Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Ha már így felkerült ez az Unimat.
Igaz, hogy rajtam kívül itt mindenki profi gépépítő, de azért nagyon bátortalanul ugyan, de tennék néhány megjegyzést.
 
Az unimat 3 nevű linkre ha kattintunk, az első képen megláthatjuk a szinte használhatatlanságuk okát.
Tudom, az itt elforduló ész osztók rögtön kiszúrták, csak nem árulták el nekünk, halandóknak.
Én most nem rejteném azért véka alá a meglátásomat.
Szóval.
A szegnyereg felől nézve, ha a főorsó tengelyvonala egybe esik az ágy tengelyvonalával, akkor abból a valamiből használható gép már nem nagyon lesz.
Tök mindegy, hogy hol is gyártották azt!
A hivatkozott első képen nagyon jól látszik, hogy a szerszám a levegőben van, amikor forgácsol. Az ágyon kívül esik.
Ez már egy bukta.
A következő pedig az, hogy az ilyen elrendezés miatt a nagy szán, csak kis felületen fog felfeküdni az ágyon. Mert ha nem így lenne, akkor a szegnyereg nagyon messzire kerülne a tokmánytól.
Az ok, hogy ilyen játékszereken ugyan azon a vezetéken fut a nagy szán és a szegnyereg.
Lehetne még boncolgatni a problémákat, de hát itt mindenki profi. (én meg csak egy pancser)
 
Van ilyen elfuserált elrendezésű, iparinak szánt gép is.
A sokkal több vas, robusztusabb alkat javít ugyan valamit a helyzeten.
 
A megoldás a kétharmad, egyharmad.
Nem a politikára gondolok!
Hanem, hogy a főorsó tengelyvonala ne az ágy tengelyvonalában legyen. Hanem az ágy szélességét három részre osztva a kezelő felől nézve, kétharmadnyira legyen. Azért, hogy a késtartó a szánnal legyen alátámasztva.

KBalázs

Igen ezek a minik elektromos fordulatszabályozósak (valamennyire igyekszik a terhelés ellenében is tartani a fordulatot) DC 230V motor van bennük, illetve két fokozat állítható a gép hátulján egy karral (fogaskerék áttételt vált). Hobbi célra jó, és "elvben" német MEO ellenőrizte, így valamivel jobb a gyártási minőségük mint a szintén kínai (mert persze ez is az) testvéreinek. Sajnos magyar forgalmazója pár éve megszűnt.  
Nekem is pont ilyenem van, de nem tanultam esztergálni, csak ezen magamtól.

fakukac


4d52ifwte

Az idáig említett barkácsesztergák, a nevükben is benne van, barkácsolásra valók.
Dolgozgat velük valamit,aluban, műanyagban, rézben,estleg vasban.( nem sorolok fel mindent.:-)  
Az ember örül neki, hogy van gépe és esztergál, akár még nagyon szép és "profi" módon.
Ha megelékszik a gép paramétereivel és a korlátain belül marad, ok amíg használattól függően el nem használódik, kopik, szétesik. Aztán ha lehet javítani, megjavít és egy darabig mehet tovább.
***
Minden egyébre már alkalmatlanok ezek a gépek.
Gondolok itt méretesebb anyagok, keményebb anyagok, forgácsolási teljesítmények stb.
Egyetemes gépeken egy csomó beállítási lehetőség van, meg ilyenek.
Szóval, ha ezekre nincs szükség/igény/lehetőség, akkor jó a barkácsgép is.
A rossz az, amikor kiadsz egy valmennyi, netán jelentősebb összeget a barkácsért és "rájössz", hogy hoppá, még is csak más kéne.
De milyen jó volna ekkor inkább a barkácsgép ára itt a zsebben, kipótolva megvehetném az új gépet...

000000000


000000000

nagyon... sajnos telefonnan operálni..!folyton mellé ütök,igy elnézést ha nem értitek mit szeretnék!

000000000

Az universal 3 nekem is tetszik! csak nagyon húzós az áruk,és nekem egyenlőre otthon a régi álmokhoz kellene,nem dolgozni,termelni!

000000000

Szerintem nem volna plusz költség, ha egy méreten belül a az ésszerű arányokra törekednének.
Hogy mégsem teszik?
Ennek az okát nem tudom.
 
Pedig néha semmivel nem kerül többe egy dolgot jól csinálni, mint rosszul.
Nekem is egy ilyen elcseszett ceruzahegyezőm van.

000000000

Nem tudom, hogy a "műszerész" szó hogyan kapcsolódik ehhez a tákolmányhoz.

000000000

Igen. Lehetne jobbakat is gyártani,ha már elkérik az árát! Én évekig(9) árultam kinai gagyit,és mondhatom a hócipőm tele volt a reklamációkkal! a kinaiak ugy dolgoznak,hogy a hajólra felviszik a nyersanyagot,és mire célba ér a hajó összerakják! sok esetben igy történik a dolog! de ez függ a megrendelőtől is,és attól hogy a megrendelő biztositja e a technikát,vagy nem! A minap láttam egy jó filmet a tervezett elavulás ciműt,és mondhatom szépen kicsesznek velünk! mikor az első izzókat kifejlesztették hamar rájöttek hogy lehetne olyat is gyártani ami sosem,vagy csak több ezer óra alatt égne ki-DE abba mi a pláne??? az ember sosem menne ujat venni! Ezért létre jött egy bizottság,akik feleltek az izzók tervezett elavulásáért,és ennek belegyártásáért! PL vannak a nyomtatók,a neten látni egy videót! egy chip van benne ami számolja a lapokat! ha elér egy lap számot,ki irja hogy kakukk! és vegyél ujat! vagy rájössz mizu,és egy okos kis heck progival nullázod azt a chipet,és ujra jó a nyomtató! A munkahelyemen,ami csak egy az ezer közül,mint multi,évente több mázsa-tonna ipari hulladék keletkezik,azért,mert a multik szinte aprópénzért veszik az egyszer használatos gépeket! és mivel az iparos drága-mindenki maga akar otthon alkotni! sokszor elég is neki az egyszer használatos! minek öljön bele 100 e ket,mikor egyszer kell a gép...igaz is! de azzal senki nem foglalkozik,milyen meló,és környezet terhelő egy flex,vagy egy motoros kapa meg semmisitése! bocsi hogy sokat irtam..

w0hgtwf3w

Hát ezekről órákig lehetne elmélkedni.
Valahogy a mai világ nem a hosszú használhatóság felé orientálódik.
Megunom lecserélem és kész.
(nem 20 évre veszel TV-t)

000000000

az én tv egy 109 cm s plazma,samsung,és már 2x volt szervizben a 2 év alatt! az elött a Sony 90kg os tv simán vette az első 10-15 évet,és után is csak kontakt hibák jöttek elő...

000000000

Hát, hogy a "kínaiak"...
Én ebben nem hiszek.
Nem csak azért, mert a termékük egy része "német".
 
Én inkább úgy látom, ha a vackot is lehet adni, mert van rá vevő, minek törjék magukat minőségi termékkel?
A kereslet szabja meg piacot.
Persze, ha nem "hiánygazdaságról" beszélünk.
Mert ugye, ha hiány, akkor mitől gazdaság? #nevetes1]
 
A hobbista döntő többsége meg olyan, hogy ma ez a hobbija, holnap meg más. Azt se tudja, hogy milyen követelményeket támasszon az eszköze iránt.
A tervezett avulás pedig biztosan létezik.
Nem csak erre alapozom, de még régen a Delta című műsorban láttam, hogy az autógyártásban jelentkezett még a "hőskorban" az avulás kérdése.
Az már ugyan más kérdés, hogy ma egy kisebb koccanástól szinte totálkáros egy autó. Megmosolyogtató a biztonsági övön való lovaglás.
A vezető előtt, körül egy molekula lemez nincsen. De legalább a vezető oda volt kötve az üléshez.
 
Én a legelső hozzászólásomban csak egyszerű elvi kérdésekre próbáltam utalni.
Milyen szempontokat vegyünk figyelembe saját gépünk megtervezésénél.
Tudom, ez itt nem menő.
Lekoppintani egy vackot és bízni benne, hogy a mienk jó lesz, mert erősen akartuk, hogy jó legyen. [#nevetes1]
Elektron kolléga szerint elég a "pozitív gondolkodás".
Szerintem azért némi jártasság, meg egy kis töprengés azért nem árt.
De hát én egy két generációval öregebb is vagyok. Tehát, divatjamúlt.

000000000

Irtam emailt! és én sem vok olyan fiatal,idén verem a 44 et! az izületeim egy régi meló miatt kb 70 éveshez illő,,.nem mondanám hogy divatja múlt,kell az ilyen! Én mindig szerettem az öreg szakikat,,akik két jól elmesélt randis sztory közben gömböt esztergált ugy hogy szinte oda sem nézett! A másik unalmába esztergált magának rozsdamentes anyagból egy Pax tollat ami akkor még jó kis toll volt! persze a rugót és a betétet átrakta a sajátjából... Mindig jó az ha van egy tapasztalt szaki,egy öreg róka!

000000000

elhiheted hogy igy van,mert a kinai logisztika nagyon kemény,nem véletlen hogy vezető helyen vannak! Ők kihasznáélják a több hónapig tartó hajó utakat is,persze biztos nem autókat raknak össze,,de láttam annó olyan képeket ahol komplett gyártósor,és csomagolo üzem volt!