Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Rajtunk kívül is valószínűleg még sok embernek jó lesz, ha elásod.
Azoknak nem, akik mégis csak vennének belőle.
Hiszen ha felismerjük a problémát, (LED) akkor segíthetünk a dolgon.
Mert így csak az előtét ellenállás által meghatározott feszültségű berendezést védhetjük vele, de LED nélkül 230VAC 10A-ig bármit, ami nem kis dolog.
(Nekem ilyenek védték a központi fűtésembe beépített villanybojler fűtőbetéteket, évekig, megbizhatóan.)
Szóval jó ötlet volna, ha minden százas csomaghoz adnál ajándékba egy százszor használható műszerész oldalcsípő fogót.
Részemről törpefeszültség fölött úgyis rühellem a biztosítóra kötött visszajelzőt, mert hiába veszem ki a biztosító fejet, a visszajelzőn keresztül mégiscsak megráz. [#nyes]

PSoft

 
Ahahhh!
 
Szóval Neked, a másik SAKS1-es, a glimm-es a barátod!
Van abból is pár dobozzal...előkeressem őket?:))
[#nevetes1]
 
http://picture.yatego.com/images/485f63580f4de7.5/s2_Weidmueller_Detmold_SAKS_132G20GL230VAC_E2894C09230B80D65331C21BD0D1571B_ZB1-kqh/10--c62--weidmller-sicherungsklemme-saks-1-32g20gl230vac.jpg" border=0>
 

2dbfy8y

Azt a francba...
Mindenkinek ilyen van a polcán?
Na én is körbenézek, hátha.  
[#nevetes1]

PSoft

 
"Mert így csak az előtét ellenállás által meghatározott feszültségű berendezést védhetjük vele..."
 
Ez így igaz!
 
Akkor...elmondom, honnan nekem ez a "rengeteg" pirosledes Weidmüller maradék.:)
 
'anno, még botcsinálta pirotechnikus koromban...
A "szegesléces lővőmű"-ről váltottunk, 60 lépéses vonalválasztókra/markerekre.
Impulzus elvételre lépett a vonalválasztók DC24v-ra áttekercselt behúzótekercse egyet odébb, a következő vonalra.
A tűzijáték akkoriban 24V-os autóakkumulátoros üzem volt, nagy áramokkal, vastag vezetékekkel.
 
Amikor zárlat volt egy vonalon, a vonalválasztó megállt, nem tudott "lelépni" a zárlatos vonalról.
Akkor már, kevés volt a feszültség/áram a behúzótekercsnek a továbbléptetéshez, megállt a lejátszás.
Kitaláltam, hogy mechanikusan, egy gombot/rudat a vonalválasztó dobozára szerelve, a jármot a rudazattal benyomva, kézzel tovább lehet léptetni a gépet, a zárlatos vonalról.
 
Igen ám, de ahhoz hogy továbbléptessem, ki kellett menni/futni a kereszttűzben a géphez, ami nem volt egészen veszélytelen.:)
 
Ezt megunva,és tovább gondolva a problémát, jöttek képbe ezek a Weidmüllerek.
Minden gépre pakoltam belőlük 60db.-ot, és azokba kötöttem a kimenő vonalakat, 4-6A-es biztiken keresztül.
Egy csapásra megoldódott a zárlatos vonal/vonalak problémája, zárlatra lépve elszállt a 4-6A-es bizti, és...lépett tovább a gép, mintha mi se történt volna.
 
Ha rálátás volt a gépre, még a LED felvillanása mutatta is egy pillanatra, hogy melyik vonallal van/volt probléma.
 
     

Szalai György

Ha körül is látnál egy olyat ami még össze van csavarozva, akkor mutass egy képet róla légy szíves.
Olyan állapotban én nem láttam őket sajnos.

VighLajos

Ilyenem sajnos nincs, de én is találtam Weidmüller-sorkapcsokat, két 20 cm körüli sínen.

Motoros

Ügyes cucc volt az a bizonyos markeres vonalválasztó. Annak a bizonyos BZK 01 "robotnak" is az volt a lelke és "titkos kóddal" riasztotta a hajózó állományt a veszprémi tiszti telepen. De ez már régi történet, majd egyszer leírom, hogy hogyan ment.

J-Steel

Mi az a "Lefúfó szelep" és mire jó?

Csuhás

Egész más a lefúvó szelep egy gőzmozdonyon, egy kis kompresszoron, és Pakson a primer körben. Lefúfót nem ismerek. Konkretizáld egy kicsit a kérdésed.

b4nm7gjvr

lefúfó szelep?
 
Nyuszika bemegy a boltba.
- Ecetet kérek!
- Sajnos nyuszika mi nem tartunk ecetet, ez egy festékbolt.
- Mondom, ecetet kérek!
- Nyuszika, ez egy festékbolt!
- Jó, akkor másképp mondom: kérek egy pamacot!

J-Steel

Elnézést lefúvó szelep kompresszoron.

vjanos

Ha eléri a kompi a nyomáskapcsolón beállított max nyomást, ez a szelep elengedi a levegőt a légsűrítőből, így a következő induláskor a villanymotornak kevésbé kell erőlködnie.
Természetesen a légtartályon kell, hogy legyen egy visszacsapó szelep, ami ilyenkor megmenti a tartályban levő luftot :)

J-Steel

Ezért van akkor, hogy amikor a 8bar-os tartályos hobbykompresszor kikapcsol, akkor egy kis bummot lehet hallani? Annyira jellegzetes.

vjanos

Nálam szuszogni szokott :)

Csuhás

Nekem is szuszog, hosszan. Mondjuk én egy lehegesztett zártszelvényből készítettem egy pici közbülső tartályt, hogy induláskor több ideje legyen gyorsulni a motornak mert e nélkül télen mindig leverte a kismegszakítót.