Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

Kristály Árpád

Halihó   Mindenkinek!

Nagy a hiszti....
A sarokból kellene kezdeni mint a tánciskolában!

Állítsák le az óceánjárókat, mármint a Luxust, De a teherszállítókat is csökkenteni kellene! Annyi szennyezést okoznak min Európa összes személyautója

Térjünk vissza a vasútura nem kell ennyi kamion!
Persze a multiknak nem érdeke raktárbázist fent tartani

Emlékszem gyerekborokban egy Svéd vagy Ganz mozdony elszállított 100-110 vagont!

Térjünk szállítással  vissza a a folyókra....

Csökkentsük a repülő járatokat, használják az Internetet üzleti célokra...

Az mégis csak röhej, hogy Magyarországra szállítanak Dán szilvalekvárt!
Ráadásuk csak nyomokban található  benne gyümölcs
Térjünk vissza az üvegre, mint csomagoló eszköz, nem kel ennyi műanyag.... menyünk csak begy drogériába!
 Azt a sk szemetet ami ott van!
Jó lenne ha többet tanulnánk őseinktől, vagy az indián kultúrából, ha le is öltek egy állatot az útólsó tol pihéig mindet felhasználtak!

Bezzeg Mi!?
Csak egy kukát kellene elemezni, megy a pocsékolás!


Sorolhatnám sokáig... Egy biztos, hogy acélt nem lehet előállítani nap illetve szél energiával.....
Üdv.: Árpád[#worship]

jani300

Akkor éppen itt az ideje nekiállni egy fagáz generátornak :)
A rőzsének talán még 3 évet sem kell száradni .

RJancsi

Egy svéd tervezőiroda erősen gondolkodik vitorlás áruszállító óceánjárókban. Igaz, hogy lassabbak mint a dízelek, de gyakorlatilag nem szennyezik a környezetet. A mai csúcstechnológiával (műholdas széljelentés) és a korszerű áramvonalas tervezéssel nagyságrendekkel hatékonyabb mint a régi vitorlások. 7 helyett 12 nap alatt fogják átszelni az óceánt ami nem rossz, hogy csak a szelet használják.
LINK

remrendes

Nem az a kerdes, hogy mi lesz a vegeredmeny, mert az biztos, hogy a villany. Az egyik kerdes az, hogy uzemanyagcella, vagy akkumulator. A masik pedig, hogy mikor lesz valoban "jobb" minden felhasznalasra? Mert azert szervizeseknek, teruleti kepvileoknek, futaroknak stb. jelen pillanatban nem elegek.

MoparMan

akkor lesz jobb mindenre ha mondjuk a jelenlegi súly mellett megkétszereződik de inkább háromszorozódik a kapacitás és ennek a töltése sem vesz több időt igénybe mint most.
ez nem 10 éven belül lesz szerintem.

keri

Szerintem nincs gond ezzel. Én is tuti megtartok néhány benzines motort magamnak, de ezeket a mindennapokban nem fogom használni, csak hobbi szinten.

keri


RJancsi

Remélem a veterán járművek a jövőben is felmentést kapnak a környezetvédelmi előírások alól. Ugyan létezik már villany-Harley és nem is rossz paraméterekkel (200 km feletti hatótáv, 1 óra alatt 100% töltés), mégsem hiszem, hogy azt a feelinget adja mint a klasszikus nagyvasak. Aki motorozással nőtt fel annak a kipufogó zenéjére is szüksége van, az ülés alól felhangzó visítás-vinnyogás nem túl férfias.

hostya

Aha.. :)
Olyan lehet ez is mint a cukormentes málnaszörp..
Édes ugyan, de nem az igazi... [#nyes]

RJancsi


000000000

Tudom, már évek óta vannak azok a minibuszok. Viszont hogy a várba csak elektromos minibuszok járnak az nem sokat jelent, mert az összes többi az büdös, na meg a személyautókról ne is beszéljünk. Mert annak ellenére hogy sorompózott terület, nagyon sok ott a forgalom (bár ebben az évben nem volt sok amikor ott voltam). Budapesten még mindig nagyon sok a büdös, füstölgő, százéves dízel busz.

Viszont én nem minibuszról beszélek hanem "igazi" buszról. Csak a trolibusz tartozik oda. Az meg volt már akkor is amikor én ott éltem, bár nem sok helyen. Nagyon szerettem trolizni mert szerettem a csendes hangját és a jó gyorsulását gyerekkoromban. De sok dugót okozott a Könyves K. és Hungária körúton amikor az áramszedője leszakította a vezetéket, mert akkor nem volt segítő motorja és nem tudott tovább menni. Legalább is úgy emlékszem nem volt. De az jó megoldás, mert olcsóbb mint a villamos, tisztább és jobb mint a dízel, csak sajnos sok vezeték kell. Viszont a technika működik, nem kell több tonnás akku mint egy akku-elektromos buszra, az pedig nem csak a súlyát és fogyasztását csökkenti, hanem az árát is. De szerintem városi közlekedésre az lenne a legjobb. Itt (Svédországban) sajnos sok az ellenállás trolibuszok ellen, de nem tudom miért.

000000000

IdézEgy biztos, hogy acélt nem lehet előállítani nap illetve szél energiával.....

Nálunk már csinálják. https://www.ssab.com/fossil-free-steel

Őseinktől sokat tanultunk és tanulunk állandóan. Azért jobb ez a világ mint ami az övéké volt. A nosztalgia soha semmi problémát nem oldott meg, csak háborúkat okozott és okoz ma is. Nézz hátra, tanulj, de előre tervezz, ne hátra, az előtted levő utat egyenesítsd ki és javítsd, ne azt ami mögötted van. Ma már nem lehet úgy élni mint azelőtt, nem csak száz évvel ezelőtt, de úgy sem ahogy 20-30 évvel ezelőtt éltünk. Én már 65 múltam, emlékszem hogy volt az élet 50 évvel ezelőtt is, de nem szeretném visszafordítani az idő kerekét, mert ma minden jobb ami akkor volt. Igen, vannak szép emlékeim is, de a témához valókhoz nincs semmi jó. Ma minden, mindenhol jobb mint akkor volt, nem csak Európában, de MINDENHOL, annak ellenére hogy problémák vannak, de az élet általánosan jobb, kivéve kisebb helyi problémákon kívül.

Nem vagyok pesszimista, hiszek a jövőben is, akár mit mondhat Greta. Ö is jobban tenné ha iskolába járna nem tüntetésekre, és tanulásra buzdítaná fiatalokat, nem iskolasztrájkra,  mert csak a tudással lehet a világot javítgatni tovább.

000000000

Idézjelen pillanatban nem elegek.

Jelen pillanatban itt állok (ülök)... Ha az ember mindig csak jen pillanatra gondol akkor sehova sem jut el.

Ha tovább akarsz menni akkor fel kell emelni egyik lábadat, kicsit előre kell tenni, letenni és utána a másik lábaddal ezt megismételni. Na persze előre kell tervezni is, mert ha van mozdulási akadály akkor azt ki kell kerülni vagy meg kell oldani segítséggel.

remrendes

Szerintem meg csak nem is a kozeljovoben, legalabbis nem az akkumlatoros technikaval.
Reszemrol meg csak nem is kellene jobbnak lenni, de 1000-1200km-t el akarok menni ugy, hogy 10 percnel tobbet ne kelljen foglalkoznom az autoval.

000000000

Na meg akkor is ha például a benzin / dízel 2-3-4-5... -szörös ára lesz maihoz képest. Nálunk ebben az évben eddig 20-30% -al emelkedett. Azt gondolom mindenki kibírja, de ha 200-300% -al menne fel akkor sokan meggondolnák hogy hova mennének és milyen típusú autót vennének legközelebb.

Mint ahogy mondtam, teljesen mindegy ha valaki ezt ma nem látja be, mert ha például megtiltják közlekedést dízel és benzinautókkal több helyen, vagy ha teljesen megtiltják büdös autók árusítását meg ha dízelt és benzint csak speciális engedéllyel lehet venni, akkor mi lesz a választás? Bicikli, vagy gyalogjárás, vagy tömegközlekedés...? Bár az talán soknak egészségesebb lenne, de szerintem sok villanyautó ellenes inkább feladná ezt a (ma is már) elvesztett háborút.