Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Mindhárom tengelyen 20X4-es trapézmenetes orsó van, a lin tengelyeken olajjal feltöltött műanyag csúszóperselyek vannak.Az X és az  tengely átmérője 50mm, a Z 35mm hidegen húzott köracél.Az X és a Z persely anyaga Danamid, az Y anyga ZX100.A trapézmenetes anyák anyaga ZX100,padon kiesztergáltam a menetet, majd trapézmenetes orsóból készült menetfúróval készre símítottam.150W-os szervomotorral próbáltam, az áttétel 1:3 ,jól viszi.A mozgatáshoz szükséges nyomatékot súllyal mértem, lásd előrébb.Még egy skiccet sem rajzoltam.a fejemben állt össze az egész, elötte csináltam egy próbagépet 25mm-es tengelyekkel és 120 fokban beállított csapágas kocsikkal, nagyon könnyen gördült, de a csapágyak bemángorolták a tengelyt, ez a megoldás edzetlen köracéllal zsákutca.A siklócsapágyhoz nagyobb motor kell, de stabilabb és rezonancia mentesebb.Szerintem most már Neked is neki kell gyürkőznöd a gépednek, sok sikert és örömöt kívánok hozzá.

000000000

Árpi! Kitartás nélkül semmi nem megy, egész télen bütyköltem, szerencsére, mivel villanyszerelő mester vagyok, a tél holtidő egy-egy hibaelhárítástól eltekintve volt szabadidőm.
De elejétől fogva minden percét élveztem és nagyon sokat tanultam TőLETEK is.Nem beszélve az első marás sikerélményéről.
Természetesen bármikor szívesen látlak egy eszmecserére Téged és ez a meghívás minden fórumtársra érvényes.

3vv2btrhv

http://tmonnot.free.fr/Fraisage/Fraiseuse/Fraiseuse.htm" TARGET=_fnew>Érdekes megoldáshttp://tmonnot.free.fr/Fraisage/Fraiseuse/Fichiers%20Fraiseuse/Chariot%20Y%20min.JPG" border=0>

3vv2btrhv

Szoval van élet a trapézmenet és a golyosorson tul is .

000000000

Érdekes megoldás, de szerintem a csapágyak az alu felületet hamar legyalogolják. Itt kéne alkalmazni D.Laci ötletét a szallagfűrészlap ragasztást, úgy örökéletű lenne.

Kristály Árpád

Hallihó!
Igen!
A múlt héten láttam Én is gyári...Profi gépen ezt a ragasztásos technikát, na persze nem szallagfűrészlap volt rajta....mert az olyan blamázs lenne egy több millkos gépnél....
Üdv.: Árpi

Kristály Árpád

Köszönöm!
Tudom mert még belék nevelték, hogy olyan nincs, hogy nem megy csak akarni kell.
 
Ezért Jó látni olyan fiatal embereket mint például általam oly nagyra becsült BALU, MasteGy stb.!!!!!!
A eszmecserére való invitálás KÖSZÖNÖM!
Élni szeretnék vele...remélem nem az ország másik végében laksz.....
Üdv.: Árpi

3vv2btrhv

Ha lehet akkor én is csatlakoznék a látogatokhoz . Mostmár csak szervezésen mulik .

000000000

Szia Tibor!
 
Természetesen szívesen Látlak Téged is, árpinak írtam mailt.

000000000


000000000

Nézzétek meg a francia Octopus nevű gépet. Ott is ugyanez a megoldás, acélszalag van ragasztva aluszelvényekre. A gép maga hatalmas méretű, famunkára készült.

000000000

Géza!
Linkeld már be légyszi! Kösz.

3vv2btrhv

Létezik un. Stancolo acél , szerintem azt használják .

3vv2btrhv

stancolo acél szalag

ra8nsmk6w