Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

PSoft

Most nem én boncoltam, megtette az Amper helyettem. :(
Tegnap ebéd közben, telefon...

-Gyere, segíts ha tudsz...
-Menni kéne a gépnek, nagy a hőség...

Nagy a hőség nálam is, de...
Befejeztem a vasárnapi ebédet, megszürcsöltem a  kávémat, 'oszt...mentem.

Egy 95kW-os hűtőkompresszor vezérlőszekrénye a gépre építve, az ajtót kinyitva ez a látvány fogadott.
Vasárnap délután, sehonnan nem tudok a polcról leakasztani egy 250A-es főkapcsolót, így...
Eszköz híjján, csak "tűzoltó" megoldás jöhetett számításba.
Nagy nehézségek árán összekukáztam három darab 95-ös vörösréz sarut, rápréseltem a visszavágott kábelerekre, összekötöttem csavarokkal...

Mehet a hűtőgép!!!

Az új kapcsoló már rendelés alatt, pár nap és beépíthető. Olyan lesz, mintha...mi sem történt volna. :)

          

szf

Nagyon ügyes vagy![#taps]
Majd megadom a számomat.... [#nemtudom]

Révész Richárd

Vajon mitől égett porrá? Csak nem a " V direkt " csati melegedett ki?
Biztos a rendszeres karbantartás.....[#nyes]

PSoft

Nem lett volna idő kapcsolóért autókázni...(ha erre gondolsz) [#nemtudom] :)
Egy extruder leállás, hét-nyolc óra mire újra termelni kezd.

Múlt hét csütörtökön volt egy áramszünetük, ami eon-os visszakapcsolást (is) igényelt.
13.00-kor állt le, 16.00-kor kapcsolt vissza az eon, 23.00 körül termelt újra az extruder.
Nem merték megkockáztatni újra...

Kb. ötven perc volt az én "akció-m", az még éppen belefért a hűtés tűrésmezőbe. :)

PSoft

Ha megnézed, azoknak semmi bajuk.
A Siemens -akit ugye manapság már Apator-nak hívnak- lehetett a hunyó.

Nem ott volt, ott fasza minden...eggyel alrébb!!! [#nyes]

Révész Richárd

Igazad van. Ez sem egy uj kapcsoló már, ki tudja mit kapott az évek alatt.

GG

Magas nyomású mosó volt már?

Az volna a kérdésem, hogy hol szivárog az olaj?
Karcher K2 elhalálozás indikátor: a mosó kasztniból olaj szivárog. Nem a kinyomott vízben, legalábbis nem veszem észre.
Sérülés nem látszik, nyilvánvaló helyeken, mint pl. a kóválygó o-gyűrűjénél nem ereszt. Valahol a három dugattyú környékén.
A kopásnyom látható, de ezred milliméter alatt van.

Még ha a dugattyúk műanyag háza kopott volna el, akkor is a kóválygó - víz elkülönülés sérült volna, illetve olaj a szívott / nyomott vízbe kerülhetne -de nem ki a burkolatra.

Vagy rosszul gondolom, és igenis belekerült a nyomott vízbe, csak nem vettem észre (mert pl. olyan kevés) - és álltában vizes OLAJ csöpögött belőle, amiből az olaj megmaradt?

A képek:

          

GG

És még képek:

          

Szalai György


PSoft

Így jár aki bicskát nyalogat...elvághatja a nyelvét. [#kacsint]

GPeti1977

Egy 24V ablaktörlő szerű motort szeretnék megtekercselni illetve megtanulni hogyan kell. Rajzokról megértettem a tekercsek elektromos kapcsolását, a kommutátor 12 szegmensű a vasmag is 12 hornyú, a tekercsek tulajdonképpen sorba vannak az egymás melletti szegmenshez kötve csak van közöttük a 4 köz a vasmagon. Színes vezetékkel készítettem egy tesztet szépen forgott ahogy sorba lettek kötve a tekercsek. Igen de így nem jó mert -bár a motor kis fordulatú- nem lesz kiegyensúlyozva egyátalan. Nem tudtam megjegyezni a tekercsek sorrendjét pedig visszafejtettem egy hasonló jó motort. Amit észre vettem hogy kezdésnek a két átellenes szegmenspárral kezdődik a tekercselés, ez a legbelső, azután elvesztettem a fonalat. Szóval egy rajzot vagy magyarázatot kérnék a tekercselés sorrendjére.

Rabb Ferenc

Így utólag már elég nehéz szóban elmagyarázni a motortekercselés minden furfangját. Az eredeti (feltehetőleg leégett) tekercs adatait és tekercselési módját kellett volna felírni és lerajzolni.

Kiválasztasz egy tetszőleges kummutátor szeletet és megszámolod majd felírod és lerajzolod, hogy onnan melyik horonyba megy a vezeték (kezdet jelölve!!!). Ezután felírod, hogy hány hornyot fog át a tekercs, számolva a meneteket letekercseled és feljegyzed melyik kommutátorszeleten végződik. Ez ismétlődik pontosan ugyan így tizenkétszer. Már csak így kell visszatekerni a kitisztított hornyokba az új huzalból. Lehet, hogy a prespán horonyszigetelést és a horonyléceket cserélni kell ha megsérültek a bontás során.

Így megtekerve a forgórész kiegyensúlyozatlan lesz, mert a kezdő tekercsek alul szorosan a vasmagra illeszkednek, míg a többiek egyre feljebb (hosszabb huzal, emiatt nagyobb tömeg, távolabb a forgástengelytől)

Ez úgy küszöbölhető ki, hogy néhány próba után sablonra elkészítesz a tizenkét egyforma tekercset. A két szemközti oldalán erős cérnával összekötve és a kezdeteket megjelölve az eredeti elrendezésnek és bekötésnek megfelelően berakod a helyükre.

De száz szónak is egy a vége, vidd el egy "igazi" tekercselőhöz. Ő már látott is és evett is ilyet... [#integet2]

GPeti1977

Készitettem egy iskolapéldát, két tekercset tekerek felváltva igy súlyeloszlás szimetrikus, meg kis fordulatú motor, a gyari állapotban sem volt a vasmagon bevágás a kiegyensúlyozás miatt. Viszont érdekelne hogy házilag lehetne e arduino, enkóder, es gyorsulásmérő vagy nyúlásmérő belyeg segitségével egy kiegyensúlyozót épiteni.

  

B.Zoltán

A gépi tekercselésnél a gyorsaságon túl a ki egyensúlyozás is jobb, hogy két tekercsel kezdi, szemben egymással.
Kézi tekercselésnél is érdemes lenne így, csak macerásabb.

B.Zoltán

A kiegyensúlyozásra sok primitív megoldás van, főleg spanyol nyelven.


Ez nem tűnik rossznak.

Érdekes, hogy mikor 68-70-ben a tekercselőben voltam tanuló, nem egyensúlyozták ki a forgórészeket, mert nem volt mivel.
A csapágy lehet nem tartott addig, de rezonanciákra nem emlékszem, még én is tekertem kávédaráló motort, az sem lett kiegyensúlyozva.
Persze kiegyensúlyozva korrekt.