Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hegesztés, forrasztás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:01

Előző téma - Következő téma

remrendes

Harom sorral lejjebb:
Werkstoff 1.0503 C45

remrendes

Egyebkent nem kotekedeskepp. De eddig C45 volt a tengely anyaga is es a munkadarab is amit hasznaltunk. Elotte azert utana olvasgattam. Ilyen magas elomelegitesi homersekletre nem emlekszem. Masik doksi.

remrendes

Koszonom, ennek is utana nezek.

ANTAL GÁBOR

9 az a króm   ( de a klaviatúrán egymás alatt vannak -basszus )

ANTAL GÁBOR

De mi az előnye a C45 nek ??? Ha "pucu " akkor szerintem semmi , ha nemesített akkor előnyösebb de a 70 es évek
( olcsó) anyaga  Talán annyi előny hogy indukciózható

 . Ha nemesíteni kell én inkább 42CrMo4 et választok   aztán előmelegítve a 29/9 el hadd menjen ! ( nekem jobbak a tapasztalataim )
Halkan megjegyzem hogy volt még egy hasonló szoc anyag amit szintén lehetett nemesíteni mert sokkal nagyobb volt a mangántartalma mint a szokásos , nekünk meg volt mangánbányánk Úrkúton ill Eplényben ) Az oroszok előszeretettel használták. Talán Mn 1 volt a régi neve de majd rákeresek ...

PSoft

Nem hegesztés/forrasztás, de ha már a különböző acélokról beszélgettek...
Az "anyagismeret" tudásodra(is) apellálva, kérdeznélek.

Úgy három éve mutattam képeket egy törött tengelyről.
Akkor, megoldottam a problémát saját kútfő/itteni segítség...
Készült egy "megerősített" tengely, valamilyen anyagból.
Azért mondom, hogy valamilyen, mert már...elfelejtettem :( milyen, akkor pedig kitárgyaltuk itt, közösen.
Most, hasonló cipőben jár Tibor barátom gépe...

Milyen anyagot is válasszak az új tengelyhez, hogy hőkezelés nélkül is ok. legyen?[#nemtudom]

ywathzay

CRMO4 QT, előnemesített. Ezt már csak esztergálni kell.

ANTAL GÁBOR

Mi sem egyszerűbb : a jól bevált 42CrMo4 et javasolom amit LEHET nemesítve kapni . Úgy hívják hogy 42CrMo4 QT  . Én a Hekov Kft től veszem Csepelről . ( Még jó hogy Kola elárulta)[#vigyor4]) Kedvesek szolgálatkészek a hölgyek .   Vagy direkt megoldom vagy beiktatok valami nagykereskedőt ( Pl Dunaferr ) . Persze ceruzahegyezővel nem lehet megmunkálni de téged nem féltelek ( a vésés esetleg macerás lesz rapiddal de azért menni fog )

ANTAL GÁBOR

Feladom mert még rám fogják hogy plagizálok ( Motoros is megelőzött a Ko leszúrással [#vigyor4]

ANTAL GÁBOR

Nem is értem hogy hogyan működik ez a fórum . Látom a kérdést 26 kor de nem látom a Kopirnyák bejegyzését mert akkor okafogyott a gépelés  tehát legroszabb esetben 29 kor kezdek el gépelni . Nem hinném hogy a bejegyzésem 7 percet vett volna igénybe ....

PSoft

Gábor(ok).:)
Mindkettőtöknek köszönöm a segítséget.[#worship]

ywathzay

Dehogy plágium, elolvastam a gondolataidat.[#eplus2]

s7manbs8

Kémia órán is ilyeneket kéne tanítani, aminek haszna is van :) . Amikor megyünk a boltba fúrót venni milyet is vegyünk, ha jót akarunk.

MoparMan

Kopirnyák bejegyzése 20:29:33-kor keletkezett, ergo nem láthattad 26-kor...

pedig csak az lehet. vagy 7 percig gépelted, vagy mást csináltál közben. a bejegyzés dátumához a pontos idő kerül mindig. mindegy hogy a gépeden pl mit mutat az idő.

írom ezt kb 23:07:00-kor a saját gépem ideje szerint

svejk

Az a mangán milyen tulajdonságait javítja az acélnak?
A vasúti forgóvázaknál előszeretettel használtak mangánötvözetű csúszólapokat, de ott gondolom a kenés nélküli kopásállóság miatt.