Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Hát erről meséhetnék... mármint a veszélyről... pedíg nem vagyok egy félénk típus...
De múltkor amikor a munkadarab kirepült a tokmányból és leverte a vakolatot... Igen csak a testi épségemre gondoltam...
Én maráskor is használok védőszemüveget... van belőle 3 db-om is... Ez olcsóbb mint a műszem.. és jobb...
Ahogy Misi-nek írtam a bőrkabát és bukósisak is elkel...
 
Ezért lenne jó CNC-re átalakítani, mert akkor golyóálló üveglap mögül csinálnám a statikai próbákat... (vagy kamera...)

000000000

A két tokmányról a kép igaz nemnagyon látni a lényeget:)
http://magiist.fpn.hu/Kepek/tokmanyok.JPG" border=0>

SquirrelTech

Konkrét tipp, Péter: pl. törött HSS fúró szárára köszörülj enyhén íveltebb élt, ezt az élt fend meg, vagy polírozd finom csiszolópapíron. (Köszörlj rá prhuzamos síkot is úgy, hogy be tudd fogni a késtartóba.) És utána esztergálgass vele danamidot esetleg alut. :)

SquirrelTech

Tramp bocsi, de picit kiegészítenélek! Egy síktárcsa is látható a fotódon, a tokmányok alatt :)

000000000

Az nem egész sik tárcsa hanem az oszloposomnak az asztala:)

SquirrelTech


000000000

Kicsit értelmetlenül írok :))

bmejdz9nu

Ez igaz.  
Ha nagyon üt akkor a golyósorsó gyártásról áttállok majd Harmonic Drive belső rész gyártásra...[#vigyor2] mert akkor pont ez kell - de nagyon !
 
A keserves dolgokban már otthon vagyok... A mérőórát a közelébe tartom...
Akkor pofa (utó) köszörülést hirtelen felbuzdulásból se csináljak?
Persze ha egy fogásból megy akkor simább az ügy... de ez nem így szokott lenni...
 
A csúcs adott de nem a csapágyas változat... de ennek a szerepét csak hosszabb munkadaraboknál látom...
De a boltban lehet kapni valami 3 pontos futtató szerkezetet is amit a vezető sinekre lehet csusztatni - ezt megincsak nem értem mihez jó...

000000000

A futtató szerkezet neve, futóbáb és létezik áló báb ezeknek akkor van főként szerepe ha pl menetet vágsz hosszabb anyagra....

SquirrelTech

A báb segíthet még adott esetben a központosságot is bejátszani.
 
A vezető sin: prizma
Hosszában a prizma alatti öntöttvas darabot ágynak hívják (erre van felcsavarozva az előtoló orsód csapágyháza pl.). Amik a prizmákon "szaladgálnak", azok a szánok.

9v9rb6gau

Természetesen a mazohista a menetes szárhoz való anyába is géppel vágja a menetet, a menetfúró azért célszerűbb!  
Azzal a "sok"  fogaskerékkel is csak a szabványos menetemelkedések töredéke vágható ki (szerintem).
Hogy miét kell ennyi? Hát... csak! Perverzió képpen néhány fajtája:
A metrikus menetek - 60 fokos profilszöggel, 2 mm-es emelkedésig általában 0,25 mm, afelett 0,5 mm lépcsőzéssel.
Trapéz menet - 30 fokos profilszög, metrikus emelkedés.
Whitwort menet - 55 fokos profilszög, az emelkedés: menet/1coll.
Modul menet - a metrikus emelkedést pi-vel szorozza. Ha esetleg csigaorsót akarnál esztergálni.
Diametral pich - a modul menet coll renszerű változata.

SquirrelTech

A tokmány mögötti öntöttvas rész maga a főorsóház, ebben megy a főorsó, ennek csőtengelye van. Ez azért jó mert be tudsz fogni úgy is anyagot, hogy a tengely másik végén kilóg. :)) Mögötte van a sebességváltó kar, ez egy áttételt kapcsol. Amellett kicsivel az előtoló fogaskerekek kapcsolója. Eztán az áttételek. Az efeletti burkolaton van a táblázat, illetve elvileg két rajzocska is a kerékelrendezésekről (A-B-C jelölésekkel). A kapcsoló kétpontos, előre-hátra menetet vált (jobbos v. balos menet esztergálás pl.). Van amikor nem kézzel kell cserélgetni a fogaskereket hanem egy elég összetett váltómú segítségével elég csak átkapcsolgatni (nagyobb gépeken), akkor mindezt Norton-szekrénynek hívják.

SquirrelTech

Mégvalami konkrétan ezzel a típussal kapcsolatban. A vezérlése viszonylag intelligens, én úgyvélem tachogenerátoros. Ha a tokmány valamiért elakad, vagy jobban le van fogva egy adott mértéknél, akkor az egész letilt, megáll. Ilenkor a poti melletti led világít. A burkola alatt 3 trimmerpoti van. Ezek egyike variálja ennek az érzékenyéségt, de nem javallot piszkálni ezt. :)

bmejdz9nu

Nekem még Carbide szerszám - alu-hoz - még nem kopott el... Az újraélezés meg nem az erőségem... így ha lehet Carbide szerszámot választok...

bmejdz9nu

Köszi a képet...
Igen ilyen az én "kis" esztergám 2x szorító készlete...
De ha a "nagyobbikat" teszem bele az nem tart olyan jól...?