Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

mex

Egy nagyobbacska kompresszor indítását könnyítendő beépítettem egy mágnesszelepet a visszacsapó szelep elé. Induláskor egy időrelé a mágnesszelepet ~0.8 sec ideig még nyitva tartja,erőlködés nélkül felpörög.

PSoft

 
Az enyémen, egy régi-régi Ikarus(vagy Csepel) kompresszor kombinált szelep van.
Majd egyidős lehet velem, de szuperül műxik!:)
 

jani300

Az csak szabadra nyitja a kompresszort és elzár a tartály fele , a motor pörög tovább .
Nekem is hasonló van a lomisoktól vettem ...

PSoft

 
Természetesen van a tartályon nyomáskapcsoló is, a villanyos körbe kötve.:))
(többszörös biztonság):)
 

VighLajos

[#taps]
...kétszer elolvastam, mire leesett...

PSoft

 
A #3750-ben mutatott lámpára írtam lentebb...  
 
"Valószínű, hogy egy későbbi "felújítás" során került bele a Noris, kiváltva az ilyen lámpákban 'anno szokásos sárgaréz lemeztestű, porcelángyűrűs foglalatot."  
 
Nos, akkor legyen itt pár képen egy nem sárga, hanem vörösréz lemeztestű, nem E27, hanem egy E40-es, porcelángyűrűs, 'retro foglalat.:)
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_175717.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180301.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180328.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180348.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180430.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180447.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180524.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180810.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180826.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180939.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_180945.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/20160719_181000.jpg" border=0>
 

2f428kduf

Látom volt dolga a salétromsavnak.

PSoft

 
Ne bosszants!:)
 
Én hülye, elővettem ezt a szutykot...
Te, ebből, akár meg is ihatna az ember egy liternyit!  
Persze...semmire nem mentem vele.
 
Azt írja középtájon:
 
"Összetétel: Sósavtartalom 20%-os oldat +/- 2%"
 
Még, annyi fáradságot se vesz, hogy a többi 80 +/-2%-ot ráírja!
(mondjuk hogy...csapvíz b@zd meg, meg is ihatod, ha olyan kedved van)
 
Na szóval...nem ez a szutyok volt a megoldás!:)
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%C3%A1s/Boncolas-retro_E40-foglalat/Szutyok/20160719_190304.jpg" border=0>
 

Szalai György

Én úgy tanultam, hogy a lefúvató szelep az egy nyomáskorlátozó védelmi elem.
Szelepülésre nyomórugóval szorított záró kúp.
A nyomórugó ellenében, a megemelkedett nyomás eltolja a záró kúpot a szelepülésről, így a szelep kinyit, a nyomás pedig csökken.
Akkor pedig ennek nincsen köze a kompresszort hajtó villanymotor indításkori tehermentesítéséhez.
Egyszerűen a levegő rendszert szétpukkanás ellen hivatott védeni.

jani300

Amiről írtak az egy üzemi nyomáskapcsoló ami tehermentesíti is a kompresszor és a tartály közti nyomóvezetéket a nyomás alatti indítás elősegítésére .
A biztonsági lefúvószelep az csak a túlnyomás ellen véd valóban .
Én így gondolom .
Ne keverjük az üzemi szerelvényeket a
biztonsági szerelvényekkel .
A fék légszelepén is van biztonsági szelep is még pluszban .

Szalai György

Így van.
A #3779-ben feltett kérdés a lefúvató szelepre vonatkozott.
A #3783-ban adott válasz pedig a tehermentesítésről szól.
Én is azt mondom, ne keverjük.

vjanos

Igazad lesz, valószínűleg rosszul tudtam.
Én a védelmi cuccot csak simán biztonsági szelepként ismertem...
 
Mentségemre szóljon, sosem tanultam ilyesmit :)

svejk

Szerintem meg a nyomástároló edényeken a biztonsági szelepeket mindig is biztonsági szelepeknek hívták legyen az légtartály, gőzmozdony vagy akár konyhai kukta, sőt még IFA-ra szerelt szippantós tartálynál is, ahol ugye vákuum van és az is érdekes dolgokat tud művelni.
 
A lefúvószelepnek meg nagyon sok mindent hívnak...
Többek közt azt amit említettek a fórumtársak, hogy tehermentesíti a kompresszort induláskor.
Lefúvatószelepnek hívják azokat a szelepeket is, amelyek pl. rendszeres időközönként leengedik a vizet a kompresszortartályból.
Vagy a belsőégésű motorokhoz nem oldható tengelykapcsolóval kapcsolt kompresszorok esetén a másképp nevezett üresjárati szelepet, mely vagy a szabadba engedi a levegőt vagy adott esetben kitámasztja a szívószelepeket és így üresjáratban tud hűlni a kompresszor.
 
A működési elvük hasonló is lehet, de a lényeg abban van, hogy a biztonsági szelep csak egy védelmi eszköz, mely jó esetben sosem kerül működésbe (kivéve a rendszeres előírt ellenőrzés) míg a lefúvató szelepek üzemszerűen rendszeresen működnek, vagy működtetik őket.
Szerintem... (copyright Szalai)

fpd0kbd4

A lefúvószelep kifejezés a járműiparban használatosabb,ahol a kompresszor folyamatosan üzemel. Amikor a tartálynyomás eléri a beállított értéket,a töltővezetéket a tartály felé lezárja, a kompresszor töltő vezetékét a szabadba kapcsolja, így tehermentesítve dolgozik a kompresszor.( ekkor tüsszent) Majd ha a tartály nyomás a beállított érték alá esik a kompresszort visszakapcsolja a tartály töltésére.

jani300

ftp://ftp.energia.bme.hu/pub/Tananyagok-archivuma/Egyetemi-kepzes/Ho-es-aramlastechnika-BMEGEEN2538/Kazanok_eloadas.pdf
Fenébe ... Muszáj volt rákeresnem ..
És tényleg  , simán biztonsági szelep :(
De muszáj lenne már csinálni is valamit , megyek ...[#integet2]