Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

frob

még vmi ( meg még biztos lesz sok)
látom a renderelt képen lapos fejű csavar van, ragasztóval rögzítitek vagy fogas alátéttel?
Süllyesztésen gondolkodom, oda elférne bele a rugós vagy fogas alátét is..

TBS-TEAM

Az 1.5Modul azért írtam mert ez érhető el nem ajánlás.
Közvetlen nem jó ötlet a szervomotorral hajtanod.
Lassító áttételre van szükséged.
A fogaskerekek 8mm alapfurattal rendelkeznek 12-20 fogig.
14 tengelyre minimum 17fogut lehet felrakni.
Dm:20mm
Dpt:27,6mm x3,14x3000=259992mm/perc.
Minimum 1:20 áttételű hajtomü kell. ~13m/perc a gyorsjárat.
A képek rugós fogaskerék kapcsolatról megvalósitási minták.
Mi szinte csak Imbusz csavarokat használunk sinek, léccek rögzítéséhez.
Minden alá rugós körmös alátétet. 2.kép.
Nagy rezgésnek kitett helyeken: Fogazott ékzáró biztosító alátét, W.TEC sorozat. 3.kép.
A rugós kapcsolatú motorrögzítésnél a forgáspontnál nem kell
csapágy sima 10.9 csavar aminek a fejénél nincs menet.

Én a fektetett bordásszíjas felé hajlanék.

      
József

KoLa

Hogyan kell jobbos menetfúróval, balos menetet fúrni?
Gelbart Úr megmutatja, a videó elején másfél perc körül.
Amit a műhely rozsdavédelméről mond az is nagyon érdekes...

[yt]OuZjjActWmQ[/yt]

bbalazs

Tudom, hogy őrületesen szőrszálhasogatás, de mikor a vizet ráengedi a köszörűre, a falra is spriccel, ahol a konnektorok vannak. Látszik is a nyoma, ahogy folyik le. Vagy van előtte nylon/plexi?

sarktibsi

Valakinek fagyasztó spray-vel kapcsolatban van tapasztalata?

Szerelnem kellene egy szoros tengelyre egy csapágyat , ara gondoltam a tengelyt befújom fagyasztó spray-vel majd kézzel betolom a tengelyt a helyére. Azt írják akár -50 fokot is tud.

TBS-TEAM

Idézetet írta: sarktibsi Dátum 2025 május 22, 16:44Valakinek fagyasztó spray-vel kapcsolatban van tapasztalata?

Szerelnem kellene egy szoros tengelyre egy csapágyat , ara gondoltam a tengelyt befújom fagyasztó spray-vel majd kézzel betolom a tengelyt a helyére. Azt írják akár -50 fokot is tud.

Igen tudja, elktronika hibakeresésnél használjuk.
József

sarktibsi

Idézetet írta: TBS-TEAM Dátum 2025 május 22, 16:48Igen tudja, elktronika hibakeresésnél használjuk.

Na ezt még nem halottam , mi a lényege?

svejk

#16612
Idézetet írta: sarktibsi Dátum 2025 május 22, 16:44Valakinek fagyasztó spray-vel kapcsolatban van tapasztalata?

Szerelnem kellene egy szoros tengelyre egy csapágyat , ara gondoltam a tengelyt befújom fagyasztó spray-vel majd kézzel betolom a tengelyt a helyére. Azt írják akár -50 fokot is tud.

A csapágyat melegítsd fel.
Ha az kevés akkor már úgy is túl szoros és a csapágyra nézve káros lenne az illesztés.

Egyébként lehet vele hűteni, persze egy tengely sosem lesz -50 fokos.

svejk

Idézetet írta: sarktibsi Dátum 2025 május 22, 17:14Na ezt még nem halottam , mi a lényege?

Egy ismeretlen elektronikánál ahol van 20-30 elektrolitkondenzátor össze-vissza, nagyban megkönnyíti a hibakeresést.
Processzorok, RAM-ok is hajlamosak hidegben rosszalkodni.

sarktibsi

Idézetet írta: svejk Dátum 2025 május 22, 17:22A csapágyat melegítsd fel.
Ha az kevés akkor már úgy is túl szoros és a csapágyra nézve káros lenne az illesztés.

Egyébként lehet vele hűteni, persze egy tengely sosem lesz -50 fokos.

Na pont az lenne a cél , hogy szoros legyen a csapágy összeszerelés után, sajnos eddig nem találtam C2-es illesztésű csapágyat abban a méretben. A csapágyat nagyon nem tudom melegíteni mert kiolvad a zsír utólagos zsírzásra nincs lehetőség.

Szerintem gyárilag is hűtéssel melegítéssel volt szerelve. (nagyon nehéz volt szétszedni)

svejk

#16615
Idézetet írta: sarktibsi Dátum 2025 május 22, 18:25Na pont az lenne a cél , hogy szoros legyen a csapágy összeszerelés után, sajnos eddig nem találtam C2-es illesztésű csapágyat abban a méretben. A csapágyat nagyon nem tudom melegíteni mert kiolvad a zsír utólagos zsírzásra nincs lehetőség.

Szerintem gyárilag is hűtéssel melegítéssel volt szerelve. (nagyon nehéz volt szétszedni)

Csak érdekesség, 30 mm átmérőjű tengelynél a C2 és a normál csapágy csapágyhézaga közt 50% az átfedés, tehát a normálban találhatsz olyat ami kisebb hézagú mint egy felsőhatáros C2.


sarktibsi

Idézetet írta: svejk Dátum 2025 május 22, 19:15Csak érdekesség, 30 mm átmérőjű tengelynél a C2 és a normál csapágy csapágyhézaga közt 50% az átfedés, tehát a normálban találhatsz olyat ami kisebb hézagú mint egy felsőhatáros C2.



Na ez is igaz , lehet esztergálok egy tüskét majd felhúzok rá pár db csapágyat (kina,német,japán,szlovák) majd egy ezredes órával megmérem őket. Már csak kíváncsiságból is. :T