Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

sasi

A MOL-nak vannak viszonteladói, akik a nagy kiszerelésű termékeket megbontják, és 20 literenként árusítják. Nyíregyházán tudok csak ilyen céget, de máshol is vannak. Talán a MOL tudna erről többet.
 

zoli0302

Igen, én is azt hiszem, hogy egy a normálisnál alacsonyabb áron , de egy tisztességes 20% os haszonnal adtam el. Kivételesen érvényesült az élni és élni hagyni elv..

vadember

Köszönöm a válaszokat! TCL 46 van benne, természetesen lecseréltem amikor vettem.Fűteni nincs lehetőségem mert az udvaron álló szerszámtárolót rendeztem be műhelynek.Nem termelésre kell az eszterga úgyhogy megvárhatom a melegebb időt majd akkor megpörgetem,addig pedig csak öregesen járatom.

empé13

Szia Vadember!
 
Nekem is csúszócsapágyas (SV18RA) TOS-om van, igaz más a hajtása, de a főorsó csapágyazása hasonló.
Ha megnézed a gépkönyvet, (pl. az orosz nyelvűt -azt találtam meg) ott van, hogy 1,5E°-os olaj kell a Te gépedbe is, meg az enyémbe is!
Egy másik SV18ra gépkönyv szerint 5,2 mm2*s-1 orsóolajat kell használni, ami megfelel az előbbinek.
Azt a 46-os olajat nem szabad a főorsó kenéséhez használni!
Spinol 5, vagy Spinol 10, - vagy hasonló más gyártmányú- orsóolaj kell bele. (Ha jól tudom.)
 
Üdv: P.  

svejk

Csak kíváncsiságból, melyik tulajdonsága miatt nem szabad használni a TCL46-ot?

3p8br678u

Én úgy tudom hogy a hidraulika olajok nem is olajok hanem hidraulika folyadékok egész más célt szolgálnak mint a kenőolajok. Ez a TCL 46 nem hidraulikaolaj?

Robika37

Nem !
TCL46="adalékolt szerszámgép olaj"

Robika37

Az SV18-asnak elméletileg szivattyú nyomja a főorsóhoz az olajat ha bekapcsolod a gépet ill. ekkor elindul a főmotor hütőventilátor is.  
A kollégának a gépén szerintem nem így van ott akkor keni az orsót ha forog a gép.
Az SV18-nak külön tartályban van a főorsóolaja...
Majd Laslie kiigazít ha rosszul tudom...mindig az adott típusnak megfelelő olaj kell nem lehet általánosítani.

000000000

Jó estét mindenkinek!
új vagyok még a szakmában és először is azzal kezdtem hogy tanulmányozom a gépemet mely egy E2N es eszterga gép.olyan kérdésem lenne,hogy az irány váltó kapcsólókarnál és az ehhez illő csap között van-e hézagoló, távtartó? remélem értettétek mire gondolok.  

000000000

képet hogyan tudok feltenni hogy érthetőbb legyen a dolog

empé13

Most nem olvastam el az olaj adatlapját, de -gondolom- a "46" a viszkozitási értéke.
A TOS-ba meg 5-ös vagy 10-es nagyon híg olaj kell.
Egyébként pont nemrég vettem a MOL kúton 10-es hidraulikaolajat, azt beletöltheted -én is raktam bele.

nvnshmpmn

Az enyémnél nincsen, viszont agyonkopott állapotban volt, mikor megvettem. Ahova beakad a karnak a kis csapja, azt az öntvényt leesztergáltam, majd egy vastag lemezből esztergáltam oda egy tárcsát. Abba belefúrtam a lyukakat, ahogy a gyárin volt. Prímán működik. Reteszel, ahogy kell. A biztonság miatt fontos dolog. Sajnos erről nincsen képem, de holnap lefényképezem az irányváltó kapcsolókart, ha akarod.

nvnshmpmn

Töltsd fel a kepfeltoltes.hu-ra a képet, aztán másolás, beillesztés stb...

000000000

légyszíves előre is köszönöm  meg probálok képet felteni hogy mire gondolok de még nem sikerült

000000000