Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

"Hogy miért volt három prizmatikus rész az nekem homály"
 
Legtöbbször ide fogom be a daraboláshoz az ütközőt ami egy csapággyal végződik, rövidebb darabolásoknál forgás közben is tudok lépni a következő db-ra.
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Profilk%C3%A9sek/HVC%20vez%C3%A9rl%C3%A9s%21/" TARGET=_fnew>Itt lehet látni egy másik alkalmazási módot!  
Másoló esztergálás! 'térkép' a szegnyeregben,a tapogató a jobb oldali késtartóban.
Ez, egy cső ívelő szerszám készítése!jó lett!!!  
 
Van még egy fontos jelentősége ennek a jobb oldali késbefogási lehetőségnek, ha balra fordítunk a késtartón 90 fokot akkor lehetőségünk lesz egy balos késsel, kényelmesen legnagyobb elforduló átmérőt esztergálni,és még a furatot is meg tudjuk oldani anélkül hogy elforgatnánk a késtartót! sorozatgyártásban nagyon hasznos!
Általában a gépeket úgy tervezik hogy az elforduló átmérőt meg lehessen esztergálni! de mi van ha kiveszem az ágyazat betétjét és még nagyobb átmérőt akarok forgácsolni, akkor, még középen egy kisebb furatot is meg kell munkálni egy befogásból, még az sem mindegy hogy, mennyit kell tekerni a kéziszánon a két művelet között!
Ez a tapasztalatom az Imperó késtartóról!
Még annyit hozzátennék, ez a késtartó nem a levegőben lóg mint a Young, ami az E-400 gyorsváltója!

Motoros

Kösz a magyarázatot, ezekre nem gondoltam.  
A levegőben lógást úgy értettem, hogy a kés alátámasztása kikerül a kéziszán felfekvő felületéről, és a forgásközépponttól is feleslegesen távolabb kerül. Van egy tipikus Imperós késbefogó...biztosan ismered...ami egy nyeles valami és ebbe jönnek a gyári "nyeles" kések. Amire a forgácsoló ponthoz érünk vagy 5 drb csavarrögzítés adódik, hát ez aztán tud rezonálni.
Persze praktikus is réznél meg műanyagnál.:((

Motoros

Így már értem, OK.
De egy https://www.youtube.com/watch?v=c-AYyynuiPw" TARGET=_fnew>ILYESMI praktikusabb lenne a cnc-re utólagosan. Lehet, hogy nagyságrendekkel nem is lenne drágább.

Motoros

Osztom a TMK-s meglátásod.

ANTAL GÁBOR

 Ma Vademberrel csináltunk egy precíziós mérőórást mérést a hagyományos forgatós késtartóval .  Hát az eredmény alaposan megdöbbentett : 0.01 od belül visszaállt .  Átértékelem az imperós dolgokat ... nekem max 3 kés kellene egy munkához

6rk75uezn

Egy olyan kérdésem lenne hogy szerintetek jobb megoldás volna-e ha az Ean omhoz vett siktárcsát a menesztőtárcsára illeszteném fel?
Tehát a főorsóm menetes és arra gondolok hogy könnyebb/jobb lenne úgy tokmányt cserélni hogy a menesztő tárcsa mard és csak tokmány le/tokmány fel.
Tudom nem volna egyszerű embert keresni aki egy 250mm es siktárcsát megszed hogy ....
A siktárcsa menettét megméri holnap a gazdája de valszeg nem egyezik,persze van Ean hoz való siktárcsa de én idegenkedek valahogy a menetes felfogástól. (kicsit kételkedem abba hogy egy leszedés után a menesztő tárcsa ugyan úgy fut).
 

Csuhás

A helyedben én a menetes orsóvégre fixen ( ragasztva ) felcsavarnék, és a helyén simítanék, köszörülnék egy olyan végződést ami megegyezik egy elterjedt magyar gép rövidkúpos végződésével. Így egyrészt könnyebben találhatsz kész tokmány hátlapot, másrészt ezután rövidkúpos tárcsát már egyszerűen gyárthatsz. A rövidkúpot jó eséllyel magába a siktárcsa öntvényébe is beletudod munkálni így azt közvetlenül felfoghatod. ( Ezt tettem és is a független pofás síktárcsa jellegű tokmányommal )

6rk75uezn

Köszi.
Nem rossz ötlet,de egyedül a kúp fogná a tokmányt?Nem kevés az?

y580keijn

Üdv.
Levettem a komplett szánt a kis EMU200-ról és találtam a szán- szekrényen egy tengelyt egy villás karral. Valaki még tudná mondani az mi célt is szolgál?http://www.kephost.com/album/cky" TARGET=_fnew>EMU

Csuhás

A kúp illesztené és 3 vagy 4 csavar menesztené. Gyakorlatilag egy fix adaptert készítesz ami a menetesből mondjuk az E3N orsóvégződésére alakít át.  ( Upsz Laacikának szól a válasz )

Csuhás

Az a hossz ütköző kikapcsoló karja. Az ágyazaton van egy T horony a vonóorsó mögött, Az oda fogott ütköző tudja az előtolást kikapcsolni. Van a könyvtáramban egy fotósorozat az emu szánszekrényéről ott láthatod a részleteket.

jani300

Létezik az EAN-hoz rövidkúpos főorsó is .
Esetleg csere ?
Van itthon mindkettő , meg kellene néznem egyformák -é .

y580keijn

Köszönöm. A horonnyal én is összekötöttem gondolatban. Bár ha jól láttam sosem használta még senki ezen a gépen...
 
Hol találom még a könyvtárad?


6rk75uezn

Háát cserélni nem akarom,de szerintem nem egyezne.
Ennél a gépnél semmi nem csereszabatos,beszéltem egy idős Ean tulajjal,ő cserélni akarta a lakatszekrényét de nem talállt hozzá olyat amin a furatok (4db M10) jó helyre esnének,de még az enyémre sem jó,3 és 8mm el odébb vannak :) :)  
A norton szekrényt se lehet csak úgy cserélgetni,abba is van több fajta felfogatással.
Az övé is menetes főorsójú és vett hozzá siktárcsát,az sem ment fel rá,egyik helyen ilyen,a másik helyen olyan késsel vágták a mentet,egy délelőttött kapargatta meg kinlódott vele mire felment neki,mert ugye ezekt tanulók rakosgatták össze az ország nem tudom hány pontján,egyszóval azt is mondhatnám hogy a mgyar gépek egyik szégyene,mi az hogy nem csereszabatos egy lakatszekrény felogatása?Főorsó is van vagy 5 fajta biztos,ágy is van több fajta,máshogy vaak benne  merevitések.