Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Ja és a víz nem fog drágulni a hidrogénes autóktól. Annyit azért nem használnak, és ahogy mondtad úgy is víz lesz belőle.

PSoft

IdézDe pl. nagyon szívesen mászkálnék egy Teslaval mert a maga nemében egy innovatív és hightech dolognak tartom.
Neked...ez kellene, nem a Tesla! [#vigyor2]
No persze majd akkor, ha...lesz is belőle valami. [#vigyor]

MoparMan

majd ha mo. lakossága 1 hónap alatt elhasználja a Balatont akkor fog [#vigyor]

MoparMan

dehogy. ez - és a hasonló társaik - semmirevaló rossz. rongyrázásnak jó maximum de nem napi autózásra...

dtb

Akkor egy kicsit most én hagy trollkodjak, avagy offtopic: On
Én azért csodálkozok ezeken a vitákon, mert elég egyértelmű, hogy a jelenlegi akku technológia még gyerekcipőben jár, (talán ezért is) a gyártás még korántsem "ződ" csak a használata, de az aksik utóélete megint csak nem "ződ". A fórumtársak nagy része "hűdekomolytudatos" környezetbarát, és mindenki mondja a tutit...
...de ha szóba kerül, hogy kinek milyen elektromos szerszáma van, akkor féltucatjával kerülnek felsorolásra az ilyen-olyan márkás akkus eszközök, mindez per user viszonylatban. Nem éreztek ebben egy baromi nagy ellentmondást?
Troll/offtopic:Off

MoparMan

földgazból is lehet...
persze, leírtam. az összhatásfok (az ide-oda alakítgatás folytán) sokkal rosszabb. ez tény ezekben igazad van. de ahogy korábban írtam per pillanat a lítium és a kobalt is véges mennyiségű, az elhasználódott akkuk újrahasznosítása is. addig nem fogják megtenni amíg olcsóbb lesz az új mint a recycled, ilyen a világ és ez nem is fog már változni valószínűleg. innentől kezdve meg korántsem zöld a teljes folyamat. ehhez képest a hidrogén rendszer legalább egy nagyságrenddel zöldebb még a többszörös veszteségek mellett is. szóval ez a nagyonruhadtulkurvára zöld ez sajnos egy trendi maszlag, ha lát az ember tovább az orránál is és nem csak azt nézi, hogy fityingért autózott 5-15 évet nulla kibocsájtással.

keri

Az érdeklődésnek mindig örülök és örömmel magyarázok.
Ezért is nem mondtam neveket, (Psoft meg bírja [#hehe]) mert tudom hogy a jelenlevők nem trollok, csak a zsigeri ellenérzések törnek felszínre néhány hozzászólásban.

Szerencsére a villanyautosok.hu oldalon már eszünkbe jutott (és az orrunk alá dörgölték) az összes itt is felvetett problémát, kifogást és aggályt, így nekem csak ajánlanom kell az ide vonatkozó cikkeket [#vigyor]

https://villanyautosok.hu/2018/01/18/tenyleg-minden-lakotelepi-parkoloba-tolto-kell/
https://villanyautosok.hu/2019/01/23/panel-lakasok-elott-tolteni-elmeletileg-megoldhato/

És igen, egy csapásra nem lehet minden elektromos pont ezen valós korlátok miatt. Hosszútávon nyilván az infrastruktúra alkalmazkodik a fokozatosan épülő igényekhez, ahogy mindig is teszi.
Egyenlőre mi a szekta rajongók sem ajánljuk azoknak a villanyautót, akiknek nem megoldott az otthoni töltés.
De ez is nagyon egyénfüggő. Van olyan aki 10 emeletesben lakik és mégis belevágott, és meg tudja oldani a cikkekben is felvázolt módszerekkel.

Pl. feleségemnek amit most rendeltünk Renault Zoe-t elég hetente egyszer tölteni városi használat mellett.
Amikor meg messzire megy, arra meg a villámtöltő hálózat való. Megjegyzem jelenleg a töltőhálózat kifejezetten jó Magyarországon is és a környező országokban is, na meg Európában. Persze azért nyilvános töltőn nem olyan jó üzlet mindig tölteni, nyilván ez is mérlegelés tárgya amikor ilyen autó vásárlásán gondolkodik valaki.

keri

Kár hogy ez már elavult az elkészülte előtt [#hehe]
Miközben ezt már lehet kapni.

Ne kérdezd mi értelme van 1020LE-nek, 2.1másodperc 0-100-as gyorsulásnak, és 322km/h végsebességnek miközben ez egy kifejezetten takarékos 4 ajtós családi autó amivel nyugodtan elmehetsz a Tescoba is vásárolni, majd a gyorsulási versenyen kipakolod a gyerekülést és szénné alázod mindegyik hagyományos autót [#hehe]

onagy

Nem adok tippeket a törvényhozóknak, de nyakamra a rozsdás bökőt, ha nem lesz jövedéki vagy egyéb jellegű adó a "háztáji" megtermelt elektromos energián tíz éven belül. Az is elég baj, hogy a ződre váltás során az ipar átalakulási folyamata sokkal több kárral jár - rövid távon, mintha misem történt volna. Ennél már csak az nagyobb disznóság, ha erdőkitermelésből származó tüzifát, esetleg szalmabálát égetünk el erőműben, hogy 35%-os hatásfokkal villannyá alakítsuk, azzal delejhajtású járműveket töltünk meg, büszkén hirdetve, hogy így kő világot menteni. (lásd napjainkban)
A demagógiát félretéve, ha a divat helyett az ész vezetné a világot, akkor az energia éhségünket/igényünket csökkentve vígan ellennénk, de üzletileg ez sokaknak nem igazán érdeke.
O.



onagy

Az elektromobilitás jó, az elektromos autó jó és jó iránynak tartom a fejlődést ezen a téren. Én városi közlekedésre 35kW teljesítményt elegendőnek tartok, de a divat a Tesla P100D irányába tendál, a Renault Zoé is ment a levesbe, az R5 javára. Nem az átlagember igényeihez igazodik ez a piac/iparág sajnos.

keri

Nem. Én azért szeretem a villanyautókat, mert rohadt jók. A bébifókák le vannak ejtve részemről. [#eplus2] De ha közben esetleg jót is teszek nem fog zavarni.
Napelemet is azért szeretem, mert olcsó energia, és csökkenti a függésemet a mindenkori hatalomtól.

PSoft

IdézPsoft meg bírja...

Szívesen olvaslak Téged is, mást is. (bármekkora hülyeség is legyen [#crazya] )
Miattam, ne fogd vissza magad! [#wave]

keri

Zoenak azért még van pár éve, de már 10 éve reszelgetik a franciák, épp ideje váltani, és az R5 sem nagy autó, méltó utódja lesz modernebb alapokon, olcsóbb gyárthatósággal.
35kW azért elég szegényes, de egyetértek, elég lenne, ha másnak sem lenne több [#vigyor]
De ha valakinek ez kell ott a Dacia Spring.