Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Sz.József

"Az elfordított kefe tartó szimpla hiba.
Vagy a letépet vezeték vagy a kefe kiszerelés közben fordulhatott el. "
Erre nem vennék mérget...
Az összes motoron, mind két kefe, ugyan akkora szöggel...
Ennek valami más oka lehet...

000000000

 
Akkor szedd ki azt a pici imbusz csavart és húzd ki a kefe tartót.
ha látni rajta hogy el van kenődve a csavar nyoma akkor nem az az eredeti állapota.  

PSoft

Biztos,hogy nem "szimpla hiba".
 
Majd húsz darab E240-esem van,és ahogy Józsi is írja,az összesnél ugyanakkora szögben van elfordítva a kefetartó.:)
 
Némelyiknél,még ragasztva is van a motortest-ben a kefetartó az imbusz csavaros rögzítésen kívül.
A kefetartó bakelit testen egyértelműen látszik az imbusz csavar nyoma,tehát biztos,hogy gyárilag vannak szögbe állítva.
 
Én a miértjére lennék kíváncsi.:)

xsugix

Szerintem az elfordított kefe a kommutátorhoz Való érintkezést segíti, így nagyobb felületen, több szegmenst fog át. Láttam már az ellenkező megoldását valahol, a kommutátor szegmensei voltak csavar alakban a tengelyvonalhoz képest. De tojással hajigáljatok meg, ha hülyeség, abból ma úgy is van bőven.

Sz.József

Szerintem "finomabb" az átmenet az egyik szegmensről a másikra...
Ettől akár "csendesebb" is lehet..., vagy lassabban kopik...
Csak tipp...

Sz.József

Egy ötlet a bekötésre...
Keresztbe fúrni egy 1-1,2mm-es fúróval. (kék furat)
A végéről is megfúrni a kefevezetéknek megfelelően...
Bedugni a "sodratot" (barna) a végéről.
Keresztbe dugni a sodrat végén egy 0,6-0,8-as huzalt az 1,2-es furatba.(piros)
Ha jó folyasztó szert használsz akkor a cin beszívódik a keresztbe dugott huzalig.
A keresztbe dugott huzalt szintbe csípni a kefével  
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Sz_Jozsef/E240.jpg" border=0>
 

000000000

 
Akkor nekem valami selejt motor lehet , mert abban egyenesen állnak a kefe tartók  

PSoft

Vagy,...valaki túlbuzgalomból egyenesbe fordította.:(
 
Hidd el,hogy "gyári" a kefedöntés,na de miért?

PSoft

Köszi,ez is lehet egy alternatíva.

Sz.József

Még egy tipp a ferde kefére.
Mivel a kommutátor hézag nem "kapja telibe" a kefét, ez csak a kefe előnyére válik... (szerintem)

Szalai György

http://www.freesmileyfacecentral.com/blackicons/bad_egg.png" TARGET=_fnew>És még fehér embernek látod a tükörképedet?
Gyártáskor a grafit, fémpor, gyanta keveréket formába préselik, ebben a folyamatban kerül bele a vezeték sodrat is. Nem ragasztják.
A grafit ragasztása már magában is problémás, nem hogy még kicsi átmeneti ellenállással és 100C fok körüli hő tűréssel is.
Viszont mivel vezetőképes, lehet galvanizálni. Lehet galván réz réteget felvinni a felületére, ami már forrasztható is. Ez sem problémamentes, mert cián tartalmú összetevők is szükségesek.
Nekem nincsen ilyen motorom, tehát könnyen beszélek, de lehet, hogy egyszerűbb (megkerülve a problémát) venni hozzá kész kefét, vagy a hozzá legközelebb álló méretűből csiszolni.

Sz.József

Ha sodrat bevenné a "kanyart" a furatba, (egy kis noszogatással)
akkor már "csak" ki kellene a furatokat (hézagokat) tölteni cinnel...
Akkor nem kellene keresztbe dugdosni semmit...

Szalai György

1/8x1/4”-os kefe csak kapható.

svejk

Igen van még belőlük, Debrecenbe elviszem őket.
 

svejk

Ez aztán projekt a javábó!!! :))
 
A kefék direkt vannak bedöntve, szerintem a csendesebb futás és az egyenletesebb járás miatt.
Értéke saccra...
 
Én a dugókat 10 mm-es plexi rúdból akartam csinálni, könnyű rá menetet vágni.
 
Gyárilag un, döngöléssel rögzítek a sodratot, bronzpor és valami keverékével nagy nyomással.
 
 
A kefe pontos mérete 3,175 x 6,35 mm azaz mivel amcsi motor, 1/8" x 1/4".