Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

fisrcxuk3

Elvileg nekem van egy ismerösöm  akinél még pár éve szinte minden volt eán -hoz,többek közt uj kereszt szán orsó is . Az anyát az ő elmondása szerint egyedileg készitik ,valami hosszú vonalfúrós cuccal.Ha jól emlékszem meg is tudja csinálni,Az orsóra akkor mondott 15 pénzt a munka ,plusz anya nem tudom mennyi. Megpróbálom előkeresni a telszámát , délpesten van tán még oda is találok hozzá.
Más; egyszer beszélgettem egy eán tulajjal ,aki szerint a miskolci egyetemen még mindig készülnek  hozzá cuccok.(nem tudom igaz -e )

fisrcxuk3

Az én eán-om keresztszánorsója is lóg egy fél fordulatot ,de még igy is használom. komolyabb melóra igénybe veszem a barátom krasznája proliját.
Tudod erről a régi fösped -zil jut eszembe; oylan rossz volt a kormánya hogy csak 180 fokos mozdulattal lehetett az úton tartani , de a sofőr mégis kivitte forgalomba  ,mert csak igy tudta a benzin pézt megcsinálni!

4um5b65d

Örülök, hogy ilyen könnyen lelkesedsz.. :)
Acél,réz,alu,műanyag nem jöhet szóba , azon ne is gondolkodj.
Csak bronz lehet a befutó.
Házilag leginkább azt tudnám elképzelni, hogy csinálsz egy hasonló tuskót, mint ami most van, illetve nagyobbat kellene. Körülbelül látod, hogy hová kell a furatnak kerülnie. Arra a helyre fúrsz a tuskóra egy lényegesen nagyobb furatot, majd egy olyan bronz anyát teszel bele aminek van egy fej része. Az anya össze vissza tudjon lötyögni a tuskó furatában. Aztán ha be tudod állítani a pozícióját akkor a fejet nekicsavarozod a tuskónak. Az a lényeg, hogy az axiális terhelést átvigye, radiálisan akár még valami anyaggal is kitöltheted a tuskó és anya közti hézagot, persze valami olajállóval.
Esetleg a bronzot ipari ezüsttel hozzá is forraszthatod pluszban a tuskóhoz. (Hűtőgépesek megcsinálják a forrasztást)

4um5b65d

A múltkor vita volt, hogy hányan használnak Firefoxot és hányan Explorert...
 
1 napi statisztika. 141 látogató az oldalon. (100 Magyar , 41 Európa/USA)
 
 
Firefox             74      52,48%
Internet Explorer   29   20,57%
Opera               11    7,80%
Chrome              8    5,67%  
6 Egyéb böngésző   19    
 

4um5b65d

A múltkor vita volt, hogy hányan használnak Firefoxot és hányan Explorert...
 
1 napi statisztika. 141 látogató az oldalon. (100 Magyar , 41 Európa/USA)
 
 
Firefox             74      52,48%
Internet Explorer   29   20,57%
Opera               11    7,80%
Chrome              8    5,67%  
6 Egyéb böngésző   19    
 

robroy007

RogerCo
 
én már túl vagyok a orsó javításon
 
nekem a tengely maradt szerencsére de az anya újra lett gyártva
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/robroy007/ean_javitas/" TARGET=_fnew>képek itt vannak a pontos felfúrásról
 
ehhez kellett csinálni egy célszerszámot amivel összeszerelve központosan kifúrtam az új anya tömbjét
 
az egész nem volt más mint egy olyan átmérővel rendelkező rúd ami illeszkedett az orsó szűkebb helyére és a végébe bele lett fúrva egy központ fúró
 
az egész szánt összeszerelve a képeken látható módon megfúrtam, és utána az esztergályos befejezte az anyát másik gépen

RogerCo

Köszönöm mindenkinek a segítő hozzászólásokat.
Ma reggel munkába menet előtt lefotóztam még a késszán oróját, és anyáját is. hát az is külön érdekes, mert a furat itt sincs semmihez sem tengely vonalban... Hogyan csinálták ezeket régen ?:)
Mindezt persze úgy kérdezem csinálom, mintha tudnék esztergálni :) Pedig csak itt fellelkesedett amatőr vagyok, de mégis zavaró, hogy pl kés cserénél vagy ki-be állásnaál számolni kell azzal, hogy lógnak a szánok..
Szóval itt vannak a képek:
 
http://cnc.rogerco.hu/PICT0328.jpg" border=0>
http://cnc.rogerco.hu/PICT0329.jpg" border=0>
http://cnc.rogerco.hu/PICT0331.jpg" border=0>
Roger

ywathzay

Az én gépemhez alig 1 hónapja egy erre szakosodott javító cég készített orsót+anyát, 32e pénzt fizettem érte, az orsó úgy 500mm hosszú, és természetesen az anyában sehol nem központos a furat. Az anyában portálmarógéppel készítették el a furatot, majd én a gép keresztszánjában beállítva belefúrtam a rögzítő csavarok helyét, majd a menetet.  

Motoros

Mivel az menetes orsód nem kopott vészesen ezért én azt úgy hagynám.Csak anyát készítenék másikat az adott orsóhoz, és a csapos rögzítés helyett téglatest tuskóba vágott anyát fognám a szántesthez 4 csavarral. A magassággal persze el lehetne szórakozni, de nem vészes. Az anya anyaga ZX100 lenne, benne a menet kb 50...60 mm hosszan, késsel vágva holtjátékmentesen (szinte)

Motoros

Még annyit, hogy az anya hlyénél egy síkot kellene marni a szánra.

RogerCo

Az a baj, a képek nem adják vissza, de mindkét orsó közép tájon el van vékonyodva...
És bár nem használom az estergát napi 8-ba, csak ritkán, azért szeretném egy kicsit használhatóbbá tenni.
De a vége lehet az lesz, hogy most jól megjárattam minden csavart, eltakarítottam, kívül belül és igy marad, összerakom igy:)
Azt hittem ez az EAN is olyan egyszerű mint egy LandRover, hogy a sivatagban is meglehet szerelni...
Roger

4um5b65d

Á, ha az anya elkopik akkor az orsó is kapott már rendesen, azt nem érdemes kihagyni a cserénél.
A műanyag anya nagyon kerülendő. Biztosan sokat elbír, de vibrációt okoz esztergálásnál.
A mérettartása is kérdéses. Ha a súrlódástól 15 fokot felmelegszik, jócskán "hőtágul" már az anyag.

RogerCo

Laslie, azt még had kérdezzem meg mi szól az acél anya ellen ?
Roger

4um5b65d

A biztos berágódás szól ellene és hónapok alatt ugyanott leszel, mint most.
A szürke öntvény (öntött vas) jó lehet a grafit tartalma miatt (pl satu), de az acél csak olyan helyeken működhet jól ahol erőhatás nélkül tekered valameddig, majd rövid működési úttal, de erős szorításra van szükség. (pl: pillanatszorítók)
Az eszterga orsója, viszont terhelés alatt működik 50 százalékban, oda kell a megfelelő anyagpárosítás. és ezt hosszú távon kell elviselnie.
Ezen kár is töprengened, ha jó lenne az acél acél párosítás akkor a csigaáttételeknél és siklóperselyeknél sem alkalmaznának 10-szeres árú bronzot.
Az edzett acél az edzett acélon, mindkettő köszörült formában és állandó olajkenéssel még életképes lenne ezen a siklási sebességen.

RogerCo

Oké, köszi, meggyőztél. És nekem nem is az ára volt az elsődleges ami miatt teszett volna az acél anya, hanem a hegesztehtősége miatt, amit otthon szépen Co-val megtudtam volna ejteni.
Még adok magamnak egy kis esélyt és átrágom a lehetőségeimet:) hogy pl a bronz peremes anya hogyan fénre el a szán alatt..:)
Roger