Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

me3ua0a6

Meggondolandó! [#eljen] Nagyon is.
Bár az hogy külső forgórészes... Nem hiszem, hogy veszélyesebb lenne, mint egy szabadon hagyott szíj-hajtás.
Vbody már annyi mindenben segített, hogy már szégyellem magam előtte.[#ijedt]

besirkyjh

Mond azt Neki hogy majd vissza adod ha már nem kell :)
Tudom milyen érzés , nekem is segitenek rendesen itt a forumozok közül .
Egy csomo jo srác van itt !
[#eljen][#eljen]

PSoft

A "becses nevét" én sem tudom,csak gömbszíjnak hívom,illetve hívtam eddíg:
Pár éve bontottam szét két mozigépet.
Abban is ilyen,vagy nagyon hasonló zöld színű szíjakkal volt megoldva a mechanika hajtása.http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/G%f6mbszij/IMG_0107.JPG" border=0>
Akkor,mivel nem volt rájuk alkalmazás,félretettem őket.
Most,hogy itt a fórumon szóbakerült,hoppá....nekem is vannak ilyen gömbszíjaim.
Leakasztottam a szögről őket,és....
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/G%f6mbszij/IMG_0108.JPG" border=0>
Szomorúan konstatáltam:
Minden különösebb erőfeszítés nélkül el tudom tépni őket!!!
Pedig amikor eltettem,igencsak megtépve sem tudtam elszakítani eggyet sem.
Megvan a motor is amiről hajtottak.
2800-as fordulaton max.30W-ot vittek ezek a szíjak a mozigépben.
Két év alatt,szegreakasztva így elöregedtek volna???:(((

Bicska

Azért nézz körül a vaterán is, lehet, hogy találsz valami ínyedre való motort..

s5f8tmfv3

Köszi, észben tartom ha a kezembe kerülne egy ilyen gép.

s5f8tmfv3

Hol szakadt el? A toldásnál? Ami nekem van azt hosszirányban nem lehet nyújtani, úgy sejtem valami erősítő szál lehet benne. ha megtennéd hogy megnézed ezeket annyival is többet tudnánk.  
Én már gondolkortam a varrógépeken használt ékszíjon is, azok nagyon sokat kibírnak. Bár ha ez a típus kibír két évet akkor már nem leszek bánatos :)

PSoft

Nincs rajtuk toldás!
Valószínű,hogy O-gyűrű technikával készülhettek valamikor.
Viszont nincs benne "erősítő szál" sem.
Gyakorlatilag bármelyiket,bárhol el tudom tépni.:(
 
A varrógépszíj is jó lehet...
 
Régen az NDK-s "villanyírógépekben" volt jó fogasszíjas hajtás.
Azok a szíjak fémszállal erősítettek voltak.
Most csak így tudom mutatni:
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Gravirgep/IMG_0345.JPG" border=0>
Itt kézikerék hajtásra használtam,használom.[#wave]

besirkyjh

Sziasztok  
 
Utánna kell érdeklödni hogy mi az ami használhato , bár itt is van rá példa.
 
Pl : bánki sós , powerbellt , varrogépszaküzlet.hu stb .
[#nezze]

lari

Uraim!  
Meg tudná valaki mondani, hogy faipari szlagfűrészlapnak mekkora kell legyen az ideális szalagsebesség?

35kpazcgr

Ha jól tudom, 20-30 m/perc.

Rabb Ferenc

Akárhol nézed, mindenütt más. 20-35 m/s (1200-2100 m/perc) az egyik helyen, míg másutt max 600-900 m/perc. Puhafához a magasabb, keményhez az alacsonyabb érték a javasolt.

lari

Köszönöm az információt!

35kpazcgr

Bocs, elírtam.
Természetesen 20-30 m/s.

sanka74

Sziasztok!A szalagfűrészlap sebessége 20-25 m/s.Ez tanítom a fiúknak, anno én is ezt tanultam.A gyakorlat viszont ugy is mindent eldönt: mekkora a szalagfűrészgéped kereke, mert minél kisebb annál vékonyabb lap kell rá hogy kevésbé repedezzen be, ez egy lassabb sebességet eredményez hogy ne citeráljon be. A váz kialakítás is nagyon lényeges, gyenge váznál szintén csökkenteni kell a sebességet.Tehát itt is a gyakorlat dönt.Az üreges szerkezetű gyengébb vázkialakításnál előnyös lehet a betonnal való kiöntés, az olasz gépeknél is ezt teszik....

Szedlay Pál

Szalai György részére.
Nincs rajta hűtő ventillátor, 0.8bar túlnyomássalnyomással van megoldva a csapágyak porvédelme ami hűtő levegő is. Persze ez kevés lenne ezért készítettem neki egy vízhűtést. A tartóbakot hűtöm és egy Pt100-as érzékelő van a csapágyhoz viszonylag közel elhelyezve. Ez szabályozza a keringető szivattyút. A hűtő víz is szabályzott hőmérsékletű. A vizet 2 db. 100w-os peltier elemmel hűtöm ( még Varsányitól  vettem) és ugyancsak Pt100 és szabályzás. Szerintem a csapágyak élettartamát nagyban befolyásolja a hőmérséklet változás, persze negatív irányban. Mekkorák a csapágyak? A külső átmérőjük kb.36mm a belsőt nem tudom.
Gyári kenés van benne nem lehet után zsírozni, addig jó amíg a csapágy. Kérdésemre azt a választ kaptam használattól függően 5-10000 óra.
A vezérlés gyári. Sok paraméter lehet rajta állítani, de én nem értek hozzá, tehát hagytam a motortípushoz való gyári beállításon. Érdekessége, hogy két részből áll egy Kapcsolóüzemű tápból mely 70V DC-t állít elő. Ezt kajálja a vezérlő ami nem PWM hanem PAM elven működik. Érdekességképpen még egy két adat. 5000 fordulaton a teljesítmény felvétel 0,4W 60.000 fordulaton 50W. Még nincs teljesen bejáratva, mert még csak 2 órát ment a motor. Egyébként gyárilag programozott 154 perces bejárató programot kellett végigfuttatni.
Ha érdekel még valami szívesen megírom