Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

svejk

Szerintem ez a hiba a belső fékáramkör meghibásodását mutatja.
A régi CACR servopack-oknál több esetben találkoztam ilyen hibával, de a valóságban nem volt rossz a fékáramkör, hanem az erzékelő áramkör hibásodott meg.

Riboga

Úgy a 200. oldalnál ír róla és tényleg olyan a mozgás mint a fényképezőnél az autófókusz. :)
 
http://www.yaskawa.com/site/dmservo.nsf/(DocID)/MNEN-5CLKGN/$File/TSE-S800-15C.pdf" TARGET=_fnew>SGDA manual

svejk

Egy áramkör figyeli a belső fékellenállás szakadását, illetve a kapcsolóelem működését.
Első sorban a fékellenállás szakadására gondolnék.

000000000

 
Ez mind szép és jó, nincs hozzá kézi programozóm, csak szoftveres.
Ott hol van ez a funkció? [#nemtudom]
 

000000000

 
Az az érdekes, hogy eredetileg nincs is benne fék ellenállás ahogy a 200 és 100 wattosokban sem.
500 Wattos és az feletti vezérlőben jelenik meg csak, de a 100 és 200-as verzióknál nem volt ilyen hiba.
Már a harmadik vagy negyedik 400-as szívat ezzel az A.30-al .  
Az lesz a vége, hogy berágok és megy a kukába, végulis 200Ft/kilós áron nem volt egy nagy pénz értük.
És ahogy látom mások is megtalálták ezt a beszerzési forrást, mert igen csak elöntötte az adok veszek topikot az onnan bontott cuccok dömpingje.    
 

Bencze András

Alapelvek szintjén:  master-slave mester ész szolga erő, hacsak a szolgában egyéb okosság nincs beállítva. Most alapesetet tárgyaljuk. Magyarul mester határozza meg a mozgás MINDEN paraméterét. Esetünkben a pozíció PID értékét amit hangolással állít be a legoptimálisabb értékre. A szolgában nem működik a pozíciószabályzó hurok. Egy speedes szervóhoz hasonlóan működik sebesség visszacsatolással, úgy és addig úgy gyorsul-lassul ahogy a mester "mondja", kivéve ha a nyomatékhatárt eléri. Tehát elvileg csak a master-sleve servó mesterét kell tuningolni.

krnj79r9n

De az én vezérlőm nem Yaskawa, "csak" egy Leadshine ACS806-os, abban nem tudok ilyen autó funkciót.
De ezzel még mind nem értem hogy hangolod a kettőt. A Step/Dir-t mivel állítod elő a két vezérlőnek? A Pro tunerben a szoftver adja ki a beállított impulzus sorozatot majd ebből rajzol grafikont, hogy hogy sikerült valójában lekövetni a kiadott pozíció parancsokat.
A két vezérlőnek és motornak ugyan azokkal a PID beállításokkal, ugyan azon teszt impulzusokkal tök egyszerre kellene mozgatni az adott mechanikát. A szoftver így tudja visszamérni és megjeleníteni az enkóder pozíciókból a valós mozgást és az eltéréseket a kiadott parancshoz képest.
És az eredményektől függően változtatsz a PID értékeken, ezt ismételve addig, amíg nem vagy elégedett.
 
Tehát ez még nagyon nem kerek nekem sehogyan sem.

svejk

Hmmm.. szerintem mindegyikben kell lenni valaminek.
Ugyan küldj már el egy ilyen hibásat, kíváncsivá tettél.
Mondjuk ezeknek ElDale fórumtársunk a nagy mestere.

krnj79r9n

Aha. Ez már valami, jobban hangzik.  
És vajon a ACS806 képes ilyen Master-Slave módban működni?

svejk

200W-os lenne jó, mert olyanom van itthon.

Bencze András

Valószínű nem, de Tibor Gyuri biztosat tud mondani. Kérdezd meg Őt.

krnj79r9n

Most, hogy egy AC szervó szettet próbálgatok és tanulom a szervó hangolását, egy érdekes kérdés fogalmazódott meg bennem.
Hogyan hangolunk be egy olyan tengelyt, amit két AC (vagy DC) szervó motor hajt. Tehát két motor, két szervó meghajtó és két orsó. Itt a gyári tuning szoftverre gondolok.
 
A két motort egyszerre biztosan nem lehet, se az adatkábel megosztásával (párhuzamosításával), se két PC-vel. Az biztosan nem sikerül egyszerre.
 
Mivel a behangolásnál fontos tényező a mozgatott tömeg, (hisz a hajtás méretezés is erről szól), az sem megoldás, ha ideiglenesen lekötöm az egyik motort és a másikat hangolom, majd fordítva. Mert pont kétszeres tömeget mozgat mint a végső állapotában.
Gondoltam arra, hogy nem befejezett állapotában, amikor még nincs minden felszerelve az adott tengelyre (amikor kb. fel súlyú) akkor hangolni.  
 
Arról nem is beszélve, hogy nem szerencsés egy hosszabb híd csak egyik oldalát hajtani, a nem éppen finomkodó behangoláskor. (befeszülés stb..)
 
De feltételezem, van erre valamilyen megoldás amiről nem tudok és a szervó meghajtók fejlesztő is gondoltak ilyen lehetőségre. :-) Esetleg van valamilyen lehetőség a két szervó pakk együttes hangolására (összeláncolására stb..)
 
Kíváncsian várom a válaszokat.

xkbv3nx0d

én is ilyen problémával állok szemben... engem is érdekelne az a kérdés, mert nincs finomhangolva a szervó hajtásom, pont emiatt....

svejk

Szerintem meg a szervó meghajtók fejlesztő nem is gondoltak ilyenre, mert ilyen mechanika nincs is csak nektek. :)  
 
Egyébként elvileg van valami master-slave üzem, de hogy a paramétereket átviszi-e a másikba nem tudom, nekem még nem volt rá szükségem.

svejk

A hangoláskor, főleg ha már finomhangolás, akkor 3-4 paramétert kell összesen állítani, de célszerű ezeket is egyesével.
Szerintem nem olyan nagy vesződség mindkét vezérlőn egyszerre állítani ugyanazt a paramétert.