Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

Motoros

Pont ilyenre van szükségem.
Ráadásul még kerekeken gurul.
... csak néha meg kell tolni.


istvan3

Miért akar mindenki elfáradni bicajozás közben?

Közlekedési eszközként is lehet rá tekinteni. Kocsival sem akarnak elfáradni az emberek azért használják. Erre jó a pedelec is.
Amúgy városi közlekedésre az egyik legjobb mód.
Hamarabb végigérek a városon a reggeli és délutáni csúcsban bicajjal mint kocsival, és le sem izzadok.

Amúgy MTB vonalon ha az ember nem a max rásegítésen használja (mert akkor amúgy teperen ~15-20km lenne a hatótáv és az tényleg elveszi a kerékpározás élményét, mintha motorozna az ember) nagy távokat meg lehet vele tenni, olyan útvonalakat végigmenni amit csak egy edzett kerékpáros bírna.

Egy hasonló véleményű barátom elvittem egy jót MTB-zni ebike-al a Bükkbe, kb. 50km-es túrára. Hozott pulzus mérőt is, hogy majd ő megnézi, hogy mennyire fárasztó ez. 170-es átlag pulzussal tolta végig. Elfáradt. Csak közben megtettünk 3x akkora távot, megmuttam neki 3x több helyet mint amit saját erejéből bírt volna.

000000000

Sajnos drága, nekem nem éri meg, azért nincs. De gondolom 5-10 év múlva jobban meg fogja érni... vagy nem. Mert 5-10 év múlva sokkal több elektromos autó lesz és mindenkinek kell akku, ezért lehet hogy sokkal drágább lesz. Ha csak nem talál valaki ki úgy, olcsóbb és jobb aksikat a jenleginél.

Kristály Árpád


Kristály Árpád


keri

Igen, a megújulók terjedésével, előbb utóbb elérkezik az a pont amikor a meglévő fosszilis erőművek nem tudják kompenzálni a kiszámíthatatlanságot, azt pedig vagy ilyen, vagy konténer méretű közösségeket kiszolgáló akkukkal lehet megoldani.

keri

Láttad már egy pedelec árát?
Azért már rendes motorkerékpárt is adnak, vagy autót.
Tehát ha nem akarsz elfáradni akkor motor, ha nem akarsz elfáradni akkor rendes bringa.

Ez a pedelec csak egy olyan motor, amire nem kell jogsi, csak egy jogi kiskapu, bár ennyi pénzért azért egy moped jogsit simán le tud bárki rakni.

keri


istvan3

Láttam persze.

Brutál túlárazott, ahogy maga az egész kerékpár biznisz.

De amúgy egy normális, már terepen használható új mtb is 300e-nél kezdődik.

Amúgy a 45 km/h sebességű modellek jogosítvány és biztosítás kötelesek.

RJancsi

A mostani inverteremmel az a legnagyobb bajom, ha áramszünet van (bejelentett vagy váratlan), az inverter is egyből lekapcsol hogy ne termeljen rá a hálózatra. Ezt abból a szempontból megértem, nehogy a hálózat javításán dolgozók enyhe bizsergést érezzenek, amikor a szándékosan áramtalanított vezetékbe a házi erőművek pár kW-ot rátermelnek. De ilyenkor miért nem kapcsol "sziget üzemre" az inverter? Rendben van, ha a hálózaton nem érzékel "központi" áramot, akkor ne termeljen rá, De bosszant, ha a tetőre pakolt 4,5 kW napelem csak forrósodik a hűtőm/fagyasztóm meg olvadozik, semmi villamos hálózati eszközt nem tudok üzemeltetni mert a saját áramomat sem használhatom fel.

rbbhbyvfs

Sziget üzemhez kellene akku is, a Huawei inverterei ezt már tudják.
Ha nincs akku, akkor két szélsőségesen változó termelési/fogyasztási igényt nem tud az inverter kielégíteni. Ha jön egy felhő, akkor leáll a mosógép meg minden, ha vissza jön, akkor meg ráindul monden újra? Jobb ha inkább nem megy semmi, szerintem.

2nbj3n5m

Tc. Németbe már lehet kapni.Most voltam kint,már reklámozzák.

keri

Mert sokáig nem adott engedélyt ilyen inverterekre az elmű
Most már lehet kapni ami tudja, és engedélye, sőt akkut is tehetsz rá (ha van pénzed)