Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Érdemes az ágyra egy deszkát tenni a tokmány alá!

gorbi

Nekem EAN gépem van menetes tokmánnyal, én úgy veszem le, hogy a szegnyeregbe fúrótokmányba befogok egy félméteres 10mm-es köracélt amit belógatok a tokmányba. Ha nagyon leszalad a menetről, a köracél megtartja, majd hátrahúzom a szánoktól a szegnyereggel, és kényelmesen levehetem a köracéllal és a körmöm is megmarad.

000000000

Talán ez hasonlít erre a gépre német Pittler gyártmányhttp://www.lathes.co.uk/pittler/img9.gif" border=0>

000000000

Üdv! igen ez tényleg hasonlít rá és én is úgy hallottam hogy valami német gyártmány. na megpróbálom ez a márka név szerint be azonosítani hát ha volna valami kis reménység. ha esetleg tudnál még több infót erről a gépről nagyon meg köszönném.  

vjanos

Na, most értettem meg, mire vannak azok a kúpkerekek :)  
Meg hogy el van rejtve az ágy alatt vagy az ágyban egy orsó...

vjanos


vjanos

http://www.youtube.com/watch?v=RvubZF2BV1w" TARGET=_fnew>Ráadásul lábbal hajtós lehetett? :O
 
Nem akartam gonoszkodni, hogy az asztala mintha Sinher varrógép lenne, de ezek szerint a lábító miatt mégis van rokonság :P :))

000000000

nem! jól láttad ez tényleg egy varrógép asztalára van építve.

000000000

Ez a gép akár csak az enyém lábhajtásosnak született kb 1900-1920 között.

000000000

az lehet de attól még teljesen jól lehet használni kisebb munkákra.  

hostya

"és akkor milyen fogaskereket csináltassak ha ez nem jó? pedig ez az eredeti még semmi sem lett rajta kicserélve"
 
Az hogy nem lett rajta semmi kicserélve, azért túlzás... :)
 
A #19766-ban ezt írod:"De sajnos a menetmetszéshez a fogaskerék nagyon elkopott és át ugrál. az előtolásé viszont még használható lenne de nagyon puha anyagból készült és kis használat után is szemmel látható a kopás. "
 
Ezek szerint, ezen a gépen a menetvágáshoz, és az előtoláshoz, más más csiga-csigakerék pár tartozik. (és így is csak egyféle emelkedés vágható vele -szerintem-)
Egyenlőre elégedj meg azzal hogy CSAK előtolásod lesz a gépen, ezért olyan fogszámú, és olyan modulu CSIGAKEREKET és CSIGÁT kell csináltatnod amilyen most rajta van.
Ami most rajta van az nem csigakerék, hanem fogaskerék. -ezért kopik + a kenés hiánya miatt.. :)-
A csigakereket bronzból vagy öntvényből kell készíteni. (esetleg műanyagból)
A másik ok amiért még nagyon kophat a csiga, az az lehet hogy a csiga még 'eredeti', és nem modul rendszerű, hanem diametrial-pich, vagy circular-pich, az utólag rá aplikált fogaskerék meg modulos
A gép korából ítélve nem kizárt hogy az utóbbi...
Én a helyedben ennél a gépnél nem ragaszkodnék még az előtoláshoz sem. Mivel azt írod hogy kezdő vagy, tanuld meg használni a gépet kézi előtolással.
Ehhez csak egy hiányzó fogantyút kell készíteni arra forgatókarra.
 
 

000000000

üdv! a különböző menetekhez más és más fogaskerekek vannak . tudok kézi előtolást is mert meg van az is teljesen egyben van.

hostya

Fogaskerekek vagy csigakerekek??

3p8br678u

A fogaskerék ami hajtja a csigát egyenes fogazású fogaskerék nem jó!!  hát nem jó! oda csigakerék kell. Azért darálja le a csigát...

4um5b65d

Mi lehet ez?
#19789 , vjanos linkjéből.
 
http://www.lathes.co.uk/pittler/img29.gif" border=0>