Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

000000000

 
RS485 kommunikációra több szervót is fel lehet sorolni, de ilyenkor a vezérlők címét 0-ról át kell állítani.
És miden vezérlőnek más más címet kell adni, de programozni így is csak egyesével lehet.
Viszont nem kell dugdosni a programozó kábelt csak a beállító szoftveren kell kiválasztani az adott hajtásvezérlőt.
Csak kell hozzá egy RS232-485 átalakító is.
Ahogy Svejk is mondja össze kell kötni a két vezérlőt és csak az egyik kapja a step dir jelet a másik vezérlő meg a első vezérlő enkoder kimenet jeleit kapja amit a másik kvadratúrára állított bemenetére van kötve.
Így az első vezérlő jeleit úgy követi a másik mint az árnyék.
Beállítás kicsit nehéz, de csak egyszer kell vele megszenvedni.
 

krnj79r9n

A fenébe most látom, hogy smile van a mondat végén. :-) Ezt benéztem.
Azt hittem komolyan gondoltad, hogy nem használnak ilyen mechanikát. Bár kissé furcsáltam, hogy Te ne tudnád, de el kezdtem keresgélni. És ha már ennyit dolgoztam vele, csak azért is beteszem:
 
http://www.imgserv.com/image/RbI" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/uYbLT5Q.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbN" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/jA0MX.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbY" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/D0kIoYFC.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbb" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/RYqZ.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbz" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/CH1Rk.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbq" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/NK5izTc.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rb0" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/ZFs9n.th.png" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rb9" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/sOUPWoFH.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbJ" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/z3NoK0.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbP" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/mtfUNK.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbk" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/cTXhF.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbE" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/cdrA5o7kD.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rb4" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/GtQ50iL.th.gif" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbO" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/laLR5.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RbT" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/XsCEGklOt.th.png" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbn" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/dNCZJc.th.png" border=0>
 
És a Gantry típusú gépek amiket nem is tudsz másként hajtani mint két oldalról, két motorral.
 
http://www.imgserv.com/image/RbL" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/7LfujYiGU.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbh" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/oC0al1.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rbw" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/1LHdoK.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/RzC" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/wHSnC0FJ3.th.jpg" border=0> http://www.imgserv.com/image/Rzv" TARGET=_fnew>http://www.imgserv.com/images/2014/02/25/fjs7kdma.th.jpg" border=0>

jani300

Én köszönöm hogy feltetted a képeket . Pár napja fél éjszaka nézegettem mi az a konstrukció , aminek nekiállnék . Természetesen érdekes részegységeket találtam ,de egyet sem másolnék . Vagy túl bonyi ,vagy a kivitelezése nem megy , vagy csak nem tetszenek egyes részei .  
Azért azt megnyugtató látni hogy mind a bevált 100 éve működő konstrukciós elvek alapján készült .(Kétállványos hosszgyalu , veremgyalu ).

Riboga

Biztosan vannak olyan hajtások, amit te írsz, de a Sigma I ennél fapadosabb. Egyszerűen kiadja az enkóder pozícióját kvadraturában a slave-nek és az megpróbálja követni, tehát mindkét hurok járja a saját útját. Ez a kapcsolat egyirányú, tehát se visszacsatolás, se paraméter.

Riboga

Szerintem ez dinamikus mozgásokhoz nem való, max szállító szalagok. Hiszen a slave megpróbálja a master összes hibáját is lekövetni. Ostor vége effektus.

Bencze András

Azt én nem írtam, hogy kell visszacsatolás a szolgától. Valószínű a SZI-nek van speedes módja ahol az alapjelet enkóderből kapja és megy izomból. A lényeg az, hogy olyan jelet kapjon ami pozícióhurokból (tuningolt) származik.

krnj79r9n

Nem mondom, hogy teljesen tiszta. Még nem igazán látom át.
 
Azt mondjuk értem, hogy az RS232-485 átalakítóval, megúszom a kábeldugdosást, mert külön-külön tudom címezni a két vezérlőt. De egyszerre csak egyet látok és egyet tudok programozni. Ekkor viszont ha bármit állítani akarok a PID értékeken, akkor azt mind a két vezérlőn el kell végeznem külön-külön. Egyébként nem sok értelme van a hangolásnak, ha különböző paraméterekkel futnak. Jól értem?
Tehát Slave vezérlőre rácsatlakozás - PID beállítás - lecsatlakozás, eztán visszamenni a Master vezérlőre rácsatlakozás és azon is beállítani pont ugyan azokat a PID paramétereket. Így gondoltad?
 
És itt jön a teszt???? Azt hogyan?
A tuning programban van a jel generátor is.
Tényleg egyébként a tuning program generálja a STEP/DIR jeleket és küldi át az RS232-ön a vezérlőnek vagy a vezérlőkben van egy STEP/DIR generátor amivel saját magának előállítja a STEP/DIR jeleket és a program csak paraméterezi azt? Vagy hogy van ez?
 
Biztosan a Master vezérlőből kijövő enkóder jeleket kell tovább fűzni a Slave vezérlőre?
Ebben nem lennék biztos, de mivel életemben először van dolgom AC szervóval, most csak hangosan gondolkodom! :-)
A vezérlőből kijövő enkóder jelek az enkóder azaz a motor tengely tényleges pozícióját küldik vissza komolyabb rendszereknél a mozgásvezérlőnek, hogy az ennek megfelelően korrigálja a vezérlőbe küldött STEP/DIR jeleket. Azaz a mozgásvezérlő az eredeti pályagörbét kissé "meghamisítja" vagy inkább előre kalkulál, hogy a végén a tényleges pályagörbe a legjobban hasonlítson az elméletire. Ehhez viszont a mozgásvezérlőnek a szervó vezérlőtől visszafelé a valós tengely ill. enkóder pozíciókra van szüksége, hisz az elméletit ő is tudja. Ez az enkóder jel viszont tartalmazza az összes pozíció hibát, amit így a másik Slave vezérlő tovább erősítene. Vagy rosszul gondolom?
 
Fú, mire ezt kiízadtam magamból. :-) Remélem érthető.
 
 
 
 

Riboga

Én nem vagyok szakember, de amikor azt írod "speedes módja ahol az alapjelet az enkóderből kapja" akkor úgy gondolom te is csak sejted mint macska az esőt :)
 
Én úgy olvastam a manualból, hogy az általad említett speed üzemmódban a szervó hurok nyitott és a pozíció tartást egy külső eszköz végzi a visszacsatolt enkóder jelek alapján a szervó +-10v-os bemenetén.

krnj79r9n

Köszönöm!
Pont erre gondoltam, csak te egy mondatban leírtad. :-)
 
Mert végső állapotban, ha a STEP/DIR jeleket megosztom és mindkét vezérlő ugyan azt kapja az úgy rendben lenne szerintem.
 
De akkor hogy hangolom a két vezérlőt?

Bencze András

No az ilyenekért fejezem be.

Riboga

Nekem is két motor van az X-en. Sokáig agyaltam, de a végén lepárhuzamosítottam a bemeneteket. Soha nem számoltam, de Tibor45 írásai alapján úgy gondolom a dinamikát befolyásoló legnagyobb tényező az orsó tehetetlensége, én arra nyomtam egy autót és bemásoltam a másikba.

2dm0z6nm5

Sziasztok!
Teljesen kezdő vagyok a szervo vezérlésekkel kapcsolatban, eddig csak frekiváltókkal foglalkoztam. Hozzájutottam néhány Mitsubishi MR-J2S- B vezérlőhöz. Sajnos ezek drótos SSCNET-tel kommunikálnak.Találkozott valaki ilyennel? Megoldható a  Step/Dir -es üzemeltetés? Ha valaki használ  otthon SSCNET-es hálózatot kiváncsi lennék, mi kell egy ilyen rendszerhez.

000000000

 
Sigma 1-es is tud ilyen autó funkciót, mert ott nem találkoztam ilyennel, vagy csak nem vettem észre ?  
 

bundyland

Hát ahhoz sajnos SSCNET-es mozgásvezérlő kártya kell. Nem olcsó móka. Ezért is sokkal olcsóbbak  
a B-s vezérlők használtan.

Riboga

Úgy a 200. oldalnál ír róla és tényleg olyan a mozgás mint a fényképezőnél az autófókusz. :)
 
http://www.yaskawa.com/site/dmservo.nsf/(DocID)/MNEN-5CLKGN/$File/TSE-S800-15C.pdf" TARGET=_fnew>SGDA manual