműködésű hidraulikus munkahengerrel van - rosszul ábrázolva. A henger (és a hozzávezetések) áll, a dugattyú forog a hengerben. A hengerfal és a dugattyú között rés van (nincs tömítés), amin folyamatosan áramlik át az olaj, ez a "résolaj" az inaktív oldalon szabadon vissza van vezetve a tartályba. A forgó dugattyúrúd (csőtengely, ami a vonócsőhöz csatlakozik) szintén hézaggal van átvezetve a hengervégeken, itt is áramlik mellette az olaj, ami szintén visszavezetésre kerül. Itt az ajkas tömítések a visszavezető csatornán kívül vannak, nincsenek nyomás alatti olajjal terhelve.
Mivel az egész cuccnak - tervezetten - jelentős a vesztesége (állapottól függően kb. 10L/min résolaj), ezért nagy szállítókapacitású szivattyút igényel a 25...30 bar nyomás mellett, illetve nagyon precíz csapágyazást, hogy az amúgy is kicsiny rések tényleg résként funkcionáljanak, különben bedarálja saját magát.

  

svejk

Ez tényleg csak vázlat.
Nálunk 60-90-es áteresztásű orsók vannak, kizárólag Kitagawa munkehengerekkel.
A 3 liter/perces résolaj már nagyon rossznak számít, ez egy szakszerűtlen szétszerelés után következett be, cserélni kellett komplett.
Egyébként 20-30 évet simán elmennek, esetleg  a csőrúdtömítést -mezei "O" gyűrű- kell 8-10 évente cserélni.

Fontos elem a behúzóhengerben levő 2 db vezérelt visszacsapószelep, ez biztosítja hogy kikapcsoláskor vagy szivattyú leálláskor is megmaradjon a szorítás.

pryudwrhu

Találtam egy leírást, és úgy néz ki valóban így működik. Szerencsére megrendeltem a vezérlőt is hozzá, volt az oldalon kupon amivel kb. 140eFt volt vezérlővel együtt.
Hátha valakinek szüksége van a leírásra: https://cncmakers.com/cnc/News/LD4_HAK20_LD4B_HAK21_Manual_for_Use_a.html

Vetesi75

Lehet, hogy 1..2 liter az átlag, mert csak tippeltem - a visszafolyó csövet vizuálisan kémlelve sokkal többnek tűnik. A szivattyú, ha lyukas a nyomóág, viszont képes seperc alatt kiüríteni a tartályt.
Nincs róla normális metszeti rajzom, mert az alkatrészjegyzékek az egész hengert egyetlen tételként kezelik. Ez is az egyik karbantartásiból lett kiollózva.

frob

Kezdem kapisgálni hogy is működnek, köszönöm mindenkinek a segítséget!

sarktibsi

Kérdezném kinek milyen tokmány kenés vált be? Akár gépi akár kézi tokmányról legyen szó.

Nekem az OKS tokmánypaszta 265/400L-típus. [#eljen]

Vetesi75

Ez a téma engem is érdekelne. Melóhelyen nincsen csak sima LZs2, de az több kárt csinál szerintem , mint hasznot.

sarktibsi

Én igazából patron kenésre használom, mert a sok emulzió kimosta a sima zsírt, aztán meg csak akadozott.

      

jani300

Ez érdekes téma lehet .
Nagy valószínűséggel sokféle egyéni álláspont lehet , ha nyilatkoznak többen a témában . Kíváncsi vagyok .

svejk

Úgy kb. mindenre ami nem speciális az Interflon MP2/3-at.
Ebből az MP0-át automata kenöbe is.
Az Interflon HS2 viszont kudarc volt, olyan helyre marad a Klūber NBU 15 vagy ennek van egy angol megfelelője féláron( most nem jut eszembe a neve).
A sokkal olcsóbb TOP2000 is elég jól ellenáll az emulzio kimoso hatásának, de hosszútávú tapasztalataim még nincsenek vele.

Istvan0728

Részleteznéd egy kicsit az elképzelésedet, tervedet a hajtott szerszámos megoldásról. Köszönöm: István

Autotec1

Mivel 2 főorsót tud kezelni a vezérlő, így egy szinkronizáláson gondolkodok, ha már üzembiztosan fog működni akkor megnézem, lehetne-e poligon esztergát csinálni belőle

Istvan0728