Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

KoLa

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ dehogy kötözködöm [#worship][#worship][#worship][#taps][#taps][#taps]
éppenhogy ellenkezőleg " dícsérni jöttem nem temetni"[#wave]csak a fotón nem látszott meggyőzően de mosmá látom a menetfúró melletieken élesbb a kép.

000000000

És miért nem CNC-vel csináltad?

4um5b65d

Urak, jártában keltében nem látott valaki egy olyan mechanikai megoldást ami egyenes vonalú mozgásból forgó mozgást állít elő?  180 fokot kell csak elforgatni, de nem fogasléc/fogaskerék megoldásra lenne szükség hanem valami holtjátékmentesebb megoldás kellene. Gondolok itt olyan megoldásra ami például csak egyszerű karok nyeklő/csukló összekapcsolásával oldja meg a műveletet.
Persze bármi más ötletet is dobhattok. Támadt egy ötletem egy marómotor mozgatására  4. és 5. tengely gyanánt és gondoltam megnéznék egy-két más megoldást is, hátha valami még beugrik..

ukcge40u


000000000

Látom, nem felejtetted el a régi témát.

4um5b65d

Köszi ! Nagyon qrva jó ez az oldal, bár még nem találtam olyat amit keresnék, de már megérte benéznem. Másoknak is ajánlom, hogy jó alaposan nézzen körül. Ha valaki még tud ilyen mechanikai linket az dobja be légyszi.

4um5b65d

Á, ez nem azonos a régi dolgokkal, de még azok sincsenek szőnyeg alá söpörve.

ukcge40u

Beraktam a linkek közé is, hátha... :)

ukcge40u

Azért, ha belegondolok, erre nagyon megfelelő lenne egy kormánymű (autóból), csak nem tudom, hogy annak a holtjátéka mennyire számít, mert nem sok van neki.
Milyen hosszon kell?

4um5b65d

Á, nem a kormánymű nagyon durva dolog ehhez. Meg aztán az pont fordítva csinálja. Nekem az egyenes mozgásból kell a forgó. Amin most agyalok az egy golyósorsó alapú forgató. Amennyire pontos az orsó és az anya kapcsolata annyira lesz pontos a forgatás. És ami a lényeg, hogy egy egységnyi orsó elfordulás egy egységnyi forgató elfordulást eredményez teszem azt egy tárcsán vagy tokmányon vagy éppen egy maró motor "buktató" mechanikáján. Valójában ez utóbbihoz készülne a dolog. Igaz maximum 270-300 fokot képes elfordulni egy tárcsa de azt precízen teszi. Végül is van már egy elv ami alapján legyártom a cuccot, csak gondoltam megnézek még más lehetőségeket is. De többet majd ha elkészül a cucc. Még jó messze van a vége.

ukcge40u

Hirtelen nem jut eszembe a csigás és az általad említett fogasléc-fogaskerék dolog.
Talán azért, mert az felépítéséből adódóan alapból tudja a szögerfoldulási kívánságaidat.
 
Ami ezek után jönne, mint rudas/lécescsuklós megoldás, az szerintem csak fölös bonyit jelent.
A változó szögsebességről nem is beszélve, ha lécescsuklós lesz a dolog.

ukcge40u

A kormányműnél csak a hülye mérnökök gondolják, hogy a fogaskerékre kell tenni a hajtást... :)

4um5b65d

Nem biztos, hogy egy megfelelő csuklós mechanika nem képes azonos szögsebességre. Épp amit voltál szíves linkelni, ott volt egy pár ilyen csuklós füttyfene, csak néztem nagyokat, hogy milyen bonyolult mozgásokra képes pár csukló. Az nagyon tetszett amikor lehet a csukló hosszokat variálni, közben meg lerajzolja, hogy milyen pályán mozdul el az egyik kar végpontja, Döbbenetes hogy milyen görbék jönnek ki eredményül.

ukcge40u

Végiggondoltam, neked marómotor buktatóhoz olyan csigahajtás lenne jó, ami nekem van, de nem eladó :P
1:20 áttétel, zsír új, és mire az nekem elkopik 5-ik tengelyként, addigra tán már én sem élek.
 
Vannak dolgok, amiket nem szabad túlbonyizni.
De, ha nagyon akarod, akkor a golyósanyáddal vezess meg egy vele párhuzamosan vezetett nagyon nagy emelkedésú menetet.
Persze, a nagy emelkedésű menetnek átmérő is kell, de ha pl egy 20-as emelkedésű mart nútban vezetsz egy görgőt, ami eltekeri a nagyemelkedésű tengelyt...
A dolognak egy hibája van, hogy nagyon helyigényes a mi kategóriánkban(+1 tengely, a tenglyről lehajtás a forgatóra, a tengely relatíve hosszú). Viszont pontos, mint a halál. (néha azért az is szokott késni...)
 
Én azt mondom, egy kicsi csigahajtómű, és levan a gond.

ukcge40u

Igen, én is néztem nagyokat, meg vagy egy órát elvoltam némelyik kütyüvel.
Az oldal elmentve.. :))
A csuklós mechanika elvéből adódóan nem képes azonos szögsebességre, elég ha csak a legegyszerűbb ilyen mechanikára gondolunk, mint a dugattyús motoroknál a hajtókar mozgása.
Sőt, nagy szög alatt már a kardánkereszt is erősen belecsal a fordulatba, szögsebességileg.
Ráadásul az utóbbit kevesen tudják..