Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

zozo

Multicar... -céges sztori jut eszembe.  [#vigyor2]
Történt, hogy valami bukott párttitkár-féle került a Szállítási Osztályra, hát...nem nagy taps fogadta...
Rögtön intézkedett is:
 -Azonnal menjen egy kis teherautó a TMK-soknak egy méteres tengelyért Győrbe, mert az igazgató elvtárs ideges, hogy áll egy gép több órája. (Veszprémben voltunk).
A beosztott rávágta, -hát, legfeljebb a Multicar szabad.
-Akkor mire vár? Írja a papírt és 2 perc múlva induljon is!
Mindenki visszafogta röhögést, még a sofőr is, bár nem akart volna aznap túlórázni, de ezt a ziccert nem bírta kihagyni, vesszen az új főnök.
 
Délben aztán érdeklődött a nagyvezér, hogy mikor lesz itt a tengely, mire a büszke új főnök: -Igazgató elvtárs, személyesen intézkedtem, egy multikárt vagy mit már elküldtem érte, rövidesen itt lesz.
 
Mesélték, hogy úgy üvöltött a vezér, hogy 3 irodával odébb is vigyázzba állt mindenki.
 
Aztán ment érte az igazgató sofőrje a Ladával, mesélte, hogy valahol a harmad útnál szólt a multisnak, hogy visszafordulhat[#nevetes2]

zozo

A cégnél volt egy gyárilag létrával szerelt példány is.

PSoft

 
Te,ismerős vagy a környéken!
 
Királyszentistván-Szentkirályszabadja.
Végig a parton,Fűzfő-Vörösberényen át,föl a megyehegnek...
Nah,ez a közel 15Km 50perc szokott lenni!:((
Persze,hazafele se sokkal gyorsabb,mert...gurítani se nagyon lehetett.:))
 
Ha a fűzfői létrás példányra gondolsz....
Arról,jópárszor javítottam közvilágítást.
Mikor selejtezték,majdnem sikerült megszereznem,qrvára fájt rá a fogam.:)
Nem jött össze...a vágópisztoly győzött!!!:(((
De,a motor,az enyém lett belőle!:)))
 

zozo

Nem Füzfő, nekem a videotonból vannak céges emlékeim, 70-es évekből. A mi létrásunkat is a villanyosok birtokolták, másnak a TMK-ból még ránézni sem szabadott, annyira féltették.  
 
Jót vigyorogtam, elképzeltem hogy a Megyehegynek felfele biztosan hátracsapta a füleit a járgány[#vigyor2]

PSoft

 
http://sgforum.hu/listazas.php3?azonosito=hobbycnc&id=1240156960#2123" TARGET=_fnew>Lentebb,a #2123-ban mutattam egy törött tengelyt.
 
Ott,még csak lehetőségként említettem,hogy meg szeretném "vastagítani" a tengelyt.
Azóta,elkészült az új,"megerősített" tengely.
 
Az eredeti,6207-es csapágyakon futott,a csapágyméretből adódóan 35-ös tengellyel,a kihajtás oldalán 30-as átmérővel.
A  © KoLa-féle 40-es furatú hasítókúp,így egy 40/30-as szűkítő közbeiktatásával volt fölhúzva az eredeti 30-as tengelyre.
 
Az új tengely,69102-es,50-es furatú megkettőzött csapágyakon fut,így,jelentősen tudtam emelni az eredeti tengely átmérőn,a kihajtás oldalán 40-es lett az új tengely,így már átalakító nélkül megy rá a 40-es furatú hasítókúp.
 
Az eredeti,és az új tengelyen is,30-as átmérőn,zsugorillesztett a fogaskerék.
Mérések szerint,6-7 század volt +ban a zsugorillesztésre,az eredeti tengelyen.
 
Többfele érdeklődve,tanácsot kérve,nyolc századot hagytam a tengelyen a zsugorillesztésre.
A tengelyt fagyasztóládába téve,a kereket pedig,gázlángon 450-500 fokra melegítve,minden nehézség nélkül ment fel a kerék a tengelyre.
Kihűlve,szerintem 'tökéletes' az első zsugorkötésem.:)
 
Pár kép a műveletről:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1469.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1472.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1474.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1477.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1480.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1483.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1478.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1487.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1489.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1488.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/K%fapos_has%edt%f3/%daj_tengely/IMG_1485.JPG" border=0>
 

mex

Nem sok az a 450-500°C a keréknek?

ANTAL GÁBOR

 Ezt klasszul megcsináltad . Az 1 százados átmérőnövelés is biztos jó .  De csak ( mások okulására) : az ember arra gondol hogy jól megnövelve a tengelyt még nagyobb nyomatékátvitelre lesz alkalmas  a zsugor  Azután jön a csalódás : meleggel hideggel ( préssel kalapáccsal  ) felkerül a fogaskerék  és megforog a tengelyen . Az ok : a rugalmas alakváltozás fölötti igénybevételt szenvedett   az agy  és maradandóan megnyúlt.  Én  már sokszor írtam szeretek ragasztani ( de ide a dinamikus igénybevételt is tűrő ragasztó kell )  

PSoft

 
Köszönöm!
 
Bízok benne,hogy ez az összeállítás is kibír,legalább annyit,mint a gyári.
 
A zsugorkötéssel,semmi baj nem volt,az eredeti tengelynél sem.
 
A terv az volt,hogy a felmelegített kereket esztergatokmányba fogva,a szegnyereggel nyomom bele a lehűtött tengelyt.
 
Mivel,még eddig nem csináltam ilyet,készenlétbe volt a golyós prés is,a művelethez előkészített,megfelelő "idomdarabokkal".
Sőt,az ötkilós,meg a kovács üllő is készenlétbe volt.:)
 
Nem tudtam,nem nézem utána,hogy egy ekkora furatú "vasdarab",mekkorát nyúlik párszáz fokra melegítéskor.
Igazából,azt se tudtam hogy mennyire kell,és mennyire fog fölmelegedni,a konyhai gáztűzhely rózsájára téve.
Mikor a lézeres hőmérőm 450-500 fok körüli értéket mutatott,úgy ítéltem,hogy elég lesz,és levettem a gázrózsáról.
A fagyasztóból kivett tengellyel,mire leértem a műhelybe,kideresedett a kezemben.
A felmelegített kereket,lazán a tokmányba fogva,játszi könnyedséggel nyomtam bele a szegnyereggel a kideresedett tengelyvéget.
Hagytam,hogy ott,a szegnyereggel támasztva hűljön ki.
Érdekes látvány volt,ahogy a tengely veszi át a kerék melegét.
Szép egyenletesen olvadt le a dér réteg a keréktől a tengely vége fele haladva,először gyorsan,majd egyre lassabban,ahogy hűlt az egész darab.
 
Végül is,a készenlétben álló golyós prés,és a kovács üllő...nem kellett a művelethez.:)
 
 

KoLa

Nagyon szépen megcsináltad![#eljen]
Ez a munka megállja a helyét az esztergályos topicban is!
A fogaskereket színre kellett volna melegíteni, kis csiszolás után! az őzbarna, még jó lett volna!
Ezzel az 500fokos melegítéssel vesztettél 10-15 HRC-t az eredeti keménységből!

PSoft

 
[#falbav][#falbav][#falbav]
 
És ezt,...méé csak most teccik mondani????
 
Igaz,nem is volt ilyen irányú kérdésem.:((
Nah,mindegy...így jártam!:(
 
Az esztergányos topic-ba,de én...nem is vagyok az!!!:))
 

sanyi84

Nem hiszed el a minap láttam egy kosaras multicart. Mondom nézem milyen csoda szerkezet ez szép narancssárgára festve erre leesett multicar.

PSoft

 
Univerzális kisautók voltak ezek,http://www.dalesearch.com/?q=multicar+&s=img&as=0&rlz=0&sd=36&babsrc=NT_ss" TARGET=_fnew>rengeteg féle/fajta felépítménnyel.
 

KoLa

Bocsi! rövid beszélgetésünk alatt ez nem jött elő!Egy kisebb fogaskerék hajtja, így, jó lesz ez sokáig,semmi gond!
Esztergálás topic van csak!rosszul írtam, oda meg kiváló munka!

PSoft

 
No,azééé!
 
Mááá,meg is nyugodtam!:)
[#worship][#wave]
 

000000000

A Ladák difijében zsugorkötés tartja bent a féltengelyt! Mikor csapágyat cseréltem,így kellett megoldani mint lent :D És a dugattyúcsapszeg is ugyan ezen elven van rögzítve a hajtókarba!