Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

Motoros

Ha valakit bepaliznak valami fogyasztói szemétre és belemegy, akkor az esetek kilencven százalékában magának sem vallja be hogy megszívtam, hanem löki tovább a valahol olvasott marketing szöveget. Természetesen ez az itteni műszaki vénájú fórumtagokra nem érvényes mert Ők alapból...szakmai hozzáértésük okán.. átlátnak a szitán.[#kacsint]

remrendes

Ez nem bepalizas. A palyazatos napelem nagyon kifizetodo. De a lent leirtak igazak. Nem sokan valasztottak onkent a bruttos elszamolast, pedig akinel nem a "matek" a lenyeg, azoknak mindegy lenne.

RJancsi

Ugyan nekünk már régebben került a tetőre a napkollektor meg a napelem is, nem műszaki hanem pénzügyi alapon elemeztük a dolgot. A pályázathoz szükséges épület-energetikai szakvélemény, az előzetes tervek, engedélyezés, kivitelezés, megvalósulási terv stb. többe került volna, minthogy teljesen legálisan, ÁFA-s de nem pályázatos kivitelezővel csináltattuk meg. Egy céggel szerződtünk, ő végezte a tervezést, papírmunkát, kivitelezést. Kb. 20%-ot és ki tudja mennyi időt nyertünk azzal, hogy nem pályázatból épült meg.

ywathzay

Egy újabb  (gondolom hazugság ebben itt ilyet leírni) szösszenet a környezettudatos pénzköltésről:
"Állami támogatás nélkül gyakorlatilag földbe állt a villanyautók értékesítése Magyarországon, és idénre már nem is számolnak azzal, hogy újra megnyílik a pályázati lehetőség - mondta a Pénzcentrumnak Kovács Pál. A Hyundai Holding Hungary Kft. ügyvezetője."
Nincs kétmillió ajándékpénz, így jó a benzines, meg a füstös dízel is?[#nemtudom]

keri



000000000

Nem tudom ki, de igaza van. Ha autózni akarunk tovább akkor csak elektromos (vagy hidrogén) lehet, mert a benzinnek meg dízelnek nincs jövője.

000000000

Ma délelőtt voltam Malmőbe (tőlem 25km) és láttam ott már vannak elektromos buszok. Nem fantasztikus, de ha lett volna időm lefényképeztem volna egyet. Remélem Lund megye (ahol én lakom) is hamarosan bevezeti. Nálunk natúr-gáz buszok vannak, azok pedig nagyon zajosak, annak ellenére hogy (világos) "zöldek". Dízelbuszok már nincsenek itt a városokba meg helyi járatokon, csak a hosszú távolságiak dízel.

keri

Elég népszerű autós újságíró Magyarországon.
És ahogy elmondta benzinbuzi, de közben rajongani kezdett a villanyosokért is, mert rájött hogy nagyon jók.
Ennek a lapnak a főszerkesztője:
https://totalcar.hu/
https://www.youtube.com/channel/UCsiq8vuWW1NdGkaspTLfr0g
Ez meg a saját VLOG-ja
https://www.youtube.com/channel/UCsiq8vuWW1NdGkaspTLfr0g


000000000

Köszönöm az infót.

Szerintem minden "benzinbuzinak" előbb-utóbb végül is be kell látniuk hogy a villanyos sokkal jobb. Legalább is ha esze van belátja, ha nincs akkor is rá fogják kényszeríteni a helyzetek. 10 év és azután szerintem nem lesz sok benzin / dízel autó. Na de ezt már vitáztuk, majd meglátjuk kinek lesz igaza, a "benzinbuzinak" vagy a villanyszeretőnek... [#nyes]

MoparMan

ez így nem jelenthető ki, hogy bármelyik is jobb a másiknál.
mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya.
a felhasználó dönti el, hogy melyik alkalmazkodik jobban az igényeihez.
ami neked jó, az nem biztos, hogy nekem vagy bárki másnak is jó. és fordítva [#kacsint]

000000000

Ma igen a felhasználó dönti el (meg a bakszámlája) mit akar venni, mit nem. De holnap... vagy öt-tíz év múlva... ha megszűnnek a benzines / dízeles személyautók (talán buszok és sok teherautók is), és ha nem is szűnnek meg, a benzin és dízel ára mainál többszöröse lesz, vagy már nem is lehet kapni csak néhány speciális helyen külön engedéllyel, akkor mindenkinek jó lesz a villanyos is, mindegy mi a hátránya... [#nyes]

De írtam, majd meglátjuk tíz év múlva kinek lesz igaza. Szerintem nekem... [#nemtudom]

Szalai György


RJancsi

A budai várba már évek óta csak elektromos midi buszok járnak és egyre több a városi BKK villanybusz is. Pesten régen megjelentek a "szopós" trolik, amik alapvetően felsővezetékről kapják a delejt, de két felsővezetékes szakasz között (vagy ha pl. baleset miatt terelés van), pár km-t tudnak akkuról is menni.