Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

9n7m49ea4

A vezérorsón van hosszanti nút. (elnézést, ékpályának írtam)
A motort semmi pénzért nem cserélném le!
Trianon előtti és hibátlanul működik!
Az egész szerkezet muzeális darab, régi MAGYAR gyártmányú technika, nem becstelenítem meg egy "modern" motorral. Inkább szétszedem a motort, áttakarítom, legfeljebb újralakkozom a tekercselést. Fröcsögő víz nincs. A forgácsra majd figyelek. Konyítok a villamossághoz, a gép le van földelve. A motortartót még át kell dolgozzam egy kicsit, mert aki legyártotta, elég tróger munkát végzett.
A kenési pontokat szoktam olajozni, kicsit meg van kopva a szán, az ágy és az orsók,a diók sem újak, minden löttyen kottyan.
Vegyük újra még egyszer légyszíves azt a 3-as áttétel dolgot. Mit jelent? Az égvilágon semmi dokumentációt nem tudtam felhajtani amiből kicsit utána tudnék olvasni. Még kölcsönbe sem hogy lemásoljam. Így nem sok mindent tudok a gépemről azon kívül amit a két szememmel látok.
A vezérorsó emelkedését elfelejtettem lemérni. Majd holnap.
 

279nwbpsa

Az Esztergályosok és marósok zsebkönyvét,Prohászka Jánostól(1915-ös kiadás)
tudnám Neked ajánlani,Passzolna a gépedhez.
Benne vannak a kerékcseréhez szükséges számítások,stb.
Nekem 2db van belőle.Add meg az elérhetőségedet,ha gondolod és elküldöm postán.

skwby94ub

Hidd el nekem, az erősáramban minden gyenge pontot ki kell küszöbölni. A termelésben nincs helye nosztalgiának, csak teljesen biztonságos gépnek. Én megtettem a kötelességemet: szóltam.
Még annyit ehhez: soha ne bízz feltétel nélkül a földelésben... De azért egy ÉV relé segíthet megmenteni az életedet! Szereld föl!
 
A hármas áttétel számítása:
Vágandó emelkedés / Vezérorsó emelkedés = Z1 / Z2 x Z3 / Z4 x Z5 / Z6

000000000

Igazat kell adnom Jóskának...  
Nekem is az volt az elsö, hogy FI relé legyen a mühelyben... Az élet többet ér 8000ftnál (ennyi egy értelmes... hagyjuk a csínait!)

9n7m49ea4

Köszönöm Jóska.  
De el tudod képzelni, hogy ezzel a szerkezettel én termeljek? Motorépítek és bigyókat kell néha csinálni. Komolyabb dolgokkal úgy is esztergályoshoz kell menjek (se tudásom, se gépem hozzá), de legalább az aprajával nem kell futkározzak.
Amúgy az egész műhelyem nosztalgia jelleggel bír :-)
Egyébként mennyibe fájna mondjuk ezt a gépet műszakilag felújítani? Csak sacc összeg érdekelne
VTamás:
Köszönöm a felajánlást, mél ment.

279nwbpsa

Mond csak,motoros újságban nem láthattam tőled épített gépet?Pl.ami a poszteren a háttérben van.

9n7m49ea4

De.
Én építettem két éve egy vörösréz tankos Pannóniát. Tavaly egy Junakot és egy Fürgé-nek keresztelt kerékpárvázasat (1900-s évek stílusa). Idén egy sárgaréz tankos NSU.
http://artdecomotor.blogspot.com/" TARGET=_fnew>képek itt

279nwbpsa

Nagyon tetszenek a munkáid,különösen a Junak!
Gratulálok!

ra8nsmk6w

Szépek a munkáid! gratulálok.

9n7m49ea4

Köszönöm szépen!

skwby94ub

Felújítási munkákhoz megfelel. Rendbe tenni: szerintem 200 ezer ft.Hogy ez mekkora munka? Erről Deguss pontos információt tud adni.

iezx50gsm

Gratulálok minden munkádhoz, már azt hittem nincs IGAZI ,stílusos motorépítés.

svejk

Ej-ha!  
Azt hiszem ismét egy "egyedi" taggal növekedett a fórum :))
Remélem megtalálod köztünk a számításod.
 
A motorcserét még esetleg az is indokolhatja az esztergádon hogy ezek a régi motorok elég gyenge hatásfokúak, sokszor üresjáratban is megesznek 4-500 W-ot, míg modern társaik megelégednek akár 100-150 W-al.
Persze ha csak ritkán használod akkor ez nem számít annyira.

besirkyjh

Sziasztok  
 
Kérdésem lenne .
 
Nincs valakinek egy ki asztali esztergálya ? , elötolás , menetvágás kell rá .
Az sem baj ha felkell ujjitani megoldom ( hiszen a szakmám ) csak egyben legyen .Szerintem olyan 300mm csucs táv már jo lenne .
 
Ha lehet magánban a többit .
 
Köszönöm elöre is .

skwby94ub

Az E2N 750-es csúcstávú. Minden gyakori menetet lehet rajta vágni. Előtolás is van rajta. Profi gép. Ajánlom.