Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri


Rabb Ferenc

Micsoda szerencse, hogy már kapható. Kicsit drága, kb 62 évi villanyszámlám ára. Ha esetleg rászánom magam egy ilyen rendszer beruházására megígérem, hogy majd 137 éves koromban beszámolok róla, megérte-e  [#idiota]

000000000

8.8 millió forint... kb. 25 ezer EUR az pedig több mint kétszerese annak amit én fizettem az egész mindenre, 39 paneles, 12kWh inverter stb. munkával, adóval, 25 év garanciával.

IdézAzért a 22kWh akkupakkal már egy hetes esőt is ki lehet húzni

...az egyik autót félig tudnám tölteni vele, két órás esőre elég lenne, egy hetesre nem.

Nálunk ritkán van áram szünet, úgyhogy nem éri meg. Jó lenne naplemente után, főleg télen, de arra legalább kétszer ekkora kellene nekem, az meg még drágább. Inkább egy tartalék autót vennék és nappal tölteném őket. és minden másnap autócserével járhatna feleségem, mert ugyan annyiba kerülne mint egy 60kW-os Leaf. [#nyes]

2vkx6unz

Azér a 8,8 M forint egy 10kW napelem (28 tábla 360Wp)rendszer inverterrel, és egy 22kWh akkuval.
Nem tudom milyenek az árak felétek, de az ért itt 4MHUF körüli az akku ~11kEUR.
Nem azt mondom, hogy olcsó, meg azt sem, hogy megéri a jelenlegi körülmények között. De az belátható, hogy nem tartható fenn a jelenlegi megoldás, hogy minden napelemes kiserőmű akkumulátorként tekint a hálózatra és úgy is használja mert még megteheti.
Valószínű nem az akkumulátorok hozzák el a jó megoldást önmagukban, de részük lesz benne.

ywathzay

HA, HA, Ha, HA......
"A nap mindenkinek ingyen süt" berosszás, igaz ezért közel 9 millát felszámítanak.... még jó hogy ingyen van.....[#eplus2]

keri

Na kezditek megint a probléma keresést. Engem hagyjatok ki ebből.
Én csak azt írtam hogy lehet kapni.
Aztán hogy ti akkuról akartok 135 évig villanyautót tölteni, az már legyen a ti bajotok. Normálisan megtervezve és használva ennyi bőven elég szigetüzemre is.

keri

rossz helyen élsz, ha a napsütésért pénzt számolnak fel.
"Ha Ha ha"

000000000

Nem probléma keresésről van szó, hanem tényekről. Úgy tudom neked is van elektromos autód, tehát neked sem lenne elég egy heti fogyasztásra, de igen, rövidre igen. Viszont hogy drága az is így van. Lehet kapni nálunk is ilyen megoldást, itt is ugyan olyan drága. Azért nincs nekem. 135 éves villanyautó töltésekről én szerintem senki nem írt, ezt félreértetted. Igen, ez a jövő, valahogy tárolni kell. Csak a jelenlegi megoldás nem nagyon jó, mert drága. Ez tény, nem probléma keresés.

000000000

Félreértettem, de akkor is drága. Nekem mint ahogy írtam 39 táblás napelemem van inverterrel, akku nélkül és 12kEUR volt az ára mindennel együtt. Mivel van egy elektromos és egy hibrid autónk, a 22kWh akku nem elég még fél órára sem. Ha nappali termelést tudnánk tárolni az jó lenne, de sajnos nincs arany bányám. Minimum 60kWh akkura lenne szükségem hogy naplemente után használható legyen, pláne télen amikor fűteni is kell, bár akkor kevés itt a nap azt tölteni... [#vigyor]

keri

De miért kellene akkuról tölteni a másik akkut? [#nemtudom]
Ráadásul egy hétig?
Eszembe nem jutna ilyen butaság.

000000000

Ki beszél (rajtad kívül) egy hétig autó töltést? De nem lenne jó éjjel tölteni az autót azzal az árammal amit nappal termeltél...? Az én szerintem jobb lenne mint a nappal produkált áramot eladni mert nem lehet felhasználni mivel nincs sok akkor fogyasztás. Fogyasztás viszont jól megindul délután amikor a nap lemegy, hazajövünk, bedugjuk a kocsikat, főzni, meleg vizet használni kezdünk... stb.

Azon kívül, te mondtad hogy "Azért a 22kWh akkupakkal már egy hetes esőt is ki lehet húzni"

Azt hogy gondoltad? Mert szerintem nem jól... mert 22kWh az csak akkor elég egy hétre ha nagyon spórolsz, kocsit nem dugsz be tölteni. Igen, főáramszünetre elég, de ha valakinek van egy elektromos autója akkor nem tarthat sokáig az áramszünet, mert az autó leszívja gyorsan.

Azt is írtam hogy mindenkinek más követelménye van és más körülmények között él. Nem szó szerint, de gondolom lehet a szavak között olvasni, mert azt írtam hogy nálunk rövid áramszünet nagyon ritka, az nem probléma. Ezért nekem 22kWh akku az értelmetlen lenne. Csak akkor lenne értelme ha a nappali termelést naplemente után tudnám használni, de arra 60kWh akku kellene NEKEM. Viszont még a 22kWh is nagyon drága, 60kWh az elérhetetlen. [#rinya]

ywathzay

Kettőtök közt az a különbség, hogy a te gondolatod valóban környezettudatos, de számolsz és szerinted sem éri meg a beruházás, mert mindennek van határa.
Ő meg megvette a napelemet, meg a villanyautót mert volt rá pénze, de mivel éjszaka simán tölthet az egyéb módon megtermelt energiával, az egész addig nem igazán érdekli, amíg nullszaldósra elhasználja a nappal termelt áramot.

keri


000000000

Szerintem a Keri is tud számolni, csak nem mindenben gondolkodunk ugyan úgy. Az meg nem baj, mert ha mindenki ugyan úgy gondolkodna akkor unalmas lenne az élet mert semmiről nem tudnánk vitázni / beszélni egy rövid idő után...

Én is azért vettem elektromos autót, hibridet, meg napelemet mert volt rá pénzem. Ha nem lett volna akkor nem tudtam volna venni. [#nyes]

ywathzay

Csak ennek az egésznek vajmi kevés köze van a környetzettudatossághoz. Ez csak fedősztori. Igen, valakinek van "felesleges" pénze -tudjuk amúgy ilyen nincs-, szóval banki kamat 0 közeli. Jön a napelem ergo látszólag ingyenáram. Gázkazán lecserél, elektromos fűtés, okosbojler, klíma mindenütt...ugyanis én nem adom el apróért az általam termelt energiát, az az enyém, elhasználom! Játék a számokkal, osztok/szorzok még mindig van felesleg, van még pénzem is..... Á jöhet a villanyautó.... Ha jól kalkulál a delikvens, pár ezer forint mínusszal zárja az évet és örül. Mert spórolt egy csomó pénzt, ez kamat. Ami valahol igaz is, meg nem is. Csak ennek semmi köze a környezetvédelemhez, meg a fenntartható jövőhöz. Kizárólag a fogyasztói társadalomban a felhalmozás, és a fogyasztás növeléséhez.